Wat is een goede kalender-app voor het gezin (Android)?

Hallo allemaal,

Bij ons in het gezin hebben we inmiddels allemaal een Android toestel. We hebben thuis zelf een papieren kalender waar alles opstaat, maar een digitale is toch wat praktischer.
Alleen heb ik zojuist even zitten Google-en maar ik kom er niet echt uit wat nou een goede app voor ons zal zijn.

Over de volgende eigenschappen moet de app het liefst kunnen beschikken:

- De kalender moet gezamenlijk zijn waarin iedereen iets kan aanpassen en alle activiteiten kan zien.
- De kalender moet overzichtelijk zijn.
- Het nuttigste is het als de kalender in te delen is per persoon en gezamenlijke activiteiten. (Ik zit er een beetje aan te denken dat iedere persoon dan een eigen kolom heeft en dat er dan ook nog een gazenlijke kolom is)
- Het liefst moet er niet teveel aan social media gekoppeld zijn, zodat echt alleen wat we zelf invullen te zien is.
- De app moet beschikbaar zijn voor android

Heeft iemand een suggestie voor een goede en geschikte kalender?
Alvast bedankt

Toegevoegd na 1 minuut:
en dat er dan ook nog een gezamenlijke* kolom is

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
3.7K
Poet
7 jaar geleden
Ik gebruik de standaardkalender van google. Die kan dat allemaal
Poet
7 jaar geleden
Ziehier voor de info:
https://support.google.com/calendar#topic=3417969
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik heb net de app gedownload en even zitten kijken, maar ik kan nergens vinden dat ik bijvoorbeeld zelf de kalender kan indelen.
Ritsuka
7 jaar geleden
Google calender, je kunt elkaars agenda delen

Antwoorden (2)

Misschien is Google Agenda iets? Je moet de agenda aanmaken op de computer en dan kun je mensen toevoegen. Er zijn dan verschillende opties, bijvoorbeeld de optie dat gezinsleden de planning kunnen inzien of de optie dat meerdere gezinsleden de bevoegdheid krijgen om activiteiten toe te voegen. Je kunt ook meerdere agenda's maken, bijvoorbeeld 1 voor het gezin en per persoon een individuele agenda. Maar gewoon 1 gezamenlijke agenda kan ook.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je de agenda hebt aangemaakt op de computer, kun je daarna de app downloaden in de Play Store. De agenda wordt dan gesynchroniseerd naar de mobiele telefoon.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wij hebben een hele tijd Cozi gebruikt, tot we op een gegeven moment allemaal weer vergaten die bij te houden haha. Maar qua gebruiksvriendelijkheid was hij wel erg fijn hoor! Voordeel is dat hij ook via de computer (browser) bij te houden is.