Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kunnen peuters al dingen onthouden?

En daarmee bedoel ik niet de logische dingen zoals het alfabet of tot 10 tellen maar meer of ze dingen kunnen onthouden van vroeger, toen ze bijvoorbeeld nog 1 of 2 jaar waren.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Jazeker kan dat, zelfs al van voordat ze zelf konden praten.
Zo ken ik mensen die toen hun ene zoon net 5 dagen 2 was nog een zoon kregen. Dit jongetje was laat met praten en zei nog vrijwel niets. Tijdens de kraamtijd was de auto van de kraamverzorgster een keer stuk. Op dat moment was daar wat gedoe over, maar later niet meer.
Maaaaanden later zei het oudste jongetje uit het niets: "Wat was er met de auto van de zuster?" Hij had dus die hele situatie onthouden en min of meer begrepen en er kennelijk zelf over nagedacht.

En ik heb van mijzelf ook nog zelfs herinneringen van voor ik kon praten. Het zijn beelden, situaties, waar verder niet meer over gepraat is, maar die ik nog wel weet. Niet veel, maar ze zijn er wel.

Van mensen die in de oorlog geboren zijn is ook bekend dat ze nog bijvoorbeeld weten van overvliegende vliegtuigen of andere indringende situaties.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding