Wat antwoord ik op "Mama,waarom moet ik eten als ik weer moet poepen?"

Wat moet ik hier als antwoord op geven aan mijn kleine van 4?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Kinderen hebben hun eigen logica. Je kindje wil waarschijnlijk niet eten, en zoekt naar redenen om dat niet te hoeven. Toch kun je aan een 4-jarige heel globaal wel uitleggen wat er in de buik gebeurt. Eten erin, daar wordt energie uitgehaald, en je houdt dan poep over.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

omdat je anders heel erg buikpijn krijgt lievert
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou lieverd, je moet eten omdat er veel goeds in het eten zit, maar er zitten ook stoffen in die je niet nodig hebt. En die poep je weer uit.

En nee, er bestaan geen boterhammen, aardappelen, groente, vlees, fruit of taart zonder de stoffen die je moet uitpoepen. Dat hoort er gewoon bij.

en je billetje goed afvegen...
13 jaar geleden
Je moet lekker eten om goed te groeien en gezond te blijven, jouw buikje haalt uit jouw eten wat ie nodig heeft om te groeien en wat ie niet nodig heeft van het eten komt er weer uit als poep.

(Heerlijk hè die kinderlogica, geweldig gewoon zoals ze van die vragen kunnen stellen, ze hebben nog gelijk ook)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat dat net zo belangrijk is als inademen, terwijl je het daarna uitademt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het kind is 4 jaar, en wat heeft ademen dan met poepen te maken ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eten --> poepen
inademen--> uitademen Als een kind van 4 trouwens doorheeft dat wat je eet, later weer uitgepoept gaat worden, ze de relatie van eten en ademen tot elkaar ook wel eerder door zal hebben als jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1
Een goeie vergelijking.
Want waarom zou je inademen als je toch weer uitademt?
omdat je anders dood gaat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat gezeik, in afrika weten veel kinderen op hun 4de al wat aids inhoud aangezien ze er toch aan doodgaan. je moet niet alles willen sugarcoaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wellicht moet je het eten er als bij een gans gewoon in gieten dan? Zielig? Ach, ja, in Afrika zouden ze er blij mee zijn? Kindertjes in Afrika zijn echt *niet* de norm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
afrika de norm? pfizer kijkt wel link uit. bioindustrie ben ik tegen. vertel dat maar is aan een vierjarige voordat ie zijn of haar brood met worst opeet hoe het precies gemaakt word.
Bij kinderen van die leeftijd zou ik eht simpel houden met;
Wat je nodig hebt om te groeien haal je uit je eten en de rest is afval. Mamma koopt eten, de verpakking gaat in de kliko en het afval van je etenin de w.c.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je poept is vaak je buikje weer leeg en dan moet er weer nieuw eten, daar vraagt je buikje dan weer om en daar groei je weer van