Wanneer is een kind te oud om met een knuffel te slapen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Weet ik niet. Ik slaap ook nog wel eens met een knuffel. Hoorde iemand een opmerking maken dat een kind van twaalf te oud is voor een knuffel.

Het beste antwoord

Ik ben een vrouw van 55 jaar en hebt mijn ouderlijke knuffels bestaande uit beer, paar kleine poppetjes sinds ik heel klein was en twee gekregen knuffels van een van mijn kids, nog altijd op mijn bed liggen. Ik zou zeggen een knuffel is zo waardevol omdat het herinneringen bevat, veiligheid geeft en ontzettend emotionele waarde vanuit je jeugd...neem nooit een knuffel af van je kind tenzij het kind zelf niet meer wil...mijn kinderen bestaande uit vijf zoons en een meisje hebben allemaal een vuilniszak vol met hun knuffels, toen ik een keer vroeg of ze wegkonden, zeiden ze volmondig neen, laat maar op zolder staan, dit heb ik gedaan en ik denk zo als zij het ooit weg willen dan kunnen ze dat zelf ooit doen:) laten slapen met een knuffel al is je kind later tachtig:) of honderd wat maakt het uit wie bezorg je er last mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (14)

Gewoon aan het kind over laten om te beslissen hoelang hij/zij die knuffel bij het slapen wil gebruiken. Is niks verkeerds aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een knuffel blijft altijd een emotionele waarde houden. Tenminste de mijne wel. Dus ik zou er niks ergs aan vinden als mijn kind nog op haar/zijn 16de met een knuffel slaapt. Misschien vinden de meesten dat kinderachtig, maar misschien slapen zij ook nog met een knuffel?

Mijn knuffel heb ik op een mooi plaatsje neergezet, omdat hij nog veel voor mij betekent.:-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben 46 en heb nog steeds een knuffel! Slaap lekker hoe je wil, er staat geen leeftijd voor. Een knuffel is iets vertrouwds, waarom zou je dat moeten laten?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit. Er is namelijk sowieso niets mis mee om met een knuffel te slapen.

Sommige kinderen hebben er op een gegeven moment geen behoefte meer aan, en de meeste pubers zullen zich ervoor schamen (zoals pubers zich nou eenmaal voor van alles en nog wat schamen), maar écht te oud wordt je nooit voor een knuffel.

Ik ben zelf 30 en getrouwd, dus ik heb een levende knuffel in bed. Maar als mijn man een nacht niet thuis is, schaam ik me er helemaal niet voor om wel eens een knuffel mee naar bed te nemen. Het is gewoon fijn om iets vast te houden als ik in slaap val.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De knuffel geeft troost,en heeft dat vertrouwde luchtje voor als je weggaat uit logeren.
dat geeft rust.
Net als t kussen van je partner als hij/zij er niet is.
Nooit te oud,lekker laten gaan
niemand heeft daar last van toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt echt van het kind af.Maar in de meeste gevallen zal het zo zijn dat zodra er vriendjes blijven slapen de knuffel in de kast verdwijnt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit te oud. Leeftijden spelen hier geen enkele rol.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb nooit met een knuffel geslapen,dus ik zou t niet weten,maarja..niemand heeft er last van toch..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
21 is in elk geval nog niet te oud..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoogstwaarschijnlijk geeft het kind dat zelf wel aan. Als hij/zij merkt dat anderen het gek vinden bijvoorbeeld. Of dat hij/zij het zelf vervelend vindt dat er iets in zijn bed ligt. Ik denk niet dat er echt een leeftijdsgrens is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind voelt zich met knuffel niet alleen,dus zodra hij het niet erg meer vindt helemaal alleen naar bed te gaan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot het moment dat ze hun knuffel inruilen voor ééntje die terug knuffelt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nooit, ik ben getrouwd geweest met iemand die dat tot 31 jaar deed, en zelfs nog in de huwelijksnacht duimend in slaap viel. (inmiddels er van gescheiden maar niet daarom)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij lagere school niet meer overdag met knuffels slepen en bij middelbare school niet meer s'nachts.

Lijkt me wel zo normaal.