Bestaan er slaappilletjes die speciaal zijn ontworpen voor baby's?

Het zou handig zijn om de baby goed te laten doorslapen 's nachts. Misschien iets op basis van natuurlijke kruiden of zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K
Summo
12 jaar geleden
Je bedoelt het vast goed maar kinderen gaan op nog veel meer fronten last bezorgen, en daar zijn echt niet allemaal pillen tegen te koop, het hoort er gewoon allemaal bij, ook de overlast in de nacht, en dat duurt (bij de meeste ten minste) ook niet eeuwig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is normaal en kinderen horen 's nachts wakker worden omdat ze honger hebben. Ik vind het kindermishandeling als baby's slaappillen krijgen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe oud is de baby?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet of het over je eigen kind gaat of dat het een algemene vraag is. Mocht het over je eigen kind gaan: leg je er bij neer. Berust er in dat je een paar keer per nacht er uit moet. En dan bedoel ik ook echt berusten. De knop omzetten en niet meer denken dat dat iets vervelends is. Het hoort er een beetje bij, en hoe makkelijker je er zelf mee om gaat, des te minder last heb je er van. En de taken een beetje verdelen helpt ook goed.

Het beste antwoord

Ze bestaan wel,maar daarvoor kun je het beste een afspraak maken met een klassieke homeopaat en niet zomaar wat kopen in de winkel en aan je baby geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Natuurlijke kruiden' zoals de vraagsteller wil is geen homeopathie, dan kun je net zo goed gewoon druppeltjes water geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jazeker bestaat homeopathische geneesmiddelen uit natuurlijke producten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

Handig voor jou ja, maar niet voor de gezondheid van je baby, ook als het natuurlijk is. Het is gewoon gevaarlijk. De kans dat je baby aan wiegendood sterft is al groter als het in een ander kamertje slaapt. Ik moet er niet aan denken dat een baby dieper gaat slapen als nodig is stel DAT het kan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je zou overdag je baby wat langer wakker kunnen houden zodat je baby meer ritme gaat krijgen in het slapen s'nachts..
een baby heeft geen slaapmiddelen nodig,ook niet op kruiden basis, het is zo wie zo slecht om kinderen onder de 2 jaar iets te geven voor t slapen..

dus overdag langer wakker houden...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja er is van alles te koop bij drogisterijen en ze verdienen grof geld eraan. Beter is een lactatiekundige te raadplegen (als je baby borstvoeding krijgt).

Daarnaast kun je je baby overdag meer moe maken, veel samen spelen, kost de baby flink wat energie en is leuk en goed voor de ontwikkeling.

Er kan een medische oorzaak zijn, als je baby pijn heeft. Dan slaapt je baby na de voeding niet door. Dan moet je naar een dokter.

En soms zijn dingen zoals ze zijn. ik heb nachtenlang met mijn baby gezeten. Rechtop houden ivm reflux. Heen en weer lopen, liedjes zingen en dergelijke. Ik wou dat ik dat met mijn dochter ook had kunnen doen maar die lag in het ziekenhuis als klein propje dus was ik nachtenlang half slapend aan het dwalen en zoeken tot ik tegen de deur aanliep. Mijn andere zoon sliep snachts maar huilde non-stop overdag tot ik wist dat hij KISS had. Alle baby's hebben wel iets. Ik denk dat je gewoon geduld moet hebben en ipv klagen moet genieten.