Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn zoon van 2,5 jaar heeft grijs-groene ogen,ikzelf heb groene ogen,kan hij ook nog groene ogen krijgen?Mijn man heeft bruine ogen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.1K
Ritsuka
11 jaar geleden
grijsgroen is ook mooi
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de mijne hadden donkerblauwe ogen toen ze net geboren waren, en dat veranderde geleidelijk naar donkerbruin, maar jah... mijn kindjes zijn dan ook gemixte kinders :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan nog best iets veranderen hoor. Het zal niet ineens bruin worden, maar iets groener kan nog wel. Mijn zoon is nu 7, en zijn ogen zijn nu grijzer dan toen hij 2 a 3 jaar oud was, toen was het echt nog blauw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Verschild per kind, maar ik denk dat ze nu nog zullen veranderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal als kinderen (geld voor veel mensen) net geboren zijn, hebben ze een iets andere kleur ogen dan jij en je man hebben. Na een paar weken, of maanden hoort die kleur te veranderen.

Mijn eigen (halfbloed)-kinders hebben donkerbruine ogen, maar die waren de eerste paar maanden van hun leven donkerblauw, en veranderde geleidelijk aan in bruin.

Nu is je kind 2,5 jaar, dus de kans dat je zoons ogen nog van kleur veranderen lijkt me héél sterk. Dit zijn gewoon je zoons vaste kleur ogen.

Het kan ook in jouw familie zitten, of je eigen familie, dat daar iemand is met grijsgroene ogen... en anders heeft ie gewoon een prachtige aparte mix van jullie ogen.

Toegevoegd na 37 seconden:
*dan jij en je man hebben > dan hun ouders hebben
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vrijwel elk kind wordt met donkerblauwe ogen geboren. Na een halfjaar heeft het kind zijn eigen kleur ogen. Dit verandert niet meer. Je zoon zal dus zijn grijsgroene ogen behouden, georven van een generatie eerder, waarschijnlijk. Genetische kenmerken slaan namelijk ook vaak een generatie over.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding