Slim kind, hoe kan ik hiermee omgaan?

Vanavond ontdekt dat mijn dreumes van 2,5 jaar zelf de riempjes van de autostoel losser doet zodat hij bij meer dingen kan in de auto.
Hardstikke slim, maar ook gevaarlijk.
Vandaag zat mijn vriendin ook in de auto zodat zij hem kon waarschuwen en in de gaten kon houden.
Maar wat als ik straks alleen met hem in de auto zit?
Ik kan hem dan niet continue in de gaten houden....

Wie heeft een oplossing???

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Antwoorden (4)

Met slimme kinderen kun je ook afspraken maken.
Vertel hem dat hij dat niet meer zomaar mag doen, dat het gevaarlijk is. Als de riempjes te strak zitten, laat hem dan vragen of jij het losser wilt maken. Je kunt het ook aan hem vragen als je hem in zijn stoeltje zet. Gewoon uitleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zit echt te denken maar uhm welk merk heb je van autostoel? Wij hebben die van maxicosi en ik zou niet weten hoe ons dametje dat losser zou moeten krijgen... Want als 't haar al zou lukken zaten de riempjes sowieso al te los. Iig succes en sterkte er mee ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naai het riempje vast zodat hij niet losser kan...
Zodra hij strakker zit gewoon weer iets verzetten.
Misschien kan je het riempje ook ergens anders mee vast zetten bijvoorbeeld met duck tape, voor je zelf een stuk veiliger. Beter iets losser als dat hij al door heeft hoe het systeem los gekoppeld moet worden.
Gewoon een stap voor blijven, dan moet het lukken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat is heel erg moeilijk mijn dochter deed dat ook en ze was toen ook 2 1/2 jaar. Ik heb toen verteld dat het gevaarlijk was en als we ongeluk zouden krijgen dat ze anders naar het ziekenhuis moest. Toen ik dat zei tegen haar heeft ze het nooit meer gedaan. Ik hoop dat je hier wat aan heb het is misschien gemeen maar soms moet je bij kinderen op hun gevoel werken. Succes