kan je met een baby van 3 weken op vakantie?

We blijven in Nederland, en het gaat nu met haar en mij goed. Maar we gaan dan naar het strand en we gaan kamperen. Is dit verantwoordelijk?

Weet jij het antwoord?

/2500

Lang in de auto zitten is voor jou niet bevorderlijk. Je 'binnenboel' is nog niet helemaal genezen. Als je zorgt dat de baby alles krijgt wat ze nodig heeft: rust,reinheid en regelmaat, dan kan het wel. De baby mag niet te koud, niet te warm, niet te hel licht, niet te rumoerig als ze moet slapen en dat is zowat de hele dag. Zuiverheid met de voeding, dus borstvoeding zonder toevoeging van zand. Je begrijpt, makkelijk is het niet, maar als je zelf rustig en makkelijk bent is het te doen. Mijn ervaring is een auto vol kleintjes inclusief een baby van 3 maanden. Dat ging ook, maar je moet je eigen ontspanning dan maar vergeten. In jouw geval is jouw herstel ook nog bezig. Beetje vroeg denk ik om nu al te gaan.

Waarom niet? Het is juist nu zo makkelijk als het goed loopt met de voeding en jullie je kunnen en willen aanpassen aan het ritme van haar. Hoe langer je wacht hoe vervelender het juist kan zijn. Neem wel een goede kinderwagen mee en niet een maxicosiding om haar in te vervoeren. Ze kan dan ook in de kinderwagenbak slapen. Als het even kon zou ik deze keer wel een huisje huren zodat je alles lekker bij de hand hebt en in plaats van dat gedoe in een tent. Als het regent wordt alles vochtig, ook haar kleertjes en dat is niet prettig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100