kan je met een baby van 3 weken op vakantie?

We blijven in Nederland, en het gaat nu met haar en mij goed. Maar we gaan dan naar het strand en we gaan kamperen. Is dit verantwoordelijk?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Persoonlijk vindt ik het niet verantwoordelijk om dit met zo'n klein babietje te doen. Stel dat het net zo warm wordt als afgelopen week,heb je dan al bedacht hoe je het koel genoeg kunt krijgen in je tent of caravan? Hoe wil je dit doen op het strand?

Antwoorden (2)

Lang in de auto zitten is voor jou niet bevorderlijk. Je 'binnenboel' is nog niet helemaal genezen.

Als je zorgt dat de baby alles krijgt wat ze nodig heeft: rust,reinheid en regelmaat, dan kan het wel. De baby mag niet te koud, niet te warm, niet te hel licht, niet te rumoerig als ze moet slapen en dat is zowat de hele dag. Zuiverheid met de voeding, dus borstvoeding zonder toevoeging van zand.
Je begrijpt, makkelijk is het niet, maar als je zelf rustig en makkelijk bent is het te doen.
Mijn ervaring is een auto vol kleintjes inclusief een baby van 3 maanden. Dat ging ook, maar je moet je eigen ontspanning dan maar vergeten.
In jouw geval is jouw herstel ook nog bezig. Beetje vroeg denk ik om nu al te gaan.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik ben het met je eens en als het net zo warm wordt als de afgelopen week is een tent niet koel genoeg te krijgen voor zo'n klein babietje. +
Waarom niet? Het is juist nu zo makkelijk als het goed loopt met de voeding en jullie je kunnen en willen aanpassen aan het ritme van haar. Hoe langer je wacht hoe vervelender het juist kan zijn. Neem wel een goede kinderwagen mee en niet een maxicosiding om haar in te vervoeren. Ze kan dan ook in de kinderwagenbak slapen.

Als het even kon zou ik deze keer wel een huisje huren zodat je alles lekker bij de hand hebt en in plaats van dat gedoe in een tent. Als het regent wordt alles vochtig, ook haar kleertjes en dat is niet prettig.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Pelle, een goed kampeerder vindt een tent geen gedoe. Mijn grootste zorg gaat uit naar de moeder die echt nog niet in orde is. Dat heeft werkelijk een paar weken nodig. Die baby zal wel lukken, maar de inspanning om het goed te laten lopen is voor een herstellende kraamvrouw echt te veel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Daarom moet je ook nooit tijdens de zwangerschap zeggen dat je wel op vakantie kan na een paar weken. Juist nu kun je zeggen dat het goed gaat en dat je het wel aankan. Mijn nichtje woont in een land in midden-Afrika en die kwam vijf weken na de geboorte naar Nederland. Het was ook al afgesproken dus het had ook kunnen zijn dat de baby te laat was en dan had ze met drie weken al gemoeten. In dit geval weet de moeder dat het goed gaat. Mijn ervaring met tenten in Nederland is dat het, als het redelijk vaak regent, het niet meer droog te krijgen is. Alles voelt vochtig aan, ook het beddegoed en de kleertjes en dat vind ik niet zo'n best idee. Ook voor de kraamvrouw zou het goed zijn om in een huisje met een bed te overnachten dus ik snap niet dat jij zo'n gedoe maakt om de kraamvrouw maar het vreemd vindt om een tent af te raden. Of je nu als pas bevallen vrouw in je eigen bed ligt of in het bed in een huisje maakt niets uit. Het is alleen prettig dat je gewoon je eigen wc hebt en de baby in je eigen huisje in bad kan doen.