Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor mogelijkheden zijn er voor een kind met Asperger om zelfredzaamheid en sociale vaardigheden aan te leren, en thuis te blijven wonen?>

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
982

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Zeker, ik heb zelf ook Asperger, maar dan de lichtste vorm. Het licht een beetje aan de vorm (Lichtst, licht, normaal, erg, ergst). Als je de lichtste vorm hebt zoals ik, ben je eigenlijk een normaal mens, dus kun je alle dingen goed laten aanleren. Maar heb je de ergste vorm is het bijna niet aan te leren. Met de normale vorm gaat het aanleren nog aardig, maar kost moeite en tijd.

Conclusie: Je kunt sociale-vaardigheden met een kind met Asperger laten aanleren, maar het ligt ook aan de soort Asperger
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Hugo, Mijn vraag is: wat en waar kan zij dan dingen aanleren op sociaal vlak en qua zrlfredzaamheid. Heb je tipd voor mij of links van bruikbare websites?
bedankt alvast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel, behalve als ze de hoge of extreme versie heeft. Mijn tip is: Beloning als ze iets heeft geleerd, hier een webstite: http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/bijzondere-mensen/autistische-mensen.html

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding