Wat voor mogelijkheden zijn er voor een kind met Asperger om zelfredzaamheid en sociale vaardigheden aan te leren, en thuis te blijven wonen?>

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Zeker, ik heb zelf ook Asperger, maar dan de lichtste vorm. Het licht een beetje aan de vorm (Lichtst, licht, normaal, erg, ergst). Als je de lichtste vorm hebt zoals ik, ben je eigenlijk een normaal mens, dus kun je alle dingen goed laten aanleren. Maar heb je de ergste vorm is het bijna niet aan te leren. Met de normale vorm gaat het aanleren nog aardig, maar kost moeite en tijd.

Conclusie: Je kunt sociale-vaardigheden met een kind met Asperger laten aanleren, maar het ligt ook aan de soort Asperger
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo Hugo, Mijn vraag is: wat en waar kan zij dan dingen aanleren op sociaal vlak en qua zrlfredzaamheid. Heb je tipd voor mij of links van bruikbare websites?
bedankt alvast
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veel, behalve als ze de hoge of extreme versie heeft. Mijn tip is: Beloning als ze iets heeft geleerd, hier een webstite: http://www.leren.nl/cursus/sociale-vaardigheden/bijzondere-mensen/autistische-mensen.html