kan de verwekker van mn kind die me bedreigde mn kind te willen afpakken, via de rechter zn kind erkennen?

Hallo ik heb een dochtertje van 8mdn en de verwekker en ik zijn niet meer bij elkaar omdat hij vreemd ging tijdens mn zwangerschap.
Daar kwam ik pas achter toen mn kindje net 5wkn oud was .
Toen begonnen alle problemen pas echt.
Hij heeft mn kindje in totaal 5x gezien en was ook niet bij de bevalling en heeft der niet erkend.
Hij bedreigd mij mn kind te willen afpakken en mn leven zuur te maken en ik mocht zolang ik zijn kind heb ook geen relatie met een ander beginnen terwijl hij zelf een vriendin heeft.
Ik ben naar de politie geweest en heb meldingen tegen hem gemaakt omdat ik elke dag leef met de angst om mn kind kwijt te raken.
En aangezien hij turks is en het nog al vaak gebeurd in die cultuur ben ik echt bang
Nu wilt hij via de rechter er voor zorgen dat hij mn kind kan erkennen en een omgansregeling kan treffen.
Mijn vraag is kan hij dit voor elkaar krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga even langs de rechtswinkel (.nl), daar zitten juristen die het zeker weten!

Antwoorden (2)

Theoretisch is het mogelijk, maar de rechter geeft hier niet zomaar toestemming voor. Er wordt gekeken naar zijn verleden en of hij in staat is je kind een goede leefomgeving te bieden. Als er aan het licht komt dat hij jou bedreigd heeft, verkleint dat zijn kansen wel degelijk. Ook zal een rechter niet zomaar een kind bij zijn of haar moeder weghalen, daarvoor moet aangetoond worden dat jij niet in staat bent jouw kind op te voeden. Het enige dat dus zal kunnen gebeuren is dat de vader een omgangsregeling krijgt, wat jou het recht geeft alimentatie te eisen. Neem een advocaat in de arm die je kan helpen dit te voorkomen, als je het echt niet wil dat hij een omgangsregeling krijgt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorrie bedoelde met af te pakken dat hij haar van me wilt wegnemen om vervolgens te gaan vluchten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg dat je alles bewaard. Neem alle gesprekken op en bewaar elke dreig mail enz. Als hij haar mag zien is dat op jou verzoek onder begeleiding! Omdat jij bang bent dat hij haar ontvoerd naar turkije. Geef alles aan hoe jij het wil. Jij bent de moeder. Doe aangifte van die bedreiging. Als hij haar niet erkend heeft heeft hij toch heel weinig rechten? Vraag eens info bij juridisch loket of een advocaat. Sterkte!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar een blijf van mijn lijf huis!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op een legale manier is het niet mogelijk om haar mee te nemen naar Turkije, maar er zijn manieren waarop dat wel kan, dan is het ontvoering. Ik denk dat de tip van Pelle je het beste helpt dit te voorkomen, hij mag wel zonder jouw toestemming om een omgangsregeling verzoeken, ook zonder het kind erkend te hebben, probeer dat tegen te werken met behulp van een advocaat. Probeer niet in paniek te raken, maar zoek de juiste hulp, paniek kan negatieve gevolgen hebben voor je kind.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij een omgangsregeling heeft, mag je als moeder ook alimentatie verzoek doen bij de rechter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Blijf van mijn lijf huis: goed. Toch blijft het van de zotte dat de moeder alles op moet geven omdat papa raar in zijn kop is geworden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zorg in ieder geval dat hij het kind nooit zonder begeleiding (iemand die jij vertrouwd of jijzelf) ziet, en het niet kan meenemen.
Erkennen, omgangsrecht en alimentatie staat los van elkaar. Vaders die wel (moeten) betalen mogen soms het kind niet zien, of die het kind erkent hebben krijgen toch geen omgangsrecht. Ook kan je alimentatie vragen zonder dat hij het kind erkent heeft, echter dat kan hij weigeren door te zeggen dat het zijn kind niet is. Dan kan jij reageren door te zeggen dat hij dan het kind ook niet hoeft te zien.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook op www.mens-en-samenleving.info.nl>Diversen staat dat je als de vader een bezoekregeling heeft alimentatie kunt eisen, ook als de vader je kind niet erkend heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vader kan bij de rechter een bezoekregeling vragen, ook als hij het kind niet erkend heeft, er kan bijvoorbeeld een gedwongen DNA onderzoek plaatsvinden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daarom ook het is theoretisch mogelijk, ik denk ook niet dat het zal gebeuren, de rechters hebben hoop ik ook geleerd van de vele ontvoeringen en willen het de vader vast niet makkelijker maken zoiets te doen. Ook ik vind het blijf van mijn lijf huis een goed idee en het is zeker de moeite waard daar eens naar te informeren.
Zolang jij geen toestemming geeft dat je ermee akkoord gaat dat de vader het kind erkend,gebeurt er niets.

Het erkennen van uw kinderen hoeft niet gedaan te worden door de moeder, maar wel door de vader. Er bestaan enkele voorwaarden voor de erkenning. Zo heeft de vader toestemming nodig van de moeder om het kind te mogen erkennen, als het kind de leeftijd van 16 jaar nog niet heeft bereikt. Vanaf 12 jaar heeft de vader toestemming nodig van de moeder en van het kind en vanaf 16 jaar is alleen de toestemming van het kind nodig.