Waarom zijn kinderen zo druk en vervelend in een (kinder) kleding winkel en rustig in een gewone winkel en wat zal eraan doen (behalve thuislaten )

mijn zoon is niet rustig te krijgen in een kledingwinkel, rennen, vervelend zijn, stoute dingen doen etc. terwijl hij in een gewone winkel rustig is.

Dan het gevalletje wat we hadden vorig weekend.

Ik was met me zoon 8 jaar en dochter 2 jaar in de winkel en wil naar huis gaan, zoon weg ! Ik overal kijken, ik zie wel een meisje zonder moeder lopen en later stilstaan bij video hoek staan met een groene/witte/roze jas en een grijze sjaal en dezelfde kleur muts maar weet gelijk dat het me zoon niet is. Wat blijkt, is het meisje me zoon, hij had de jas en spullen gepakt van een wandelwagen van een andere moeder. Waarom ik zal het echt niet weten, mogelijk omdat ie boos was omdat hij geen snoepje kreeg of iets anders of verveelde hij zich.

De moeder dacht trouwens dat me zoon haar dochter was die ze ook kwijt was, ze schrok zich kapot toen ze me zoon aansprak. Ze had me zoon ook van achter gezien bij video hoek en dacht aan de grove kenmerken van haar dochter ( ze waren even lang )dat mijn zoon haar dochter was. Door de sjaal en losse must viel het korte haar van mijn zoon niet op. Haar dochter stond bij de kassa te wachten, want ze was haar moeder kwijt

Toegevoegd na 32 minuten:
Zijn jas lag trouwens op de wandelwagen van zijn zusje, de moeder had niks in gaten in dacht dat haar dochter de spullen had gepakt. Ze was zelf bezig haar andere dochter aan het aankleden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

In het algemeen vinden kinderen, en dan vooral jongens, het helemaal niet interessant in een kledingwinkel. Het is als het ware een moetje... Je moet mee, want je moet passen, maar verder is er niets te zien wat interessant genoeg is. Blij de Hema of de Blokker of zelfs in een boekenzaak zijn altijd afdelingen die voor kinderen wel interessant zijn.
Mijn advies: maak van te voren afspraken met hem over wat hij wel en wat hij niet mag en beloon hem achteraf (dit kun je vooraf al beloven) als hij zich aan de afspraak heeft gehouden. Niet straffen achteraf als het niet gelukt is. Enkel een 'jammer, dan geen ... ' (vul in wat de beloning zou zijn) en niet meer over door praten, ook niet als je zoon wel blijft zeuren. Gewoon negeren dan.
Bij veel kinderen helpt dit echt. Helaas niet bij allemaal, maar het is het proberen waard natuurlijk.

Nogmaals (ik schreef het in de reactie al) wat je zoon heeft gedaan met die muts en sjaal mag natuurlijk niet, maar ik zie er wel de humor van in. Ik zou samen met die andere moeder er achteraf smakelijk om kunnen lachen hoor. Het blijven toch kinderen en die doen soms de meest vreemde dingen... ;-)

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik wil nog wel even aanvullen wat betreft mijn eerste zin ("en dan vooral jongens"). Ik heb zelf (naast een jongen) ook twee meisjes en vanaf een jaar of 6/7 vonden die de kledingwinkel juist wel erg leuk. Uitzoeken, passen en vooral erg teleurgesteld zijn dat niet zomaar alles gekocht kan worden wat ze leuk vinden... ;-)
Eigenlijk begint op jonge leeftijd het verschil in winkelgedrag tussen mannen en vrouwen zich dus al te vormen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Waarschijnlijk pluk je te veel aan hem, en is hij hier niet van gediend. Mijn eigen jeugdervaring. jammer voor mijn moeder maar ik ben namelijk niet haar eigen "Ken"
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan mij nog goed herinneren dat ik dat soort dingen vroeger ook constant deed. Onder de kledingrekken kruipen, me overal verstoppen en dingen opzetten, tot grote ergernissen van mijn moeder. Dat stoeien in kledingwinkels is dus wat mij betreft een fase die vanzelf weer overgaat (ik heb er nu namelijk geen last meer van ;)

In het geval wat u beschrijft lijkt het mij dat uw zoon een indruk wil maken op het meisje van wie de kledingstukken waren. Klinkt een beetje gek maar kinderen op die leeftijd zijn daar mee bezig. Ik snap dat het ontzettend vervelend is dat uw kind zoiets doet, maar waarschijnlijk is het een fase die vanzelf weer overgaat. Uw zoon goed in de gaten houden lijkt mij een strak plan, en hem bezig houden met dingen, tegen hem praten etc. zodat hij niet snel afgeleid wordt. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tja ik begrijp 't wel. Wat voor uitdaging is er voor jouw zoon in zo'n winkel? Niets! Bedenk een winkel waar jij niet van houdt maar jij moet er heen. En je moet daar ook nog rondlopen... Precies. Leg je zoon uit waarom je er naar toe moet en doe dat snel. En btw... 'N kind is nooit lastig of vervelend... 'T reflecteerd ...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze vaak in een kinderwinkel kind kunnen zijn, denk ook aan speelgoedwinkels. Als er andere kinderen aanwezig zijn, dan worden kinderen altijd ondeugender en gaan ze een beetje stoer doen en dan vooral tegenover de ouders,niet alle kinderen doen dat uiteraard.

Maar ik denk ook dat jou zoon, totaal geen zin heeft in die winkel. Ik zou hem de volgende keer lekker thuis laten of laat hem anders in een speelgoedwinkel neuzen terwijl jij even kleding voor hem shopt en jij hem daarna ophaalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk eens op welke hoogte kinderen lopen,wij kijken overal overheen. Zak maar eens door je knieen tussen al die kledingrekken. Wij zoeken en richten op de kleding die we nodig hebben. Jongere kinderen hebben geen overzicht in de kleding winkel. Ze gaan zich vervelen en zien het als een soort doolhof. Het is vaak warm, tja ze worden vervelend. Lekker alleen gaan winkelen voortaan.;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zal je zoon goed in de gaten houden, lijkt mij een strak plan want wat doet hij straks, hetzelfde en de deur uitlopen. Ik zal hem ook bezig houden met leuke dingen, tegen hem praten enz zodat hij niet snel afgeleid wordt.

Maar over dat dat ie een jas steelt (want dat is het eigenlijk) aantrekt en ook nog de sjaal en muts doet van het meisje ? Het lijkt me toch al jongen niet pretig om gesnapt te worden met meisjes kleren aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jouw zoon houd niet van wachten in een kleding winkel, dat is wel duidelijk. Hij is 8 jaar dus voor jou bestaat, denk ik, de mogelijkheid om de kleding winkel in te gaan als hij op school is. Beperk de gang naar de kleding winkel als je zoon erbij is, kleding voor hem, kan je ook kopen als hij er niet bij is.
Ik kwam met mij zoons eigenlijk alleen in schoenen winkels, die kan je moeilijk op de 'gok' kopen.
Wil je toch dat hij mee gaat, maak dan duidelijke afspraken hoe lang je in de winkel blijft, en wat je van hem verwacht, dat maakt het voor hem ook makkelijker, dan weet hij waar hij aan toe is.
Verder moest ik ook wel lachen om zijn 'actie' :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er nog steeds last van en ik vind het nog steeds even vervelend.