Hoe weet een baby dat de vader, de vader is?

Mijn man vaart en als hij thuis komt reageert onze baby heel vrolijk en enthousiast. Heel anders als op andere mannen terwijl zij bijvoorbeeld haar opa veel vaker ziet. Gezien een baby niet uit kennis kan reageren, hoe weet ze dan dat papa haar papa is? Bij onze ogen oudste was het net zo.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.4K

Het beste antwoord

In de eerste fase van zijn leven en ontwikkeling spiegelt de baby zich aan de moeder. Met deze persoon heeft een baby al in de baarmoeder een band opgebouwd. Tijdens de zwangerschap heeft de baby ook al door de buik van de moeder de stem en een bepaalde energie van de vader opgepikt die hij zal herkennen. Hierdoor herkent hij dit als een speciaal persoon in het leven van hem en zijn moeder.
Ook doordat een baby nog geen besef heeft van een eigen 'ik' dat los staat van zijn eigen moeder, zal hij blindelings jouw oordeel volgen in de verhouding tot andere personen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De baby reageert op jou emoties.

Ook jij bent minder gespannen en vrolijker al de vader naar huis komt, dit voel de baby, ook jij reageert vrolijk en opgewekt als de vader over de drempel stapt, dit doet een dan baby ook.

Pas in een later stadium zal een baby gaan herkennen, mogelijk dat de emotie dan afneemt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De baby herkent jouw man wel degelijk, zoals hij ook andere regelmatige bezoekers herkent. Hij voelt goed aan: "Die man is lief en aardig voor mij. Als hij verschijnt, wordt mama heel blij. De sfeer verbetert, de situatie is goed en veilig. En we gaan allerlei leuke dingen doen."