Wat kan ik eraan doen als het kind van onze buren de hele ochtend zit te huilen?

Het kind van onze buren is 5. Maar 3-4 keer in de week word ik om 6 uur-half 6 wakker van haar gehuil. Dit is niet alleen gehuil maar echt gebrul en gekrijs! De ouders doen er niets aan en laten haar de hele ochtend huilen. Als dit gebeurt huilt ze van half 6 tot half 9 NON STOP! Ik heb het zelfs meegemaakt dat ze om 4 uur is begonnen en tot half 8 letterlijk zonder te stoppen aan het krijsen is. Ik hoor het in mijn kamer ongeveer even hard alsof iemand zachtjes aan het praten is. Wat kan ik hieraan doen? Kan je mensen hiervoor aanklagen? Ik heb echt mijn slaap nodig want als ik kan uitslapen word ik altijd wakker van dit kind

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
31.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zes uur is toch een prachtige tijd om op te staan ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan ook medelijden met die ouders hebben...die slapen ook slecht...
ItisILeClerc
12 jaar geleden
die gebruiken gewoon oordopjes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is een mogelijkheid dat het kind wordt mishandeld. Bij mij op de hoek woonden jonge mensen met een baby van rond 10 mnd. Het kind brulde iedere ochtend om 5 uur, echt krijsen. Later bleek dat het kind door de vader mishandeld werd omdat het zo vroeg wakker werd en is door instanties weggehaald bij de ouders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
P.s. ik zou het melden bij de instantie tegen kindermishandeling. Als er niets aan de hand is, prima, maar als het fout is, dan wordt er tenminste iets gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
denk dat mishandeling ..... denk dat dat gevaL iets anders ligt, want je kind wakker maken is geen mishandeling, er zal wel meer aan de hand geweest zijn zeker als ik om mij heen kijk (ik werk op verschiaallende scholen en ben nauw verbonden met maartschappelijk werk) er wel meer is omdat het tegenwoordig (helaas) wel heel erg gesteld moet zijn wil er naar gekeken worden laat staan een kind weggehaald. denk in dit geval dat begrip voor de ouders niet verkeerd is. babys huilen.
sommige veel en sommige weinig en ze moeten dingen leren.
bevalt ze iets niet? huilen. zo gaat dat.
ik begrijp dat het heel vervelend is voor buren maar telkens na een half uur reageren maakt alleen maar dat het probleem in stand gehouden wordt en dat is voor lle partijden ook geen aanrader lijkt me. even doorbijten. en.... de ouders zullen geen oordopjes hebben (lijkt mij wat onverantwoordelijk) maar misschien is dat een idee waar je wel voor jezelf iets uit kunt halen.....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo heey...jij durft@meike2..
je kan zomaar niet even beweren dat er sprake is van kindermishandeling...je mag echt wel voorzichtig zijn met je beweringen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, alles melden bij kindermishandeling? Dan zitten straks alle kinderen in tehuizen want elk kind huilt wel eens langer achter elkaar door, zeker als het pijn heeft of ziek is......arme ouders in zo'n geval, je krijgt meteen een stempel van slechte ouder!!! Verschrikkelijk die vooroordelen gelijk!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is wat ik tegenwoordig vaker tegenkom: het slaat een beetje door naar de verkeerde kant.
huilt een kind vaak en veel? bel de kinderbescherming!
waarschijnlijk wordt het mishandeld!
totaal uit de lucht gegrepen en nergens op gebaseerd.
natuurlijk is het goed om je ogen en oren altijd goed open te hebben, maar oordeel niet te snel!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heey Marion, er is politie-onderzoek geweest in de buurt en het was een duidelijk geval van kindermishandeling!
En je hoeft niets te beweren! Je kunt iets melden! Dat betekent niet dat het kind ook inderdaad mishandeld wordt, maar dat ze het onderzoeken. En als er NIEMAND melding van had gemaakt, dan werd dat kind nu nog door zijn vader mishandelt!
Over voor(ver)oordelen gesproken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ostraat, je moet beter lezen. Ik zeg niet dat ik denk dat het kindermishandeling is en ook niet dat de vader het kind wakker maakte. Nee het kind werd vroeg wakker en dat zinde de vader niet!

Het beste antwoord

Ik krijg de indruk bij het lezen van je vraag, dat het huilen van het kind je niet zoveel uitmaakt, maar wel dat je nachtrust gestoord wordt.
Als het kind van mijn buren teveel zou huilen, zou ik geen vraag op GV plaatsen maar met de mensen gaan praten.
En de politie? Laat die zich maar bezig houden met serieus werk.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
juist, dikke plus!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ precies...goed gezegt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
van mij mag dit antwoord meerdere +jes krijgen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij deze dan van mij, plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en van mij!
KiaLuna
een jaar geleden
Wat een onzin. Alsof zij verantwoordelijk is voor de overlast van andere mensen hun kind. Je bent zelf ouder, zeker? Zo'n bevoorrechte verwende die denkt dat de hele wereld hun kind wat schuldig is?

Andere antwoorden (5)

Heb je ze er al eens naar gevraagd? Moet dit kind niet gewoon eens naar school of bedoel je dat het huilt tot het naar school moet?

Bel eens aan en vraag eens vriendelijk hoe het komt dat hun kind zoveel huilt en dat jij ook je slaap nodig hebt, dat je het begrijpt maar dat het geen baby meer is nu.

Waarom denk je dat het huilt? Wordt het verwaarloosd? Zit het kind er verder wel goed uit, krijgt het goed te eten, is de kleding redelijk normaal? Als je niets uit het gesprek krijgt kun je een melding maken bij http://www.amk-nederland.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mooi antwoord! +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat het kind nog een paar jaartjes te jong is om naar school te moeten ; dat is de leeftijd dat ze 's morgens nog wel eens een potje willen janken voor ze er uit mogen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry ; ik lees nu 5. Tja, dan moet het om half negen toch naar school ; dat is wel een beetje oud ja. Maar dat 'non-stop' pleeg ik met een korrel zout te nemen ; het zal eerder jengelen zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gek genoeg huilen kinderen... op die leeftijd noem ik het dwingen..maar helaas kan hij er niets aan doen..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Drie uur huilen op een dag is een huilbaby, of het kind werkelijk 3 uur huilt of jengelt of wat dan ook weet ik niet maar voor een kind van vijf jaar is dat zeer uitzonderlijk. Het kan een opvoedingsprobleem zijn maar ook machteloosheid of verwaarlozing. Ik kan dat van hier niet uit bekijken maar normaal is het niet en bij een kind van vijf kun je daar weldegelijk iets aan doen als je dat wil (naar de huisarts, opvoedingsondersteuning vragen of gewoon het kind te eten geven/uit bed halen/aandacht geven, al naar gelang de oorzaak van het huilen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
eerste deel van je antwoord: dikke plus!
maar dan meteen een melding maken bij he amk???
sorry, dat gaat me toch echt te ver!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meteen? Meteen? Waar lees jij meteen? En sorry, het meldpunt is er niet voor niets dus als je vermoed dat het niet goed gaat daar, niets uit het gesprek krijgt en ook mijn andere vragen geen goede verklaring krijgen: melden ja! Waarom niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
"als je niets uit het gesprek krijgt".
nou? moet dat dan?
ik ben toch geen verantwoording schuldig aan de buurman/vrouw over hoe ik met het huilen van mijn kind omga?
het amk is bedoeld voor duidelijke aanwijzingen dat een kind mishandeld/verwaarloosd wordt en niet om te melden dat een kind overmatig huilt. maar zoals ik al zei; verder vind ik het een prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je niets uit het gesprek krijgt EN je denkt dat er een reden is dat het huilt die niet positief is en als je denkt dat het verwaarloosd wordt en als het kind er verder niet goed uit ziet en als je denkt dat het niet goed te eten krijgt en als de kleding niet redelijk normaal is. Dat zijn DUIDELIJKE aanwijzingen dat er iets mis is en ja dan mag je het AMK bellen. Kijk eens naar de link, HEB je die wel bekeken? Daar staat duidelijk: 'Het AMK is er voor iedereen die met zorgen en vragen over kindermishandeling rondloopt. Ook als u twijfelt: 'Is dit wel kindermishandeling?'
Ook als u alleen advies wilt: 'Wat kan ik zelf doen om dit kind te helpen?'
Ook als u vindt dat het AMK onderzoek moet doen.
Ook als u niet wilt dat uw naam genoemd wordt: u kunt anoniem blijven." Je mag dus gewoon bellen als je met zorgen en vragen rondloopt en als je twijfelt of het kindermishandeling is. Wat is je probleem?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pelle, je hebt gelijk hoor! Er worden veel kinderen mishandeld terwijl niemand iets durft te ondernemen.
Wat maakt het uit? Als het niet waar is: niks aan de hand en als het wel zo is dat wordt er hulp geboden.
Je kan vragen wat de reden is, misschien kan jij dan helpen het te voorkomen. Mochten de buren er 'scheid' aan hebben en zeggen dat een baby nou eenmaal huid, dan heb jij het recht om aangifte te doen tegen geluidsoverlast bij de politie.
Deze zal die een kijkje nemen bij de woning, ze kunnen pas handelen bij 3 meldingen, roep dan de andere buren op die er ook last van hebben en ze krijgen een boete voor elke keer dat er daarna melding word gedaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sinds wanneer kan je aangifte doen tegen een huilend kind??
en dan na 3 meldingen!!
nemen ze het huilend kind in beslag !!
geluidsoverlast kan je melden na 22.00..
maar niet om een kindje wat huilt.. het gaat niet om een hond die constant blaft...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geluid is geluid, ik zeg dat ze een boete geven. ze halen dat kind echt niet weg! Als ik dit verhaal lees is dit echt na 22:00!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
geluidsoverlast kan je melden na 22.00 ik schrijf niet dat het gebeurt op die tijd..
je zou je toch schamen als je iemand een boete toespeelt...omdat hun kind huilt.. als het zo werkt, klaag ik mijn buurvrouw aan, ze heeft een klok aan de muur hangen die ik elk half uur hoor slaan, het irriteert mij ook, ik word er gek van!!!!
Waar houd t op...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Mars217: ik hoop niet dat je dit werkelijk meent.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een schattig antwoord van een knulletje van 15. Mars, vraag je moeder eens wat jij vroeger allemaal voor rare gewoontes had als kleuter. En hoe blij ze geweest zou zijn met bemoeizieke buren die de politie belden ipv. even te vragen wat er aan de hand was.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja precies @stippel..
Mijn oudste zoon heeft ook een periode gehad dat hij veel huilde. Hij had eczeem en werd hier helemaal gek van.
Mijn jongste wist de eerste maanden van zijn leven niet hoe hij goed kon poepen, met als gevolg één keer in de week urenlang gekrijs en gehuil omdat hij zo'n buikpijn had.
Bij beide kinderen heb ik ze op die momenten alle aandacht gegeven die een moeder maar kan geven aan haar kind en dit ook aangekaart bij het consultatiebureau om te kijken of zij me konden helpen hiermee.

Mijn oudste lag in mijn armen te krijsen van de jeuk, de jongste lag in mijn armen te krijsen van de buikpijn.
Maar ik kan het me voorstellen dat het voor de buren zo leek dat ze helemaal alleen in hun bed lagen en dat ik gewoon lekker met een koptelefoon voor de buis zat.

Je weet niet waar dit gehuil vandaan komt en wat ouders er zelf aan doen. Er kunnen zoveel redenen zijn waarom kinderen (blijven) huilen en het is niet altijd zo dat ouders een wondermiddel hiervoor hebben. Zo van, dat moeders het kamertje binnen komt lopen en dat het huilen dan stopt.

Dus dat de ouders er niks aan doen, kun je niet stellen. Wie weet doen ze er ALLES aan wat in hun macht ligt.

Maar goed, jouw irritatie.
Die irritatie kan ik me best voorstellen, hoor.
Het is ook gewoon een rotgeluid.
Misschien kun je proberen er wat minder op te letten en wat milder hierover denken, of oordopjes gebruiken.
Een zacht muziekje op de achtergrond, of iets anders dat je afleidt van dit huilen.

Toegevoegd na 41 minuten:
Om er nog even op terug te komen, ik weet niet hoe het contact met jouw buren is en of je wel eens een kletspraatje met ze maakt.
Ik maak regelmatig een kletspraatje met mijn buren en had het helemaal niet gek gevonden wanneer het gehuil dan ook eens ter sprake was gekomen.
Doe het dan niet aanvallend maar zeg het gewoon tussen neus en lippen door tijdens het kletsen en kijk dan hoe ze reageren. Dikke kans dat er gewoon een reden is voor dit huilgedrag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dikke plus!
Kijk, dit is best vervelend. Maar zo is het leven: je komt af en toe situaties tegen die je liever anders gezien had.

Maar daar is inderdaad een algemene regel voor.: accepteer deze situatie en maak er het beste van.
Accepteren betekent, dat je aanvaard dat dit nu eenmaal zo is. Als dat lukt, kun je zoeken naar een oplossing die jou vooruit helpt.
Een oplossing is bijvoorbeeld om de ochtendkrant te gaan bezorgen. Dan moet je elke dag lekker vroeg opstaan, nog voor het gekrijs begint. Je geniet van het het ochtendlied van de vogels, en je krijgt nog geld toe ook.

Stopt dus met uwe klaagzang, en beidt uwe tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het beste is om is te gaan praten met de ouders , hun weten waarschijnlijk niet van jouw probleem , omdat je het voor je houd en je eraan irriteerd. Mischien is er wel een achterliggende reden waarom dat kind huilt , probeer een gesprek aan te gaan en samen een oplossing te zoeken, of nodig ze eens uit zodat ze kunnen horen hoe hard jij het hoort! Maar ga niet gelijk de politie bellen , probeer het eerst zelf. En nee je kan ze hier niet voor aanklagen.