Weet iemand een manier om de 'drang' naar een derde kind te laten afnemen?

Ik ben een jonge moeder van 2 prachtige dochters, wij gaan binnenkort aan verbouwingen beginnen waardoor het financieel moeilijker zal gaan, maar de drang om voor een derde kindje te gaan is zo groot! maar het is voor de moment niet verantwoord. Heeft iemand raad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

Is het een oplossing om samen met je man het volgende plan te maken:
De verbouwing gaat starten en na afloop mag het derde kindje komen.
Gezellig in een mooi schoon verbouwd huis. In een rustige omgeving en met een Papa en Mama die niet gestrest zijn.
Hopelijk krijgen jullie het gewenste derde kindje op het juiste tijdstip.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+

Andere antwoorden (6)

Denk dat je goed bezig bent en je vooral moet blijven realiseren dat het nu niet verantwoordelijk is en je bewust van zijn dat je in alle hectiek je kindje niet de aandacht en rust kan geven die het verdiend. Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja dat is je moeder gevoel wat opspeelt denk ik.Je kan er best naar verlangen denk ik en dat mag ook.

Wat je zou kunnen doen is een lijst maken met de voor en de tegens.En dat bespreken met je partner.

Waarom is deze drang zo groot heb je dat voor je zelf duidelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben er toch heel erg voor om naar je gevoel te luisteren.
Ik heb het vaak om me heen gezien dat mensen het bleven uitstellen omdat ze nog niet alles in orde hadden voor een kindje.Als dan alles in orde was gemaakt en het kindje welkom was lukte het niet meer.

Ik zelf heb drie kinderen,al heel jong kreeg ik de eerste 2.
De derde kwam pas jaren later,want ik werd ziek.Dat hij toch nog gekomen is mag een wonder heten.
Als ik had gewacht met kinderen krijgen was ik ook ziek geworden en was hij waarschijnlijk de enige geweest.

Natuurlijk heb je al 2 prachtige kinderen maar als de wens zo groot is,ga er dan voor.Een baby heeft vooral veel liefde nodig en geen prachtige babykamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn van die babypoppen die een echte baby nabootsen. Is ook een programma van geweest op ned. 3 met pubers. Als je er daar 1 van in huis neemt voor een paar dagen, ben je waarschijnlijk zo van je drang af. Hechten doe je niet met zo'n nepbaby, maar je moet er 's-nachts wel voor uit je bed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry hôr appeltje maar 'n dikke - van mij. Als je 'n kindje krijgt ga je met liefde uit bed voor hem of haar!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het gaat hier niet over liefde Wijdan, maar over de drang hebben naar een kindje. Een 3e kindje komt op dit moment niet uit (volgens de vraagstelster zelf). Als je zo'n nepbaby in huis neemt, wordt je met je neus op de feiten geduwd qua huilen, voeden, luiers verschonen. Ik gun deze mensen van harte een 3e kindje en de liefde voor elkaar! De nepbaby is meer een middel om de drang wat te kunnen uitstellen tot er financieel meer ruimte is en ze uit de verbouwing zijn.
Herkenbaar..
Ook ik heb 2 fantastische kinderen en heb ook héél sterk de drang om mijn gezin uit te breiden. Mijn man denkt hier ook zo over. Helaas kan mijn lichaam het niet meer aan om én zwanger te zijn én nog een kind verzorgen. Mijn verstand wint 't voor één keer van mijn gevoel.
Financieel heb ik nooit getwijfeld aan 'n kindje. Waar je 2 kan voeden kan je ook 3 voeden. Ook hoef je inderdaad geen perfect babykamertje. Een kind heeft vooral liefde en aandacht nodig. Ook kan 'n baby makkelijk 2de-hands kleding aan. Speelgoed hoeft écht niet duur te zijn, kinderen zijn vaak 't meest druk op 'n bijvoorbeeld pollepel of 'n leeg potje shampoo.
Maar hoe neem je dat gevoel weg. Denk er eerst eens goed overna, allebei. Als jullie het écht met elkaar eens zijn dat het financieel niet kan zou ik zeggen: knoop erin. Dan KAN het gewoon niet meer..
Sterkte met de verbouwing én de beslissing. Doe alleen géén dingen waar je later spijt van krijgt. Je zegt zelf: ik ben nog jong.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Soms is 1 kind extra financieel wel teveel. Oké 2e hands-kleren e.d. is geen probleem, maar als je op de centjes moet letten kunnen de kosten voor luiers en voeding (niet iedereen kan borstvoeding geven of heeft de tijd en de energie om zelf eten te pureren) net teveel zijn. En wat denk je als de kinderen wat ouder worden.... Dat een 3e kindje op dit moment niet kan, hoeft ook niet te betekenen dat het een definitieve keuze is om het bij 2 kinderen te laten. In een later stadium is het misschien wel een optie financieel. Overigens praat ik uit ervaring, ik heb inmiddels 3 kinderen en het financieel heel zwaar gehad (het is nog steeds moeilijk). Mijn gevoel heeft destijds gewonnen, maar zonder hulp van buitenaf had ik het financieel niet gered. Het is heel verstandig om hier dus goed over na te denken en naar ervaringen te vragen.
De drang naar een volgend kind is volgens mij redelijk universeel, als je nu je derde kind wel krijgt, zul je naar een tijdje na gaan denken of er geen vierde bij kan. Bij mij was er 16 maanden na de geboorte altijd een sterk verlangen naar een volgend kindje.

Als jullie alle twee met je verstand weten dat 2 genoeg is en dat 3 eigenlijk te veel is, maar als jouw gevoel blijft zeggen dat er plaats is voor een derde kindje, helpt niks anders dan er heel goed over praten, vertellen wat je wensen en angsten zijn, en een gezamenlijke keuze maken waar je achter gaat staan.