Wat is beter, een drie- of vier wielkinderwagen? Vind het moeilijk om een keuze te maken.

Hoi, ik ben 7 maanden zwanger, en ben op zoek naar een kinderwagen/wandelwagen. Wat is nu beter, een 3- of 4 wieler. Ik hoor van sommigen dat een 4 wieler stabieler is, dan een driewieler. Voor mijn dochter had ik een 4 wieler en die beviel goed. Maar...die heb ik niet meer...en moet nu kijken naar een nieuwe. Ben op zoek naar mensen die ervaring hebben met 3- of 4 wielers. Alle tips zijn welkom. Ik vind het namelijk heel moeilijk om een keuze te maken. Van een kennis kan ik eventueel hun hartan racer xl overnemen, zijn er mensen die deze kinderwagen kennen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt niet zo veel uit, andere aspecten zijn veel belangrijker (hoogte van de wagen en de lengte van het handvat bijvoorbeeld)

Het beste antwoord

Als je niet van plan bent om geregeld door de bossen te gaan rossen met de baby (zoals 99,99% van alle ouders) heb je nergens een driewieler voor nodig. Het is meer een fashion statement dan dat het echt iets toevoegt aan het gebruiksgemak van je kinderwagen.
Hele generaties zijn groot gekomen zonder driewielerkinderwagens, ik wil wedden dat dat nu nog steeds wel gaat lukken.

Overnemen is altijd een goede keuze, duurzaam en goedkoper dan een nieuwe kopen. Als je hem mooi vindt en zij waren tevreden over het ding: zeker doen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist Stippel.

Andere antwoorden (9)

Een driewieler is meer stabiel op een niet-vlakke ondergrond dan een vierwieler.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jc54
12 jaar geleden
Nee, freekfluweel, een vierwieler is altijd stabieler. Alleen een driewieler staat op niet-vlakke ondergrond altijd met alle wielen op de grond. Dat wil niet zeggen dat hij dan ook stabieler is......
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is dat zo? Als bij een vierwieler een wiel in de lucht is, hoef je er maar een tik tegen te geven en het ligt om. Hier gaat het om de plaatsing van de wielen en die is bij een driewieler beter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oja? Als een vierwielig voertuig met 1 wiel van de grond staat zal het vierde wiel juist er voor zorgen dat het voertuig niet omvalt maar schuin komt te staan als er een zijdelingse kracht wordt op uit geoefend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3 wielen is stabieler
Het is waar dat een driewieler bijna altijd stabiel staat, terwijl het bij een vierwieler kan zijn dat een van de 4 wielen in de lucht bungelt, waardoor hij minder stabiel wordt.

Dus ik zou voor een driewieler gaan, maar zorg er dan wel voor dat de wielen zo ver mogelijk uit elkaar staan, voor de meeste stabiliteit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een hartan racer xl kan overnemen zou ik dat maar doen. Dat is een heel handige kinderwagen.
De keuze tussen een vier-of driewieler is persoonlijk. Een vierwieler vind ik eigenlijk stabieler. Maar een driewieler is dan weer wendbaarder. En als je kiest voor een model met van die grote wielen dan is een driewieler ook heel stabiel. Beiden hebben voor- en nadelen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor mijn oudste dochter had ik een driewieler. Ik kan niet zeggen dat het stabiel was. De wagen is 2 keer omgevallen terwijl ze er in zat. Dat alleen toen ze iets schuin voor over ging hangen.
Ik gebruik nu een vierwieler voor mijn jongste (stokke) en zeeeer tevreden. Heel handig, stabiel en lekker hoog!
Dus een aanrader.
Succes met beslissen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar dan heb je het over een wandelwagen. In een kinderwagen ligt een kindje alleen maar en gaan ze geen capriolen uithalen zodat de wagen kan kantelen. Maar jij had ws. een combi?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja was idd een combi.
Ik zou ze gewoon in de winkel gaan uitproberen. Sommige grote winkels hebben ook een soort "parcours" waar je de kinderwagens op kunt proberen. Neem dan wel iets van ongeveer 5kg ofzo mee om in de kinderwagen te leggen om het gewicht van een baby te simuleren. Sommige kinderwagens reageren heel anders met gewicht dan leeg. Wat je bijvoorbeeld mee kunt nemen is een zak met aardappelen in een tas.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is geheel afhankelijk van wat je wilt gaan doen.

Gebruik je hem voornamelijk in bebouwd en verhard gebied kan je beter een vierwielige wagen nemen, kan niet zo makkelijk omgeduwd worden en zal bij een kleine foutieve manoeuvre niet zo snel omvallen als er een wiel van een stoeprand afschiet.

Ga je er mee de natuur in is een driewielige aan te raden, heeft minder rolweerstand en is er door de bouw meer geschikt voor.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De keuze tussen een driewieler of een vierwieler is persoonlijk. Ik adviseer wel om er eentje te nemen met een sturend voorwiel (in geval van vierwieler twee sturende voorwielen). Dat voorkomt dat je continu de voorwielen moet optillen om een bocht door te komen. En met sturen is in dat geval een vierwieler natuurlijk altijd stabieler dan een driewieler. Vooral als je wat gewicht mee zeult zoals luiertas en wat boodschappen.
Wij hadden eerst een tweeling en daar hebben we een tweeling vierwieler voor gekocht. Daar hebben we echt heel veel plezier aan gehad. Later bij de derde kochten we een driewieler zonder sturend voorwiel. Daar kreeg je op een gegeven moment toch echt spierpijn van om het voorwiel bij elke draaiing weer omhoog te tillen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat dat enorm persoonlijk is.

voor onze dochter (4) hadden we een driewieler, maar die hebben we wagen hebben we verkocht, omdat we het misten dat onze dochter naar ons toe kon kijken. en omdat we een wagen mochten uitzoeken die wel naar ons toe gezet kon worden hebben we dat met beide handen aangepakt. toch hebben we ons geen moment bedacht over getwijfeld over hoeveel wielen onze wagen zou hebben.

technisch gezien heeft hij vier wielen, maar er zitten er twee aan elkaar vast waardoor het een driewieler is. het voordeel daarvan is dat je langs de meest onmogelijk plaatsen kunt, omdat je hem evt alleen op zijn voorwiel kunt manoeuvreren.

ik zweer dus bij een driewieler. als ik je nog een tip mag geven: ga voor een degelijk wagen die robuust is en sterk anders krijg je (alsnog) spijt.

Toegevoegd na 17 minuten:
hebben die mensen de driewieler uitvoering of de vierwieler? ziet eruit als een goede wagen.

o ja, het schijnt dat een driewieler makkelijker (opgevouwen) in de auto te krijgen is.

Toegevoegd na 18 minuten:
o nog als laatste. geen idee of je een sporter bent hoor, maar gewoon om het gemak aan te duiden: ik loop hard met mijn driewieler wagen van maxi-cosi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij hebben ook een kinderwagen van stokke met vier wielen en ben ook supertevreden. Met één hand makkelijk te besturen en kan scherpe bochten maken. Heel handig in huis en in winkels ed.
Maar inderdaad, het is een persoonlijke keuze. Wij hebben de kinderwagen trouwens gewoon gekocht via Marktplaats.