Mijn moeder en ik heb een verschrikkelijke band, hoe kan ik dit oplossen?

Mijn moeder (53) en ik (15) hebben een slechte band, het zijn geen tijdelijke tiener-ruzies dus zulke antwoorden hoef ik echt niet.

Om de dag wenst mijn moeder mij opeens dood, dan zit ik bijvoorbeeld huiswerk te maken en dan komt ze vervolgens naar me toe om tegen me te zeggen "val dood, val jij maar dood". Als ik er mezelf verdedig heb ik blijkbaar weer alles fout gedaan, dan drink ik te weinig of dan heb ik weer vet haar en daarom ongelofelijk onverzorgd en etc.

Ik weet echt niet meer hoe ik dit moet oplossen, het gaat nu al 2 jaar lang zo dat zij impulsieve stemmingswisselingen heeft.

groetjes F.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Ach F., wat vervelend is dit voor je. Je moeder, je thuis...het zou zoveel beter moeten zijn...
Dit is zo slecht voor je, die herrie en die rotsfeer. Dat gaat ten koste van je zelfbeeld, de sfeer, jullie relatie, je prestaties op school...

Ik ben bang dat jij er niets aan kunt verbeteren. Je moeder met haar enorme stemmingswisseling heeft haar gedrag niet in de hand. Daar is vast een achterliggende reden aan ten grondslag.

Vraag eens op school een gesprek aan met de vertrouwenspersoon. Die zit dichter bij jou dan ik hier. En die luistert en helpt jou verder.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (6)

misschien eens met een vertrouwenspersoon praten via school..
of bel de kindertelefoon, en maak je probleem bekend, ga in iedere geval hulp zoeken voor jullie onderlinge relatie...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Ik denk dat jij dit ook niet kunt oplossen.
Bespreek dit met je huisarts. Hij kan je doorverwijzen naar een deskundige die met jou en eventueel met je moeder samen kan praten hoe jullie hier uit kunnen komen.
Sterkte!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Wat erg dat 'een moeder' zoiets kan zeggen!

Hieronder is er een site die gaat over relaties met moeders. Misschien helpt het. Sterkte en succes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
Het zou zomaar kunnen dat je moeder momenteel niet zo stabiel is en dat afreageert op jou. Ze zou eigenlijk hulp voor zichzelf moeten zoeken. Ze voelt zich er waarschijnlijk ook best rot over.

Misschien kun je haar vragen om dat te doen op een moment dat ze niet zo emotioneel is. Gewoon eens vragen hoe ze nu zelf vindt dat het gaat en of ze niet een klein beetje hulp zou kunnen gebruiken.

Ga maar beter niet tegen haar zegen dat het komt omdat ze in de overgang is, of omdat ze een depressie heeft, maar dat zou allebei zomaar kunnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
+1
jouw moeder heeft hulp nodig van een psychiater want waarschijnlijk heeft zij last van iets wat niet goed is
ik zal als zelf moeder zijnde namelijk nooit tegen mijn kinderen zeggen dat ze dood kunnen vallen , dat zeg je als moeder zijnde ook niet tegen je kinderen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het al heel knap dat je dit zo kan omschrijven.
Pas op je 30 ben je misschien in staat om dit 'op te lossen', nu niet, want je ben nog kind. Je zou je nu eigelijk lekker moeten kunnen afzetten tegen je moeder, net als alle ander pubers. Maar dat zit er helaas niet in. De huisarts kan je de weg wijzen. Succes!