Wat moet er van de kinderalimentatie allemaal betaald worden?

Ik betaal maandelijks alimentatie. Deze is vastgesteld dmv draagkrachtmeting. Nu wil mijn ex dat ik daarnaast mee betaal aan kleding, sport ed. Mijn vraag is, wat moet mijn ex allemaal van de alimentatie betalen voor mijn dochter? En wat zijn kosten die ik daarnaast nog moet betalen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

je ex zal het toch echt met dat bedrag moeten doen. (en ze heeft geluk want ik krijg niks van mijn ex-man). dat is vastgesteld en als zij er niet mee uit komt is dat haar probleem. je kunt natuurlijk wel bijv. kleren kopen die je dochter aan kan als ze bij jou is maar deze hoef je dan niet mee te geven als ze weer terug gaat naar huis. als je ex een uitkering heeft zal ze voor sport een aanvraag kunnen doen bij de gemeente. alles wat jij meer betaald dan de alimentatie is mooi meegenomen voor haar maar is echt niet nodig als jij dit niet wilt!

Als er verder niets is afgesproken is de alimentatie wat je moet betalen. De rest komt voor rekening van je ex. Toegevoegd na 47 seconden: Als ze het hier niet van kan doen moet ze de huidige regeling aanvechten.

Als jullie beiden voldoende draagkracht hebben, dan is het het eerlijkste als jullie beiden de kosten delen voor de kinderen, het gaat om maaltijden, kleding, sporten, school en de energiekosten die aan de kinderen besteedt wordt, daarbij zijn er nog onvoorziene kosten. Je ex wil dus meer bijdrage van jou, ja mensen proberen wel eens iets, maar dan moet je het wel kunnen betalen. Wat is er in het echtscheidingsconvenant afgesproken hierover? Kijk dit eerst eens na. Is er over de kosten die u noemt niets afgesproken dan hoeft u niets bij te dragen. Anders spreekt het voor zich. Uw ex moet dan met de alimentatie genoegen nemen. Wat u wel kunt doen is haar vragen een uitgave plaatje te overleggen van een jaar. Trek daarvanaf de kinderbijslag en de alimentatie die u betaald. Vraag haar wat zij ontvang m.b.t. het kindgebonden budget van de belastingdienst. Trek dit er ook af. Blijft er dan een bedrag over dan kunt u altijd voorstellen deze kosten te delen. U kunt ook naar een mediator gaan en kijken of u er uit kunt komen. Speel het in geen geval over de hoofden van de kinderen uit. De bedoeling van kinderalimentatie is dat de kinderen op hetzelfde niveau kunnen blijven leven als voor de scheiding.

Bronnen:
www.gratisadviseurs.nl › ... › Mediation...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100