Hoe zorg ik dat mijn zoon naar me luisterd?

Mijn zoon wordt in Januari 19, maar hij gedraagt zich al een tijdje raar, Hij blowt al sinds ze 15e en dat heb ik nooit erg gevonden, nu heeft hij zijn rijbewijs en komt die elke nacht dronken thuis, terwijl ik zo vaak zeg dat die niet met rijden met drank op. Ik heb ook coke in zijn auto gevonden en heb viavia gehoord dat die in de handel zit. laatst heb ik zo'n grote ruzie met hem gehad, dat die mij een klap heeft verkocht in mijn gezicht, hij loopt nu ook te schreeuwen dat die naar zijn vader verhuist in Rusland en dat die niks meer met me te maken wil hebben.
Hij komt ook soms nachte niet thuis en neemt ze telefoon niet meer op.
Ik weet niet meer wat ik met hem aan moet..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Erg vervelende situatie natuurlijk!
Een zoon van 19 die al redelijk in de problemen zit, als ik het zo hoor, gaat niet zo snel meer naar z'n moeder "luisteren" ben ik bang...

Hij zal echt ZELF moeten inzien dat hij totaal verkeerd zit, en dat zal niet vanuit hem zelf gebeuren ( op basis van het profiel dat u van hem schetst)

U zou naar de verslavingszorg of een dergelijk instantie kunnen stappen. Maar ook in dit geval moet uw zoon meewerken en bewust zijn leven willen beteren, met de hulp van de verslavingszorg oid. In deze situatie kan hij niet gedwongen worden om opgenomen te worden, dus het moet echt vanuit zichzelf komen.

En u als moeder, hoe vervelend ook, kan er in dit stadium helaas erg weinig aan doen...

Sterkte ermee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Coke én slaan?
Aangifte doen bij de politie. Hij is vast niet achterlijk en weet donders goed dat zijn gedrag niet kan.
Laat de politie hem wakker schudden. Daarna naar de huisarts voor verwijzing naar verslavingskliniek en jij naar maatschappelijk werk om zulke dingen daar te bespreken zodat je eerder ingrijpt ipv als het uit de hand is gelopen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
En als je weet dat hij dronken achter het stuur kruipt, ook even een telefoontje naar de politie. Je zoon zal het niet fijn vinden. Een nu nog onbekende fietser wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens! Sowieso aangifte doen! Grens trekken! Wens je veel sterkte en succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+
Misschien had je daar vanaf zijn geboorte mee moeten beginnen, ik krijg de indruk dat je hem veel te toegeeflijk hebt opgevoed en daar pluk je nu de wrange vruchten van.
Wat mijn voorgangster zegt, aangeven bij de politie lijkt me de enige kans om hem te veranderen, via de politie naar het geëigende circuit.
Zo zonder meer naar je laten luisteren, zal nu niet meer lukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De kans is groot dat een gebrekkige opvoeding en/of onstabiele thuissituatie in de afgelopen 19 jaar aan de grondslag ligt van de huidige problemen. De vraagsteller kan hier alleen nogal weinig mee. Daarnaast zal aangifte doen bij de politie de relatie tussen moeder en zoon alleen maar verder verslechteren, met als gevolg dat de ontsporing hoogstwaarschijnlijk in de versnelling komt. Aanraking met de politie zal voor de jongeman niets nieuws zijn, dus of dat voldoende indruk maakt om zijn leven om te gooien betwijfel ik sterk.
Het zoeken van professionele hulp lijkt mij een veel betere optie - al is dat waarschijnlijk al te laat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Grotendeels eens!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben bang dat de jonge man niet vrijwillig naar hulpverleners gaat, via de politie is het vrijwillige er wel af.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Moolkeesje: Het is nu inmiddels al veeeel te laat om zoonlief nog iets vrijwillig te laten doen. Vraagsteller moet m.i. nu echt haar grenzen afbakenen en hem aangeven. De relatie tussen moeder en zoon is allang slecht en professionele hulp kan altijd.
Alleen al dronken en stoned achter het stuur zitten mag gewoon niet getolereerd worden.