hoe krijg je een bang kind op de weegschaal?

mijn kind heeft een keer door een weegschaal een schok-je gekregen.
nu denkt hij dat dat bij elke weegschaal gebeurd.
maar mijn kind begint een beetje stevig te worden.
nu weet ik al helemaal niet meer wat ik moet doen.
heeft iemand een manier hoe ik mijn kind op de weegschaal kan krijgen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (4)

Hoe oud is je kind?

Meestal lukt dit om het voor te doen, door een knuffel te gebruiken, door andere kinderen die komen spelen te gebruiken of door te belonen.

Als dat allemaal niet werkt kun je je kind ook nog optillen en samen gaan staan en jouw gewicht eraf trekken. Laat wel iemand anders het getal aflezen.

Verder hoef je natuurlijk niet te bewegen: let goed op de kcal bij de tussendoortjes en vervang voor voedingsmiddelen met minder kcal en laat je kind zoveel mogelijk in beweging zijn met een sport of buitenspelen.

Het kan zijn dat sommige adviezen voor oudere of jongere kinderen zijn maar dat komt omdat ik geen leeftijd heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat zou best wel een handige manier zijn.
en mijn kind is trouwens bijna 7 jaar, maar is voor heel veel bang ik weet dus niet of hij het echt gaat doen.
maar in iedergeval alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij is voor heel veel bang, daar moet je wel mee aan de gang hoor anders wordt het erger. Laat telkens zien dat jij niet bang bent, bagatelliseer het niet maar straal vertrouwen uit en prijs hem de hemel in als hij wat doet. Hoe meer je er in meegaat en van alles eromheen gaat verzinnen hoe meer hij vastgrijpt om ook bang voor te zijn. Pas ook op dat hij hier negatieve aandacht mee trekt want dat ziet hij ook als aandacht.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eerste vereiste is als moeder heel rustig te blijven, je kind zal anders jou stress aanvoelen en schiet zelf ook in de stress, afleiden door de weegschaal voor een kast te plaatsen waar je ongemerkt een geliefd stuk speelgoed van je kind legt, gebruik de weegschaal als opstapje, zodat jou kind zonder na te denken op de weegschaal stapt omdat het alleen op het speelgoed is gefocust en als dat lukt, een compliment geven, in iedergeval heel veel succes
Eerste vereiste is om heel rustig te blijven, een kind voelt stress heel goed aan, je kunt een geliefd stuk speelgoed van je kind in een kast leggen, zet daar de weegschaal voor zodat je kind is gefocust op het speelgoed en zonder dat het daar erg in heeft de weegschaal als opstapje gaat gebruiken, lukt het? dan rustig een groot compliment maken en je kind zo alsnog kunnen wegen?...weet wel met geduld afleiding en spelendewijs kun je bij een bang kind veel mee bereiken, veel succes
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is een goed idee maar mijn kind is denk ik iets te slim om dat te doen maar bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan,
Hoop dat je een manier vindt zodat het je lukt, succes.!
Maak je kind wijs dat er met speciale handschoenen aan niets gebeurt. Maak het leuk voor je kind en daarna flink belonen. Problem solved!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is misschien wel handig maar ik wil eigenlijk niet echt dingen vertellen tegen mijn kind die onzin zijn.
natuurlijk vertel ik wel eens een leugentje maar ik denk dat hij dit niet geloofd.
maar ik zal het proberen
bedankt
tip 1 . Snoepje of de weegschaal leggen.
tip 2 . Zelf voordoen
Als dat niet werkt weet ik het ook niet meer