Hoe moet ik een luier verschonen?

Morgenmiddag moet ik babysitten maar ik heb nog nooit een luier verschoond. Ik krijg morgen nog wel wat uitleg maar ik wil een beetje weten waarover ik praat. Kan iemand dat mijn simpel uitleggen en zeggen waar ik op moet letten

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om WAT voor luiers gaat het?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon voor dat de ouders weggaan het even vragen voor te doen.

Het beste antwoord

En om wat voor luiers gaat het dan?

Een stoffen luier die je met luierspelden vastmaakt en waar je dan een luierbroekje omheen doet, is wel iets meer werk dan die kant-en-klaar luiers die nu vaak gebruikt worden.

Ik bedoel: die dingen daar kan niets mis mee gaan.
Helemaal voorgevormd.
Met aangehechte plakbandjes.
Kan niet fout.
Hooguit moet je weten wat de voorkant en wat de achterkant is.
En hoe strak de plakbandjes moeten.

http://www.hoedoe.nl/familie-relaties/kinderen/hoe-verschoon-ik-een-luier

Hoe verschoon je een luier? En waarop moet je allemaal letten als je dit doet? In deze video wordt je stap voor stap uitgelegd hoe je kindje het beste kunt verschonen. Handig voor alle kersverse moeders (en vaders natuurlijk!)

http://baby.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Verzorging/Verzorging/Hoe-verschoon-je-een-luier.htm

En zo zijn er nog veel meer foto's, uitleg, filmpjes etc.

Toegevoegd na 1 minuut:
Omdat de link naar hoedoe al gebruikt is, geef ik hier nog wat andere:
http://www.babybytes.nl/encyclopedie/B/Babyverzorging/Luier-verschonen

http://www.pampers.nl/grondbeginselen-van-het-verschonen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je moet opletten dat hij niet doorlekt, zodat het kind niet van boven tot onder nat is, maar zelfs als dat gebeurt is er nog niets aan de hand.
maak je niet zenuwachtig, het gaat je vast lukken, en t kind krijgt echt geen complex van een luier die een keer niet goed zit.
Je bent vast niet onhandiger dan de vader/ moeder de eerste keer.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar misschien voel je je zekerder als je bijgaande site even leest
(te veel om te kopiëren
11 jaar geleden
Het handigst is om gewoon heel goed te kijken voor je de oude luier afdoet hoe het ding zit. Waarschijnlijk zijn het gewoon wegwerp luiers en die kun je nauwelijks verkeerd doen. Hooguit achterstevoren (overkwam mijn schoonmoeder ook de eerste oppasronde) en dan doet de luier het net zo goed!
Succes!