Hoe voorkom ik dat onze baby bang is bij het wakker worden?

Als ze ons niet ziet, dan breekt de paniek uit.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe oud is jullie baby?

Antwoorden (3)

Zorg dat als ze wakker word er een muziekje speelt dan word dat steeds minder. Dat deden mijn ouders ook bij mij
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is heel normaal, zeker als de baby ouder is dan een maand of 6/7. Daarvoor kan het natuurlijk ook gebeuren. Gewoon er snel naar toe gaan dan went de baby er wel aan omdat je altijd snel komt.

Echt heel veel baby's worden huilend wakker, wat moeten ze anders doen in bed, een boekje lezen ;)

Toegevoegd na 2 minuten:
Voorkomen gaat dus niet, de baby moet er aan leren wennen dat jij snel komt, na een poosje zal dat het vertrouwen geven om eerst nog even rustig te spelen met speelgoed in het bedje maar nu is de baby nog te jong om iets anders te doen dan huilen als het wakker wordt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik gaf geen min, maar de baby moet er juist niet aan wennen dat jij snel komt. Dan legt het de link: huilen -> aandacht. En dat moet voorkomen worden :)
Verder een goed antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee Ytje, we weten nog steeds niet hoe oud de baby is maar onder het jaar kun je een baby niet op die manier verpesten. Een baby krijgt pas vertrouwen in het leven als het weet dat jij komt als er wat is. Als de baby dat vertrouwen niet krijgt voelt het als verwaarlozing. Baby kan dan juist problemen met hechting krijgen. EERST de zekerheid dat je er altijd bent en dan pas vanaf ruim anderhalf jaar kun je het eens laten huilen maar waarom zou je dat doen als het lekker geslapen heeft? Laten huilen doe je bij dreumessen die moeten leren zelf in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We weten inderdaad nog niet hoe oud de baby is, maar ik heb het niet over een jonge baby :) Maar er zijn allerlei soorten opvoed stijlen, zo zie je maar weer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een baby is een kind onder het jaar en het is algemeen bekend dat je een baby niet kunt verwennen. Je moet wel even zien dat het hier gaat om huilen na het slapen en een baby heeft dan gewoon honger en wil bij je zijn. Het gaat hier niet om huilen omdat de baby niet zelf in slaap kan vallen. Waarom zou je een baby laten huilen als het geslapen heeft? Wat is je doel?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een baby kun je zeker wel verwennen, vandaar dus ook mijn opmerking: er zijn verschillende soorten opvoed stijlen. Het gaat hier om een kind dat bang is, bij het wakker worden, omdat het alleen is. Ik geloof dat als je elke keer als het kindje (en dat ligt aan de leeftijd, ik heb het zelf niet over een jonge baby) huilt, jij maar rent naar het kind, dat het te verwent en te gewend raakt aan: huilen = aandacht. Verder is dit een nutteloze discussie omdat, zoals ik nu al vaker heb gezegd, wij blijkbaar een andere kijk hebben op opvoeding. Dat is niet erg, maar dan heeft dit geen nut.
Baby's wennen langzamerhand aan het feit dat je zo nu en dan "onzichtbaar" bent, maar niet echt afwezig. Je kunt het ook wel een beetje oefenen. Loop zo nu en dan de kamer uit en laat de deur open. Blijf ondertussen wel hardop praten of zingen, en loop dan weer naar binnen. Ook als de deur dicht is kun je hardop praten of zingen, zodat ze hoort dat je er bent terwijl ze je niet ziet. Kiekeboe met een doekje voor je gezicht is ook een leuke manier om spelenderwijs te oefenen.
Het is een kwestie van tijd, want elk kind leert op een gegeven moment dat iemand niet echt weg is als ze uit het blikveld zijn.