Hoe voorkom ik dat onze baby bang is bij het wakker worden?

Als ze ons niet ziet, dan breekt de paniek uit.

Weet jij het antwoord?

/2500

Zorg dat als ze wakker word er een muziekje speelt dan word dat steeds minder. Dat deden mijn ouders ook bij mij

Dat is heel normaal, zeker als de baby ouder is dan een maand of 6/7. Daarvoor kan het natuurlijk ook gebeuren. Gewoon er snel naar toe gaan dan went de baby er wel aan omdat je altijd snel komt. Echt heel veel baby's worden huilend wakker, wat moeten ze anders doen in bed, een boekje lezen ;) Toegevoegd na 2 minuten: Voorkomen gaat dus niet, de baby moet er aan leren wennen dat jij snel komt, na een poosje zal dat het vertrouwen geven om eerst nog even rustig te spelen met speelgoed in het bedje maar nu is de baby nog te jong om iets anders te doen dan huilen als het wakker wordt.

Baby's wennen langzamerhand aan het feit dat je zo nu en dan "onzichtbaar" bent, maar niet echt afwezig. Je kunt het ook wel een beetje oefenen. Loop zo nu en dan de kamer uit en laat de deur open. Blijf ondertussen wel hardop praten of zingen, en loop dan weer naar binnen. Ook als de deur dicht is kun je hardop praten of zingen, zodat ze hoort dat je er bent terwijl ze je niet ziet. Kiekeboe met een doekje voor je gezicht is ook een leuke manier om spelenderwijs te oefenen. Het is een kwestie van tijd, want elk kind leert op een gegeven moment dat iemand niet echt weg is als ze uit het blikveld zijn.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100