Wat zijn aandachtspunten als je je volwassen wilt gedragen?

Ik heb wel eens mensen tegen elkaar horen zeggen 'Gedraag je eens volwassen!', ik vroeg me af, hoe doe je dat dan precies? Wat moet je wel doen en wat juist niet? En zijn er aandachtspunten/tips voor je volwassen gedragen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6.3K

Antwoorden (4)

Als volwassene reageer je (in het algemeen, want er zijn natuurlijk uitzonderingen) minder impulsief en meer rationeel. Je gooit niet gelijk de kont tegen de krib maar overlegt rustig. Denkt eerst na over de gevolgen en neemt dan pas een beslissing.
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Goed verwoord.
In het algemeen betekent het dat je je vooral niet abnormaal moet gedragen: je moet vooral niet opvallend doen.

Dat betekent eigenlijk niet te veel je emoties tonen. Niet als je kwaad bent, niet als je superblij bent, niet als je heel erg trots bent, niet als je heel erg geschrokken bent, nooit. Opvallend gedrag vertonen wordt geassocieerd met kinderen of jongeren. Die mogen dat (meestal) (nog) wel doen.

Uitbundig of overdreven dansen, woedend worden en dit laten blijken door te gaan schreeuwen, keihard gillen als je ergens van schrikt of ergens blij om bent. Dit wordt allemaal gezien als onvolwassen gedrag. Als je je volwassen wil gedragen, moet je deze dingen dus niet meer doen.

Het betekent ook je verantwoordelijk gedragen. Volwassenen kunnen over het algemeen de consequenties van hun gedrag beter inschatten dan kinderen of jongeren. Het wordt in ieder geval verwacht van volwassenen dat ze dat beter kunnen. Dat betekent in de praktijk dat het onvolwassen is om domme dingen te doen zoals bijvoorbeeld dronken worden en je dan misdragen.

Kortom: als je ervoor zorgt dat je gedrag niet opvalt (in negatieve zin), dan vinden mensen dat je je volwassen gedraagt.
11 jaar geleden
je wordt vanzelf volwassen, de een sneller dan de ander,maar bepaalde onvolwassen gedrag hoort bij je leeftijd
er is ook verschil of een volwassen)je ouders dat tegen je zeggen of meisjes

ouders willen dat je meer zelfstandig wordt ,vaker je kamer opruimt/of helpt in het huishouden over je daden nadenkt welke consequentie eraan zitten,ouders willen dat je het voorbeeld geef aan bijv je jongere broertjes zusjes.of het gedrag laten zien waar ze trots op zijn jou als persoon kunnen vertrouwen,

meisjes zeggen dat omdat ze je vaak irritant vinden,je bent minder attent minder galant ,teveel speelse grapjes,te stoer zijn waarbij je rare dingen doe,of zeg
rotopmerkingen maken tegen over de meiden,

vaak nemen jonge meisjes met een ouder jongen omdat een oudere jongen meer verantwoordelijkheid heeft
minder stoer doen geen stomme grapjes maken nadenken over bepaalde zaken,vaak lief zijn wat rustiger

onvolwassen geef aan dat je vaak dingen uitprobeer omdat je denkt dat het stoer is of grappig blowen of roken raampjes door gooien ,niet leuke opmerkingen maken waarbij je mensen kan kwetsen.

volwassen is weten dat je goed je best moet doen op school of werk dat is je toekomst,niet meedoen met eengroep je bent een eigen individu echt grappig zijn waarbij andere om je lachen en niet waarbij jezelf in een deuk ligt aardig en attent zijn voor je medemens,galant zijn tegen over je vriendin,je ouders een steentje bijdragen,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volwassenen tonen respect voor iedereen, zorgen en tonen verantwoording voor alles wat ze zeggen en doen.

Niemand is perfect, in iedereen blijft het kind in zich zitten. Bij de een alleen meer dan in de ander, daarom is eigenlijk niemand 100% volwassen.

Doe je niet anders voor dan je bent, drink je liever cola dan koffie, praat je liever over je roze nagellak ipv over politiek, heb je liever een pyamaparty dan op visite bij je oom en tante, geniet er dan zolang mogelijk van, je hebt nog tijd zat om je druk te maken of je perfect over komt.