Wat is de functie van een speen?

1.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een manier om je baby stil te krijgen. Na zes maanden is er echt geen zuigbehoefte meer en is het alleen maar een manier om je kind makkelijk stil te krijgen. Handig buitenshuis of in bed ;)

Het beste antwoord

Bij een kinderflesje/zuigflesje heeft een speen de vorm en de functie van de tepel van de moeder. Na enige gewenning (bij overgaan van borstvoeding naar flesvoeding) zal het kind leren, dat door te zuigen ook uit een fles de nodige voeding komt.
Een speen, in de zin van een fopspeen, wordt gebruikt om te voldoen aan de natuurlijke behoefte van een kind om te kunnen zuigen.
Vaak is het geven van borstvoeding voldoende om aan de zuigbehoefte van een kleintje te voldoen, omdat het veel meer zuigkracht kost om de melk eruit te krijgen dan bij flesvoeding. Een fopspeen kan die behoefte aan zuigen dan oplossen en bovendien geeft het troost en geruststelling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist.
En niets aan toe te voegen: +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank!

Andere antwoorden (1)

Bovenstaand antwoord is uitstekend. Er is echter nog een reden: ter voorkoming van duimzuigen. Duimzuigen is veel schadelijker voor de tanden, en bovendien veel moeilijker te beperken en af te leren en zuigen op een speen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je wel ;-)