kan hij mijn zoon zomaar van mij afpakken??

hoi
mss kan me iemand helpen?!

mijn ex en ik zijn nu een tijdje uit elkaar, voor onze zoon heb ik wel probeert kontakt te houden. maar het is nu zo, meneer is erg agressief, ik mag/mocht nooit mijn mening zeggen, zeggen dat ik andere mening ben dan hij, altijd alleen maar in de keuken staan voor hem koken....
we wonen niet samen, als hij eens komt opdagen om zijn zoon te zien, komt hij te laat, meestal 1-3 uur, als ik de jong op zijn deken zet om te oefenen met draaien, te spelen pakt hij hem direct op.
hij is surinamer ik ben duits, hij wil helemaal niet dat hij een nederlandse of duitse opvoeding krijgt, omdat hij zelf op surinamse manier is opgevoed wil hij dat ook voor zijn zoon.

nu is het al een tijdje zo, dat meneer me loopt te dreigen : hij wil me laten vermorden om een nieuwe goede moeder voor hem te vinden, hij wil iemand langs sturen om me klappen te geven en ik moet uitkijken als ik naar buiten ga omdat er snel iemand gaat staan.

ik heb al melding gemaakt bij de politie en heb nu van dag gehoord hij heeft een advocaat opgezocht om mijn zoon van me weg te halen en dat hij hem krijgt.
hij heeft hem niet eens laten erkennen omdat hij geen alimentatie wil betalen, voordat hij dat gaat doen, gaat hij me vermorden, zei hij.
maar meneer is de mening dat ik een smerig huisje heb, omdat ik 2 katten nog heb en ja, soms ruik je gewoon dat ze op de kattenbak geweest zijn, wat ik ook altijd direct weg hal.

wie kan me helpen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

ga nogmaals naar de politie voor aangifte ,zorg dat jij en je kind veilig zijn desnoods verhuizen of naar een blijf van mijn lijfhuis onder begeleiding van de politie dan word je daar opgevangen en naar een ander deel van holland gebracht want hou er rekening mee dat je bij zulke mensen voorzichtigmoet zijn en niet veilig bent maar je kind ook niet .aanspraak en krijgen zal niet gebeuren ook niet met de beste advocaat omdat hij niet op het geboortebewijs staat en het kind nooit heeft erkend maar ga niet zitten wachten tot er misschien iets gaat gebeuren onderneem zelf stappen en zo vlug mogenlijk
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat heb ik nu dus gedaan, aangifte, want meneer blijft maar bezig.
nu gaat alles van zelf, heb er gespreken gehad en nu komt zelfs nog een straatverbod.
de aangifte was tog een erg goede hulp en ik hoop het komt gauw een eind aan deze k.... situatie.
dank je wel voor de antwoord

Andere antwoorden (6)

Ik heb zelf geen kinderen, en ik weet niet veel af van voogdijzaken. Maar dit klinkt echt behoorlijk ernstig! Ik zou sowieso bij de politie aangeven dat je je zeer onveilig voelt door de doodsbedreigingen. Zorg goed voor jezelf, en vraag zo nodig bescherming of een contactverbod. Hij kan niet zomaar jullie kind van je afpakken, en je moet juridische hulp zoeken. Zo snel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voor het zover is zal hij eerst het kind moeten erkennen, daarvoor is wel een DNA test nodig, werk hier wel aan mee om een goede indruk te geven bij de rechtbank.

Daarna komt er een gedegen onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming.

Zo lang jij niets verkeerd doet en het kind goed opvoed zal hij weinig kans maken, het heeft de voorkeur in dergelijke gevallen het kind door de moeder te laten opvoeden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In een dergelijk geval kan de man weldegelijk via de rechter een DNA test afdwingen, zeker nu mevrouw hier heeft erkend dat hij de vader is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en als ik er nu mee werk en er een test wordt gemaakt, moet ik een erkenning echt toestemmen in zo een situatie?
ik vroeg hem zo vaak om de erkenning maar het enige wat hij zei, hij wil geen alimentatie betalen. hij wil wel alle rechten hebben, maar geen plichten.
ik red het wel zonder zijn geld, dus heb ik er niks mee gemaakt. zat ook in een gesprek met een advocaat erover, zij zei, als hij echt zo reageert moet ik goed over naar denken of ik het wil. zo niet, heeft hij geen rechten. maar als ik het wel wil, mag hij hem zien, wat zij niet echt goed vond om de veiligheid van mijn zoon en mij...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe wat je advocaat je aanbeveelt, als via een DNA test wordt bewezen dat hij de vader is moet staat de weg naar erkenning open. Het huidig probleem bij de Raad voor de Kinderbescherming is dat deze standaard ervan uit gaat dat een kind een vader en moeder moet hebben, ook al heeft de vader het kind niet erkend, Raad voor de Kinderbescherming pleit voor een contact tussen vader en kind. Pas als de Raad een onderzoek naar vader doet kan deze als ongeschikt bestempeld worden.
Ook zal de raad het afhouden van een DNA test beschrijven als dat moeder iets te verbergen heeft en dat het schadelijk kan zijn voor het welzijn van het kind. Een bezoekregeling kan jij als moeder tegenhouden tot er een kinderrechter uitspraak over heeft gedaan, zorg er voor dat je aan alles meewerkt behalve aan de bezoekregeling.
Als jij goed voor je kind bent...dan is dr niks aan de hand.
Jij hebt de voogdij en meneer kan daar niet zomaar wat aan veranderen.
Alleen als jij iets ernstigs doet...b.v. je kind uren alleen laten zonder oppas o.i.d. dan heeft hij b.v. een punt.
Wel kan ik mij voorstellen dat je bang bent.
Als ik jou was zal ik toch nog eens met de politie gaan praten als je bang bent voor ontvoering of geweld.
IK WENS JE ERG VEEL STERKTE TOE !!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij heeft zijn zoon niet erkent dus ik denk niet dat hij ver komt, je kunt misschien het beste eens bellen met het juridisch loket als je meer wilt weten, zij weten de wet en adviseren je gratis.
indien je een advocaat nodig gaat hebben heb je die via hun ook goedkoop.

wens je heel veel sterkte.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed idee. En niet alleen de telefonische afspraken zijn gratis, ze hebben een stuk of 30 locaties in Nederland, en ook daar langsgaan (met of zonder afspraak) is gratis.
Het geeft vast veel rust om te weten wat je precies kan doen in zo'n enge situatie, en ook om te weten wat hij wel en niet kan doen.
iig bewaar dingen waarmee je kan aantonen dat hij je bedreigt , en als hij te ver gaat ga naar de politie en igg hulpzoeken als dit te serieus word
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alsnog elke bedreiging aangeven bij de politie. Als jij straks in de rechtbank beweert dat hij jou bedreigt en er is niets van bekend bij de politie, sta je zeer zwak!
Vervolgens heeft hij totaal geen rechten omdat hij de alimentatie ontduikt door het kind niet te erkennen.
Tevens heeft het (als hij al rechten had) deze verspeeld toen hij de eerste bedreiging uitte tegen jou!
Je moet hem er NIET inlaten en de politie bellen als hij lastig is aan de deur.
In sommige culturen zijn huisdieren niet toegestaan binnenshuis en deze meneer kan dit dus ook niet accepteren, al woont hij in een land waar dit een normaal verschijnsel is. Hij heeft hier niets over te zeggen. Het is jouw huis.