doe ik mijn kind met deze nachttemperaturen de mouwtjes al op de slaapzak en zo ja, wat trek ik haar dan aan in de slaapzak?

had tot nog toe de mouwtjes eraf en dan een romper lange mouw met een katoenen pyjamaatje aan....

wat is (nu) handiger?

ps: ze is 18 maanden en woelt heel erg (bijna een nachtelijk wandeling in haar bed zeg maar dus een dekbed/deken of wat dan ook heeft geen zin:(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt er vanaf of je de verwarming aan hebt in haar kamer (kun je beter niet doen).
Ik kleed mijn kind van 10 maanden ongeveer even warm als jij het jouwe: romper en t-shirt met lange mouwen, legging, sokken, slaapzak met mouwen en verder niks. Ik doe haar sinds een maand ofzo altijd sokken aan 's nachts.
Als je in haar nek voelt moet ze lekker warm aanvoelen, dus niet klam. De temperatuur van de handen zegt niet zoveel. Als je denkt dat ze het koud heeft zou ik een t-shirt met korte mouwen erbij doen, het lijfje is namelijk het belangrijkst.

Het beste antwoord

Mijn zoontje is nu 16 maanden, hij slaapt in een flanellen pyjamaatje (die zijn betaalbaar bij de wibra, en soms te verkrijgen bij de kruidvat) zonder sokjes, en een winterslaapzak zonder mouwen. Dekentje heeft hier ook geen zin.

Dit gaat nu nog gewoon goed. Straks als het echt gaat vriezen, zet ik voor het slapen gaan ff de verwarming open, dat de ergste kou eruit is, dan snel weer uit, slaapzakje met mouwtjes. Deed ik ook zo bij de eerste, ging goed.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en doe je onder dat pyjamaatje geen romper lange of korte mouw??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thanks, doe het nu ook zo en ze slaapt best redelijk (voor haar doen goed zelfs;)

Andere antwoorden (2)

Mijn kinderen (nu 10 en 7) hebben nooit slaapzakken met mouwen gehad. Romper met korte mouw, pyjama en slaapzak waren voldoende overdag. 's nachts kregen ze wel een deken en mijn ervaring is dat als het koud is ze hem vanzelf overdoen. 's avonds voor we zelf gingen slapen dekten we eventueel nog weer toe.

Op het moment dat ze naar een groot bed gingen (rond hun 2e) ging de slaapzak uit, ook ter voorkoming van vallen, en sliepen ze gewoon onder een dekbed.

Mouwen eraan lijkt mij zo warm, slaap je zelf met je armen onder het dekbed? De meeste kinderen hebben het eerder te warm als te koud, tenzij je natuurlijk een onverwarmde, ongeisoleerde slaapkamer hebt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het goed is wordt de temperatuur in het slaapkamertje niet echt kouder in de winter dan nu of je moet enkel glas hebben of nooit de verwarming aan.

Probeer het op zo'n 18 graden te houden en kijk naar je kind. Strakke mouwen is niet zo lekker maar als je geen deken of zo hebt kunnen blote armen best koud worden. Ieder kind is anders natuurlijk, probeer het eens.