Ons kind is 19 en wil niet leren nog werken. Ik roep hem op zich verantwoord te gedragen, en overweeg al het extreme: hem uit huis te zetten. Mag dat?

Jarenlang deed hij het slecht op school. Nu wil hij geen baan gaan zoeken om zelf te verdienen. Hij doet helemaal niks behalve op PC te spelen of met vrienden te roken/drinken. Hij gelooft wellicht dat wij als ouders hem financieel moeten ondersteunen totdat hij 21 wordt. Ik wil er het einde aan leggen. Daarom wil ik hem twee opties aanbieden: of werken/studeren of het huis uit. Maar kan dit juridisch gezien?

Weet jij het antwoord?

/2500

JA dat kan, ik heb hier ook een zoon thuiszijn wel 6 jaar al bezig met hem, bgint nou veel te drinken en begint kwaad te worden op ons als hij drank op heeft. Hebben heel veel mee gemaakt met mijn zoon die is net 18 geworden, hebben en jaar geleden ook hulp gevraagt kun niet meer heeft ook een zusje van 12 di is ook bang als hij kwaad wordt begint om hem heen te slaan dan is hij echt blind, en daar na weet hij niets meer. hij heeft een paar maand huis hulp gehad via drie vers dalen in winschoten heeft wel wat gehulpen maar naar een jaar weer echt mis zit niet meer op school doet helemaal niets wil niets drinkt veel bij zijn vrienden hier niet weet niet zijn grensen dus gaat gewoon door drinken dus vandaar geen drank in huis bedreingt ons hij hij drank op heeft komt laat thuis ook door de week 5 uur s,morgens dus rust krijgen we hier niet, dus vandaar weer hulp gevraagt ik trek het niet meer is zoveel gebeurt niet normaal moeten dinsdag naar drievers dalen mijn zoon ook om daar te bekijken wat we er aan doen kunnen daar zitten meer mensen bij die kunnen mijn zoon zien en hoop ik als hulpen wat we hier mee an moeten hij kan uit huis gezet worden met 18 jaar maar wordt die echt ingesloten mobiel alles wordt van hem afgepakt, dus als ouders zijn is dit het laatst wat we willen maar goed zo kan het ook niet langer gaan erzelf onder door slaap nachts niet nergers zin aan dus niet gezond. wie heeft dit ook met zijn zoon of dochter?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100