Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat zijn acceptabele, effectieve straffen voor jonge kinderen die absoluut niet willen luisteren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
762
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Welke leeftijd?
Super Nanny kijken helpt! :p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pre-mobieltjes leeftijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Een beetje koud water in het gezicht wil ook wel eens afkoelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zet mijn kinderen altijd op de gang als ze niet willen luisteren en negeren werkt meestal wel bij mij.

Maar het is en blijft moeilijk, kinderen zijn wat het luisteren betreft ZO ENORM eigenwijs.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toen mijn zoon nog klein was, vond hij het de grootste straf als ik hem`s avonds geen verhaaltje voorlas. Je zou dus na diverse waarschuwingen, ze het liefste wat ze willen doen kunnen verbieden. Geen verhaaltje, tv, of wat ze nog meer graag willen. Je kunt ze ook belonen als ze wel luisteren. Je zou een goed zichtbaar hangend vel papier met hun namen erop kunnen ophangen en elke keer dat ze beloond worden een leuke sticker kunnen plakken. Bij een bepaald aantal stickers krijgen ze iets extra`s. Zijn ze na diverse waarschuwingen weer eens stout dan resulteert dit in het dik doorstrepen van een sticker. Wel consequent blijven,anders nemen ze een loopje met je.
(Lees meer...)
Bronnen:
14 jaar geleden
Het zijn over het algemeen niet de straffen die helpen, maar de consequente aanpak van de ouders.
Als kinderen absoluut niet willen luisteren, is er al iets misgegaan. De ouders hebben nu een lange weg te gaan. Ze zullen moeten laten zien dat er bepaalde regels gelden. Dit kunnen ze alleen maar doen door goede afspraken te maken en zich hier aan te houden. Het soort straf dat ze op de overtreding kunnen geven, hangt van de leeftijd van de kinderen af. Bij kleine kinderen kan dit 'even'op de trap zitten zijn; bij grotere kinderen kan dit naar hun kamer sturen zijn. Het gaat in principe niet om het soort straf, maar de ouders zullen de kinderen moeten duidelijk maken dat bepaald gedrag niet getolereerd wordt en dat er consequenties zijn op het vertonen van dat gedrag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe effectief een straf is zal je moeten uit proberen.

Je kunt een lijstje ophangen en na de derde waarschuwing een kruisje op de lijst. Bij het derde kruisje, b.v Iets vroeger naar bed, poosje op de zijn kamer zitten, enz.

Op de gang en als hij/zij rustig is weer terugkomen. Dan met je kind (kniehoogte) conflict bespreken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een 'donderstoel' maken. Als het kind dan stout is moet hij/zij op deze stoel gaan zitten (bijv. op de gang). Zodra hij/zij weer rustig is en sorry kan zeggen mag hij van de stoel komen. Valt hij in herhaling? Gewoon weer op de stoel. Dit wordt veel op basisscholen toegepast. Wanneer je voor lerares studeert wordt dit ook aangeraden om te doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding