Kan ik mijn zoontje verbieden om omgang te hebben met zijn moeder ?

Dit is een vervolg op mijn verhaal .Maar geld geeft ze dus niet aan ons zoontje,maar elke week geld opsturen naar thailand,dat is geen probleem .Ze heeft in die 4 jaar bv nooit haar zoontje komen opzoeken hier bij mijn thuis.Als hij bv ziek was ,dan belde ik haar,en als ze al opnam,dan zij ze ocharme,dat was het,niet bv zeggen,ok, ik kom hem bezoeken ,neen dat ging niet,en ze woont maar 8 km van mijn thuis.Trouwens op schoolfeestjes komt ze ook niet .Nu heeft mijn advocaat een email gehad van haar advocaat,voor in kortgeding te moeten gaan omwille van ons zoontje.Zij eist nu hem te zien elke zondag tussen 12u en 18 u.Waarom op zondag,natuurlijk,dan is die bargesloten waar ze werkt,maar die is zaterdagochtend pas gesloten om 5 of 6 uur s'morgens,en dan moet ik mijn zoontje gaan brengen om 12u naar haar?Kan ik daar iets tegen doen ,verbieden dat hij naar daar toe gaat,want hij wilt zelf niet gaan naar haar ,hij is van haar vervreemd natuurlijk als je als moeder in die 4 jaar bijna nooit voor je kind zorgt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is niet de bedoeling, je moet dit in een reactie onder je vorige vraag zetten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ok, sorry, wist het niet
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Is ze Thaise?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja,een thaise
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vanuit mijn moeder hart zeg ik jou dat jij nooit je kind mag verbieden zijn/haar ouders te zien. Een kind heeft recht op zijn ouders en als de veiligheid gewaarborgd is van het kind, mag jou mening van weinig of amper aandacht geven aan het kindje niet meetellen. Vergeet niet dat een kind "Altijd" loyaal naar zijn beide ouders toe is, wat voor dingen de ouder ook "fout" doet. Uiteindelijk plukt iedereen en vooral jullie kindje er de vruchten van als jij juist het contact tussen kind en moeder stimuleert en Jahjah, dat betekend dat jij jou gevoel daarover aan de kant zal moeten zetten. Investeer liever je energie in het: zo goed mogelijk plannen al dan niet met goede psychische hulp aan het herstellen van de emotionele band tussen kind en moeder ipv een rechter het contact proberen te laten verbieden.
Als laatste denk ik eerlijk gezegd ook niet dat een rechter dat contact zal gaan verbieden. Sterkte en denk in belang van het kind en niet je eigen frustraties.

Het beste antwoord

Vanuit mijn moeder hart zeg ik jou dat jij nooit je kind mag verbieden zijn/haar ouders te zien. Een kind heeft recht op zijn ouders en als de veiligheid gewaarborgd is van het kind, mag jou mening van weinig of amper aandacht geven aan het kindje niet meetellen. Vergeet niet dat een kind "Altijd" loyaal naar zijn beide ouders toe is, wat voor dingen de ouder ook "fout" doet.

Uiteindelijk plukt iedereen en vooral jullie kindje er de vruchten van als jij juist het contact tussen kind en moeder stimuleert en Jahjah, dat betekend dat jij jou gevoel daarover aan de kant zal moeten zetten.

Investeer liever je energie in het: zo goed mogelijk plannen al dan niet met goede psychische hulp aan het herstellen van de emotionele band tussen kind en moeder ipv een rechter het contact proberen te laten verbieden.
Als laatste denk ik eerlijk gezegd ook niet dat een rechter dat contact zal gaan verbieden.

Sterkte en denk in belang van het kind en niet je eigen frustraties.

(oja, geld speelt nooooit mee in dit soort verhalen, dat is echt een principe kwestie tussen ouders waar kids altijd buiten staan)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geld speelt alles mee in dit verhaal.Zij heeft geen gevoelens,niet voor mij of haar zoontje,en dat van het te herstellen,daar moet je met 2 voor zijn he.Ik kan je wel zeggen dat ik er kapot ben va, geweest toen ik haar op internet zag staan,alleen maar met een slipje aan,ik kan je verzekeren dat het pijn doet.

Andere antwoorden (1)

Allereerst is het niet aan u om dit voor uw zoontje te bepalen. Uw zoon heeft het volledige recht om zijn moeder te bezoeken, zelfs al zou ze in de gevangenis zitten. En andersom heeft uw ex-vrouw al het recht om haar zoon te zien, zelfs al geeft u aan dat ze daar in het verleden niet zoveel moeite heeft gedaan.

Maar we leven in het heden, niet in het verleden. Als uw ex-vrouw aangeeft haar zoon vaker te willen zien, dan is dit dus haar goed recht. Het is in ieder geval een teken dat ze wellicht een belangrijkere rol wil spelen dan voorheen.

Halsstarrig 'nee' zeggen bij de Rechtbank kan mogelijkerwijs averechts werken bij de rechter. Dat is wellicht ook niet de bedoeling.

En als u echt van mening bent dat het verzoek op niets gebaseerd is, waar maakt u zich dan druk om? Dan zal het bezoekrecht al snel verwateren tot wellicht geen 6 uur, maar bijvoorbeeld 4 uur. Of eens in de twee weken.

Mocht uw vrouw wél haar kind vaker willen zien, dan zal de rol van uw zoon steeds belangrijker worden naarmate hij ouder wordt. Immers, als hij er geen belang bij heeft, dan zal dit snel genoeg duidelijk worden.