Kan ik verbieden dat mijn ex vrouw bezoek recht krijgt voor ons zoontje?

Ik leef reeds 4 jaar feitelijk gescheiden van mijn vrouw.We hebben samen een zoontje van 11 jaar.In die 4 jaar dat ze weg is bij mij heeft ze nooit gevraagd voor bezoekrecht.Ik ben dan samen met mijn zoontje soms, zo een 2 keer per maand naar haar toe gegaan,en dan gingen we samen een paar uurtjes samen weg.Maar ik voelde wel dat zij veranderd was, ook tegen ons zoontje.Ze belde soms wel eens naar hem ,ook zo een keer of 3 per maand naar hem.Maar ze betaalt dus ook geen onderhoudsgeld voor hem,ik heb dat ook nooit gewild trouwens .Tot ik een paar maanden geleden ben te weten gekomen wat voor werk ze doet.Ze zij mij altijd dat ze ging poetsen bij mensen hun thuis,elke dag.Maar mijn zoontje en ik zelf trouwens ook hadden op zondag wanneer we haar dan eens zagen,ze had altijd een geur van alcohol op haar.Ik weet dat ze heel veel drinkt,want in haar frigo staat niets anders dan wijn.De laatste keer dat ik haar gezien heb bij haar thuis,stond daar ook een zak van de carrefour,een grote zak trouwens,daar zat niets anders in dan alleen maar pillen.Mijn zoontje vroeg haar toen waarom ze zoveel pillen had,ze zij dat is voor hoofdpijn.Toen heeft iemand mij gezegd dat ze al meer dan 3 jaar werkt al prostitutie ,ik geloofde dat eerst niet,tot ik op de site ben gaan kijken waar zij werkt,en ik tot mijn grote verbazing haar zag staan alleen in een slipje,de rest gewoon naakt.Haar gezicht is wel wat bedekt,maar je kan goed zien dat zij het is.Trouwens elke week stuurt ze geld naar thailand

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel verhaal, maar je vertelt niet eens waarom je het nou wil verbieden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij heeft nog een vraag gesteld.
Patrick, je kunt nog een aanvulling geven hier in de reacties, een nieuwe vraag is niet handig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij kunt het niet verbieden, daar moet de kinderbescherming of een rechter uitspraak over doen.
Als je aangeeft dat je vindt dat je kind beter niet bij een prostituee kan komen maak je een kansje.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, maar ben hier nieuw.Ik heb een vervolg op mijn verhaal geplaatst waarom ik dat niet wil
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat vervolg moet je dus HIER plaatsen.... waar moet men nu een antwoord geven?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het alsnog even hier plaatsen.

Het beste antwoord

Nee, dat kun jij niet verbieden en dat zou je ook niet moeten willen. Ik lees hier allemaal punten die jij op telt die vanuit "grote mensen" moralen als fout worden bestempeld.

Nergens lees ik ook maar iets over wat jou zoon wil. Ik snap dat het voor jou heel vervelend is dat jij je zo goed mogelijk inzet voor het welzijn van je kind en dat je ex haar leven anders indeelt dan dat jij graag zou zien.

Dat jou zoon niet duidelijk zegt wat hij wil of juist niet komt waarschijnlijk doordat jij heel openlijk laat merken dat je het leven van zijn moeder niet goed keurt....toch?
Een kind zal altijd loyaal zijn naar beide ouders....naar zijn moeder maar zeer zeker ook naar jou, omdat jij de stabiele factor in zijn leven bent.

En juist daarom zou jij je zoon moeten helpen en altijd laten merken dat hij nooit hoeft te kiezen tussen jou of zijn moeder. Praat respectvol en begripvol over de situatie van zijn moeder en help hem de dingen te begrijpen. Geld zaken en drugs en alcohol zijn grote mensen dingen waar je kinderen niet in MAG betrekken....

Mijn tip: ga psychische hulp vragen voor het verbeteren van het contact tussen zoon en moeder, mss ook jou en moeder....als jullie op 1 lijn liggen zal dat heeeel goed zijn voor jullie kind! Maak een afspraak bij je huisarts en leg het verhaal uit....heel veel sterkte
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je, maar mijn ex vrouw kan al bijna geen nederlands spreken .Ten 2 de, ik heb altijd vol respect gepraat over zijn moeder,maar zij moet ook tonen dat zij van goede wil is .Zij heeft nooit omgekeken naar hem,zelf als hij ziek was,vind je dat normaal?Met haar op 1 lijn komen is niet meer mogelijk,was vroeger al ook zo,en zij hebben nu 1x een andere mentaliteit,spijtig genoeg.Zij heeft trouwens nog een zoon in thailand,waar ze ook nooit naar heeft omgekeken .Ik zeg hem ook nooit dat hij moet kiezen tussen mij en haar,maar ik laat mijn zoontje nooit alleen gaan naar haar,nooit of nooit,je weet niet wat voor een milieu dat is waar zij in zit.Seks en drugs en rock en roll zeggen ze wel eens,wel laat die rock en roll weg,en de rest doet ze allemaal,sorry,maar voor haar telt maar 1 ding,en dat is geld .

Andere antwoorden (2)

Je kan het natuurlijk niet verbieden want als hij echt wil dan gaat hij er zelf wel stiekem heen. Maar je kan hem wel uitleggen waarom je niet wil dat hij er heen gaat (wat ik heel erg goed begrijp).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, dat probeer ik hem ook uit te leggen, maar het is de rechter die gaat beslissen he
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dat geval hoop ik het beste voor jou en je kind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt
Ik zal zowel deze als de andere vraag beantwoorden.

Laat ik voorop stellen dat de baan van uw ex-vrouw danwel het alcoholgebruik geen geldige reden is om haar haar zoon te ontnemen. Ook het niet betalen van een alimentatie is geen reden om haar haar zoon te ontnemen.

Het wordt wellicht een ander verhaal als u aannemelijk kunt maken dat uw zoon mogelijkerwijs ontvoerd zou worden naar het buitenland.

Maar in essentie vind ik het een zwaktebod om uw ex-vrouw het omgangsrecht met haar zoon te ontzeggen vanwege haar baan in de prostitutie (zij moet toch ook geld verdienen), haar alcoholgebruik (ik zou al mijn leed ook wel weg willen drinken) of het feit dat zij geld naar Thailand stuurt (1 euro hier, is daar een dag eten).