Nou volgens mij hoef je niet naar een fysiotherapeut te gaan. Wacht het allemaal lekker af, want de meeste baby's rollen om met 6 tot 8 maanden. Dat hij wat later is, wil niks zeggen en je hoeft je er echt niet druk om te maken.
Je kind is nu 8,5 maand. Als hij over een paar maanden nog steeds niet is omgedraaid kan je wel hulp in schakelen, maar voor nu zou ik het gewoon aankijken. Kindjes doen over elke stap wel een week of 2,3 wat, en je kan je kindje ook helpen door speelgoed naast hem neer te leggen wat hij dan kan pakken.
Ze zeggen bij het CB (consultatieburau), dit en dit moet je kind kunnen rond die en die maand, maar vergeet niet dat wat je kind moet kunnen doen, dat dat het landelijk gemiddelde is van duizenden baby's en statistieken en dat er geen gemiddeld kind bestaat die precies doet wat ze bij het CB willen dat je kind doet.
Het ene kind wandelt al met zes maanden, de andere loopt pas met twee jaar. De een die kruipt niet, maar gaat op zijn billetjes je huis door en de ander die slaat alles over, blijft liggen waar hij ligt en zomaar op een dag kan hij lopen. Het ene kind praat pas met 3 jaar, en het andere brabbelt al met zes maanden enz, enz, enz. Geen enkel kind is hetzelfde, zoals ook geen enkele volwassene hetzelfde is.
Ik had zelf ook een kind die steeds iets moest "kunnen" als hij naar het consultatiebureau moest en als ik daar dan was, dan kon hij het ineens, terwijl ik het nog niet gezien had.
Bekijk deze website eens:
http://www.gc-beverwaard.nl/index.php?id=97
- Bronnen:
-
mijzelf, ben moeder van 3