Meestal noemen ze een kind vanaf één jaar peuter, dus geen baby meer. Dan slaat de term baby dus op een kind tussen 0 en 1 jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voordat een kind peuter wordt genoemd worden ze eerst nog dreumers genoemd, vanaf ongeveer 2 jaar is het een peuter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind definities van peuters voor de fase vanaf een jaar of anderhalf jaar tot de kleutertijd, zie hier: http://www.encyclo.nl/begrip/peuter
In elk geval is een kind van een jaar niet echt een baby meer.
Baby is ontleend uit het Engels en betekent: zuigeling, klein kind. Het wordt gebruikt als naam voor een kind in de eerste levensfase. Vanaf de geboorte tot het kan lopen en praten. Want dan wordt het een peuter.
12 jaar geleden
Volgens de Van Dale is een baby een 'klein kind tot circa 1 jaar'.

Kinderen tussen 1 en 2 jaar worden vaak dreumes genoemd en vanaf 2 jaar worden ze peuter genoemd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tot de leeftijd van 1 jaar, maar kinderen en volwassenen noemen kinderen met een leeftijd van boven de 1 jaar ook baby om een bepaald eigenschappen/gedrag te omschrijven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
baby = 0-1 jaar
dreumes = 1-2 jaar
peuter = 2-3 jaar
kleuter = 4-6 jaar
schoolkind= 7-12 jaar
puber = 13-18 jaar
adolescent = 19 - 21 jaar
volwassene = 22 jaar en ouder