als het virus van de mexicaanse griep muteert met het "gewone" griepvirus dat nu voorkomt is men dan na inenting ook beschermd?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Muteerd met het gewone griepvirus? Soort kruisbestuiving ofzo? Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar weet wel dat je na inenting een kleinere kans hebt om een variant van de mexicaanse griep te krijgen.

Toegevoegd na 18 seconden:
muteert.... dom
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De griep zal dat gaan doen, en wellicht ook nog met andere stammen... De mixikaanse griep was toch al zo´n mutant van een dierengriep met een menselijke... Dus dat gaat weer gebeuren zonder twijfel...

En daar zit nu net de moeilijkheid... Nu zijn de vaccins in de winkel zal ik maar zeggen, maar die werden rond(?) mei besteld, dus er zit nogal wat tijd tussen, vele maanden dus... En in die tijd kan het makkelijk al veranderd zijn dat virus... Dus het is een groot risico of het wel ECHT goed werkt...

En een vaccin werkt zo specifiek voor een paar chemische samenstellingen van griep, dat een mutatie het in een klap waardeloos kan maken... Dat was altijd al zo, maar nu is er weer heel veel leven in de brouwerij, dus mutanten zijn er snel te verwachten en daar houdt men ook rekening mee...
En elk virus kan dodelijk zijn... Toen de eerste mens naar de amazone ging, was het de gewone verkoudheid die hele volksstammen daar in de Amazone de das om deden. De mensen kenden eenvoudigweg de verkoudheid niet en iedereen stierf er aan destijds... Dus zo kan het ook... Ik moet er niet aan denken dat er zoiets zou kunnen ontstaan, een nieuw virus dat gewoon voor iedereen dodelijk is, ik moet er niet aan denken, dan kon de wereldbevolking wel eens tot Bilderberg proporties gedecimeerd worden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik weet niet of dit kan, of de werking dan nog steeds doeltreffend is.Want sommige stoffen kunnen niet bij elkaar in 1 spuit.
En als dit nu wel zou kunnen en er komt weer een andere griep moet dit ook weer gebeuren, en zo moet er steeds meer vloeistof worden ingespoten.