Twee lesbische vriendinnen van me willen een kind. Ze vroegen mij als donor op te treden. Ik heb bedenktijd gevraagd. Wat moet ik nu?!

Ik weet dat ze het heel graag willen, en voel me ook wel een beetje vereerd.

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat kun je ons toch niet vragen man? Wij kunnen niet in je hoofd kijken! Maar met jouw alcohol en drugsgebruik lijkt je me geen verstandige keuze voor hun.

Ik zou het niet doen aangezien de vele drank en drugs gevolgen kunnen hebben voor het kind. Daarnaast heb je ook als donor wel enige verantwoordelijkheid. Ook kan het voor het kind erg vervelend zijn als deze in de toekomst naar een kroeg gaat en daar zijn/haar vader tegenkomt.

Ha, die Johan; Hoewel ik er van overtuigd ben dat een kind door twee ouders liefdevol en goed kan worden opgevoed, ongeacht of dit nou om mannen, vrouwen of een standaard stel gaat, denk ik niet dat ik zelf zaaddonor zou kunnen zijn. Het idee de biologische vader te zijn van een kind in een relatie die niet de mijne is is me daarvoor te abstract.

Die vrouwen zijn blijkbaar ten einde raad en jouw ego wordt gestreeld terwijl ze niks beters zo simpel voor handen hebben. Oftewel: doe twee problemen bij elkaar en je hebt er eentje minder. Van drank en drugs gaat men niet bepaald helderder denken, dat blijkt maar weer. Ik heb nu al medelijden met dat kind!

Wat een ander vind is eigenlijk niet zo belangrijk. Het gaat erom hoe jij je erbij voelt. Wat mij wel raadzaam lijkt is om te weten wat mijn verantwoordelijkheden ten aanzien van het kind. Kan jij bijvoorbeeld helemaal afstand doen van je biologische kind, ook wettelijk gezien, dat zou ik eerst uitzoeken. Ik ga er vanuit dat jij je vriendinnen een kind gunt en dat jij zelf geen kind wil. Die scheiding moet jij voor jezelf duidelijk hebben zodat er later geen problemen ontstaan.

Je gaat er maar van uit dat je werkende sperma cellen hebt. maar blowen zal je gezonde sperma cellen nogal aantasten. Je weet ook dat overmatig drugs gebruik je laat hallicuneren? (je ziet dingen die er niet zijn) En je weet dat het via inseminatie gat he? dat je je niet verheugd op een avondje rollebollen met 2 dames.

Als jij ook een kind wil hebben dan niet en wil je geen kind dan zal ik het ook niet doen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100