Dat is niet zo, dat kun je niet...

Maar je ouders bedoelen, maak de zin ondergeschikt aan dat wat toch moet gebeuren...

En dat is inderdaad een betere oplossing...

DE beste is: Doe wat je moet doen en laat wat je niet kunt...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
precies, +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Zin maak je door er de positieve kant van te bekijken...
Aan bijna alle dingen zit ook wel een voordeel..
Zo maak je dus zin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij bedoelen ouders dan 'pech gehad, het moet toch'. Maar ik denk wel dat je zin kan maken, of in ieder geval opwekken.
Door even niet te focussen op dat andere dat je eigenlijk liever wilt, daar gewoon even niet aan denken.
Maar te denken aan wat de leuke kanten zijn van dat vervelend ding dat je moet doen, of wat het voordeel is van als het af is.
Op die manier krijg je misschien toch wel een beetje zin erin. (misschien niet bij alle vervelende klusjes, maar wel bij sommige)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je over iets heen zetten dan breng je je kind discipline bij,ik heb ook wel eens geen zin in huishoudelijke karweitjes of boodschappen of te koken dan zet je je ook tot iets.Bij kinderen stimuleer je juist wat wel moet gebeuren.En heb je een voorbeeld functie als ouder,spelender wijs kun je een hoop dingen voor elkaar krijgen zeker voor de dingen die gewoon weg wel eens noodzakelijk zijn. Zo maak je zin!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aan dingen waar je zin voor moet maken, zit bijna altijd wel wat positiefs, al is het indirect. Bijvoorbeeld het huishouden: daar heb ik vaak geen zin in. Maar als ik bedenk hoe fijn het is als alles weer aan kant is, dáár kan ik wel zin in hebben. Door me daar op te richten, kan ik zin maken om het huishouden te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo lekker herkenbaar :) +1
Tsja, ik had er vroeger een bloedhekel aan als mijn ouders dat zeiden, maar nu hoor ik het mezelf regelmatig tegen mijn kinderen zeggen : het is een uitdrukking die je gebruikt als er dingen nu eenmaal ECHT gewoon moeten gebeuren, maar degene die het klusje uit moet voeren liever alleen maar dingen doet waar hij of zij zin in heeft. En eerlijk is eerlijk, daar val ik zelf ook nog wel eens onder.

Het grappige is dat als je er dan eenmaal toch maar aan begint, je zet er een lekker muziekje bij op en stelt jezelf één of andere beloning in het vooruitzicht, het uiteindelijk altijd best wel meevalt en helemaal niet zo'n rotklus was als je dacht. Te zeggen dat je er dan helemaal zin in hebt is wellicht iets te veel eer, maar al met al kan het zo best nog wel een aangename klus worden. En voor je het weet heb je niet die ene, maar al die kastjes uitgezocht, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door zin te maken en jezelf toe te spreken.

Ik zat vandaag lekker thuis de allesbrander aan, buiten vies weer. Lekker op GV te neuzen maar moest nog boodschappen doen kon morgen ook nog. Maar heb mezelf toegesproken nu even boodschappen doen ben je daar van af, eten koken en daarna heb je alle tijd om lekker op GV te zitten.

Gewoon het toch te doen en jezelf daarna belonen met iets wat leuk is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zin maken betekend eigenlijk: Aanpassen!

Gelukkig heb ik altijd zin.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met zin maken wordt eigenlijk bedoeld: je erbij neerleggen dat het moet gebeuren, dat je het moet gaan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Volgens mij kan dat niet. Het is een uitspraak om je gewoon te dwingen om het toch te doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zin maken kan niet.
Je anders instellen kan wel.
Eigenlijk bedoelen ze dat!

Groetjes!