waarom kan een kind een keer iets niet zien en opmerken ?

Vrijdag op een kinderfeestje heeft een meisje per ongeluk een verkeerde jas gepakt en aangetrokken, mijn dochters jas. Je zal toch zegen dat ze haar jas herkend omdat ze deze dagelijks aanheeft. Oke beide jassen waren blauw, maar verschillend in stof aan de buitenkant, een had een roze vest erin, de ander gewoon roze binnenkant. De jas die we nu hebben is een maatje kleiner dus aan maat zal ze toch ook merken.

Nu wachten we nog steeds op een belletje van die gene die mijn dochters jas heeft. We hebben al wat rond gebeld maar geen ouder met een verkeerde kinderjas.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Antwoorden (7)

Omdat we allemaal mensen zijn en fouten maken. Bovendien kun je als volwassene al zoveel fout doen dus zeker een kind wat nog veel speelser is en nog heel veel moet leren ondermeer goed opletten.

Maar als jij weet wie er allemaal op het feestje zijn geweest dan moet de jas van je dochter toch makkelijk terug te vinden zijn.

Als je al die ouders belt en vraagt naar de kleur van de jas van hun dochter, dan hoef je alleen maar door te vragen bij de blauwe jassen.

Misschien hebben ze het nog niet gemerkt omdat ze bv. nog niet weg zijn geweest en hoe moeten de andere ouders weten dat de verkeerde jas van jouw dochter is.
12 jaar geleden
Vooral met een jas valt het natuurlijk meer op wanneer het een maatje kleiner is dan groter. Ik weet zelf hoe hectisch het soms kon zijn wanneer je je kids van een feestje moest halen, ondertussen nog van alles en nog wat te doen. Dan had het mij ook kunnen gebeuren dat ik niet zo snel had gezien dat mijn kind een verkeerde jas aanhad. Vooral niet wanneer ze, zoals je zelf al aangeeft, op elkaar lijken. Misschien zijn die mensen ondertussen nog niet weer weggeweest, althans het meisje dan niet.

Het beste is dan ook inderdaad even contact opnemen met degene die het feestje gaf, want die weten wel precies wie er op dat feestje was, en wie daarvan ook een blauwe jas heeft.

Ik begrijp dat het vervelend is, maar een foutje kan gebeuren. Een koe vergeet vaak dat hij vroeger zelf ook een kalf is geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien zitten de meeste kinderen die op het feestje waren bij elkaar in de klas. Dan is het niet zo moeilijk denk ik. Je gaat gewoon kijken wie je dochters jas aan heeft. Als dit bij geeneen kind het geval is, moet je gaan kijken bij de meisjes die niet op dezelfde school zitten, maar dan ga je naar hun huis. Als je de jas terug wilt hebben zit er niets anders op. Dus moet je gaan informeren bij de moeder van het jarige kind waar die mensen wonen.
Heel vervelend om te zeggen, maar er zijn mensen die wel blij zijn dat hun dochter thuis komt met een jas die een maatje groter is.

Toegevoegd na 52 seconden:
Maar voor hetzelfde geld komen die mensen er maandag pas achter, als het kind naar school moet met die jas aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je wilt volgens mij weten hoe dat toch kan.

Nou gemakkelijk, ik heb zelf mijn zoon ook eens in het sportjasje van een vriendje (dat net aan het spelen was) naar de sport gestuurd, achteraf was ons jasje antraciet en die van het vriendje zwart, er is mij NIKS opgevallen (de maat klopte wel).

Probeer voor de grap maar eens de favoriete knuffel van je kind te beschrijven zonder dat hij voor je neus staat, waar is het nou precies licht en donkerbruin en hoe lang zijn de oren?

Tien tegen een dat het ZWAAR tegenvalt.

Je herkent dus blijkbaar voorwerpen op het "globale" uiterlijk maar je hoeft maar afgeleid te zijn en je kunt je zo vergissen.

Degene met die jas heeft mogelijk hetzelfde probleem als jij, ALS ze het al doorhebben weten ze mogelijk nog niet bij wie ze moeten zijn.

Maar mogelijk is het kind de deur nog niet uitgeweest en hebben ze het gewoon nog niet in de gaten.

Vraag aan je dochter wie nog meer een jas heeft zoals zijzelf, en als je niet alle gasten kent (omdat bijv niet iedereen van dezelfde school is) zou ik het via de ouders die het feestje gaven spelen, vraag of zij een oproepje doen, het is per slot van rekening in HUN huis gebeurt, ik zou me dan zelf wel iets extra uitsloven om te helpen

Is de jas trouwens niet van bijv een zus van de jarige?
amigo
12 jaar geleden
Misschien heeft dit kind het niet gezien en opgemerkt omdat ze er niet goed aan was.
En is ze misschien nog ziek.
Dan hangt de jas nog daar vanaf de dag dat ze hem daar heeft neergehangen jas hangt toch meestal met de rugkant aan de kapstok.
Als ze dan weer beter is zal ze de vergissing misschien opmerken en op zoek gaan naar haar eigen jas.
Heb geduld misschien lost het zich vanzelf op.
12 jaar geleden
Mischien is het wel een foutje van de ouders dat ze een verkeerde jas hebben gepakt. Het meestal is het inderdaad druk en stress vol als alle kinderen te gelijk naar huis gaan.

We hadden een keer twee weken terug dat het mijn fout was, na schooltijd ook op de vrijdag pak ik mijn dochters (eerste klas) witte jas van het haakje en geeft het aan haar. Zij natuurlijk aantrekken en tja een beetje klein maar we moeten toch nog een nieuwe kopen. Maar omdat we zaterdag een verjaardag hebben kopen we een nieuwe pas de weekend hierna een nieuwe jas. Zo zij heeft de jas gewoon het hele weekend aan.

Maar maandag kwamen we erachter dat het haar jas helemaal niet was, was van een ander meisje. Was gewoon vergeten dat we al een nieuwe hadden gekocht, ook een witte, die bijna toevallig leek op de jas we hadden meegegeven. Ik had de naam van mijn dochter er nog niet ingezet en telefoonnummer dus de andere moeder kon ons niet bereiken. Die had het wel gelijk door dat het niet haar dochters jas was, maar kon even niet achterkomen van wie die was en de juf ook niet.

Dus komt heus wel goed en gewoon geduld hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat het een kind is .
En net als volwassene een vergissing kunnen maken .

waarschijnlijk nog dr hoofd en gedachten bij het feestje en gehaast de jas gepakt ...

Er kunnen alerlei redenen zijn , een perongelukje .

Er zijn overeenkomsten tussen beide jassen dus zo kan het gebeuren .

Je hebt al wat rondgebeld zonder resultaat , bel dan alle kinderen op je weet neem ik aan wie er op het feestje is geweest .
Of je dochter weet toch alle namen van de kinderen waar ze mee omgaat .
dus zo moeilijk hoeft het niet te zijn lijkt mij.