Wat voor straffen geven jullie aan een 13jarige?Ik wil graag jullie mening horen

het is bijna een puber

Weet jij het antwoord?

/2500

Mijn zoon van 13 wordt door ons gestraft door bijvoorbeeld zijn xbox of laptop voor een bepaalde termijn af te pakken. Ook extra klusjes in huis laten doen is voor hem een goeie straf.

De situatie die je beschrijft zijn allemaal kleine stapjes voor hem om onafhankelijk te worden. Straffen kan wel, maar leidt tot meer weerstand. Misschien is het tijd om hem duidelijk de verantwoordelijkheid te geven voor zijn eigen spullen & tijd. Dus in plaats van hem te zeggen: Je moet NU je kamer opruimen, het om te draaien: Jongen: Ik vind het heel vervelend dat ik jou de hele tijd moet lastig vallen met al die onzin dingen. Ik ga er vanuit dat jij het ook niet leuk vindt. Kunnen we niet wat afspraken maken over wat er allemaal gedaan moet worden in huis, en wat jij doet en wat wij doen? Behandel hem als een jong-volwassene, in plaats van een kind. En waarschijnlij kzal je zijn hele houding zien veranderen? Toegevoegd na 14 minuten: let op: Het de verantwoording geven betekend dus ook echt de verantwoording geven. Dus: Een keer per week je kamer opruimen betekend dan ook: niet na 3 dagen zelf opruimen of vragen wanneer hij het gaat doen. Als het goed is hoef je hem na een week alleen maar even te zeggen: Een keer per week he, vandaag is het een week...

Heel streng zijn niet lachen of schreeuwen is heel belang rijk tijdens straf geven wat ik doe is twee weken zakgeld in houden of halve middag taken geven als niet vervuld wordt huisarrest volgt met strafregels schrijven

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100