Zeker weten! Een baby communiceert toch ook met jou?
Slechts een klein gedeelte van onze communicatie verloopt via de taal.
Stel je bijvoorbeeld eens voor dat ik met woedende ogen, gebalde vuisten, een rooie kop en een chagrijnige mond tegen je zeg dat ik je zo lief vind.
Wat geloof je dan eerder? Mijn lichaamshouding of mijn woorden?

Ik heb een baby van nu bijna negen maanden, maar hij communiceert al heel lang met andere baby's. Hij lacht er tegen, raakt ze aan, enzovoort. De andere baby's reageren daar dan vervolgens ook weer op.

Misschien is dit wel communicatie in zijn puurste vorm? Of ga ik nu te ver met deze toevoeging?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kan me vinden in je toevoeging hoor. :)) vergelijk nonverbale communicatie maar eens met de verbale communicatie. het is van alle kanten te manipuleren (meestal niet ten goede) en op vele manier te intrepeteren. het puurste en zuiverste is m.i. nonverbale communicatie. hier valt wel wat aan te sjoemelen, maar dan legt men de nadruk er zo bewust op dat het alsnog enorm opvalt en duidelijk is waar men omheen draait of over wil laten komen. (busted!) ;-) als je naar 2lingen kijkt zie je dat deze elkaar vaak begrijpen en aanvoelen, en een eigen taaltje ontwikkelen bv.
communiceren doen ze zelfs al voor de geboorte. hier miss wat leuke info http://www.scientias.nl/tweelingen-communiceren-al-in-de-baarmoeder/23009 http://baby.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Verzorging/Omgaan-met-je-baby/Lichaamstaal-1.htm