moet ik betalen of niet??

hallo allemaal,
wie kan mij helpen ik heb een zoontje van twee jaar hij is deze week begonnen bij de peuterspeelzaal via kinderstad.. aan het eind van de dag ging ik mijn zoontje ophalen en krijg ineens te maken met twee boze leidsters ja u zoon heeft de bril kapot gemaakt van een ander kindje dus dat betekend dat u een nieuwe moet betalen..
weten jullie of dat klopt dat ik het inderdaad zelf moet betalen of heeft kinderstad daar een apart potje voor of verzekering... ik weet niet hoe ik dat kan opzoeken
ik hoop op snelle reacties voordat ik inderdaad mijn portemonnee open moet trekken

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bóze leidsters! Wat een rare reactie. Dit soort dingen gebeuren nu eenmaal, hoe vervelend ook.
Misschien moet je eens nagaan hoe gekwalificeerd die leidsters zijn, ik vind dit een vreemde reactie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens, dan moet je niet met kinderen gaan werken!

Antwoorden (6)

U bent wel aansprakelijk.

Dit valt echter gewoon onder uw WA verzekering. tenminste als u WA verzekerd bent. Anders moet u de schade zelf betalen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Dit is geregeld in het Nieuw Burgerlijk Wetboek. Kinderen onder de 14 jaar vallen onder verantwoordelijkheid van de ouders.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klop= wat je zegt Alpha + maar de leidsters van de peuterspeelzaal mogen wel iets professioneler te werk gaan...als je een beetje geclassificeerd bent dan kun je op zijn minst uitleggen aan de ouders dat er een verzekering voor is etc, ipv zo pats boem betalen want anders...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat valt nog maar te bezien.
ik weet het niet zeker maar ik zou toch proberen de bal daar neer te leggen

volgens mij ben je in principe verantwoordelijk voor de schade die je kind aanricht, MAAR de leidsters zijn er wel verantwoordelijk voor dat de kinderen geen ongelukken begaan OF krijgen.
Vooral een kind op zijn eerste dagen moeten ze toch goed in de gaten houden, en brillen zijn niet in 2 tellen stuk, ook niet als je zoontje hem (per ongeluk) afpakt van een ander kind, dus waarom heeft niemand dat gezien???

Ik vraag me dus af hoe het toezicht was en zou daar ook een punt van maken

sterkte want het is wel een vervelende situatie

Toegevoegd na 54 minuten:
Nav een reactie doe ik een toevoeging
Jij bent verantwoordelijk voor evt schade maar als je kinderen onder de hoede van iemand anders is, moet die er toch alles aan doen om te voorkomen dat jouw kind schade veroorzaakt. Bij ons kinderdagverblijf namen ze weleens kinderen mee naar winkels, stel dat de leidsters daar niet opletten en DAARDOOR trekt jouw kind een rek om.

Dus de hamvraag is wat mij betreft. Kan het zo zijn dat de hoeveelheid schade (bril helemaal kapot) OOK komt omdat iemand niet heeft opgelet? In dat geval ben jij niet 100% aansprakelijk volgens mij. En dan is een uitje met 14 jarigen, die onmogelijk in het oog te houden zijn WEL iets anders dan een kind van 2, waar je gewoon de hele tijd op moet letten
amigo
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
waarom zou dit niet kloppen??
ben wel benieuwd naar de toelichting
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb een plusje gegeven. Ik ben het eens met het eerste antwoord dat je als ouder verantwoordelijk bent en dus moet vergoeden (eventueel op je WA verhalen als je die hebt). Maar neemt niet weg dat er goed toezicht moet zijn en dat het niet normaal is dat ze boos worden om iets dat nou eenmaal gebeurd bij kinderen.
amigo
13 jaar geleden
dank en ik ben het daar ook mee eens, daarom schrijf ik ook: in principe ben je verantwoordelijk maar als je kinderen onder de hoede van iemand anders zijn is die er ook wel verantwoordelijk voor dat ze geen brokken maken voor zover het te voorkomen is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plusje
ook ter compensatie van die minnen
amigo
13 jaar geleden
dank pokemon, ik zie het en ook bij allerlei anderen antwoorden, hier zijn wel heel veel minnen uitgedeeld, maar goed als het zonder toelichting is kun je er ook niks van leren helaas
Apart dat ze gelijk boosworden? Is niet echt een goede reactie op deze situatie. Ik zou me gelijk afvragen ofdat deze mensen uberhaubt wel met kinderen om kunnen gaan, of zie ik dit verkeerd? Ik zou in elkgeval naar een ander kinderdagverblijf gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet geen antwoord op je vraag.. Maar ik zou me wel afvragen of je zoontje daar wel op een goede plek zit.. Als ze boos worden omdat hij iets kapot heeft gemaakt, wie zegt dat ze dan ook niet zomaar boos worden op je zoontje? Kleine kindjes maken nou eenmaal dingen kapot! Het is heel vervelend natuurlijk, maar kinderen zijn kinderen.. Misschien een idee om een andere peuterspeelkamer te zoeken? Succes in ieder geval!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als het goed is ben je daar voor verzekerd (dat is het hele punt van een verzekering). Die leidsters willen denk ik gewoon zelf de schuld niet krijgen dat ze niet goed opgelet hebben en proberen nu U de schuld te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kinderstad is een grote kinderopvangorganisatie die (pedagogische) kwaliteit heel hoog in het vaandel heeft staan. Kijk maar eens op hun site.
Dat de leidsters boos worden op jouw zoon is ronduit idioot!!
Ouders die hun kind naar een kinderopvang brengen nemen het risico nemen dat er iets kapot kan gaan. Zo ook de ouders van het kindje met de bril. Kinderen spelen en stoeien nu eenmaal (gelukkig maar!) en letten er niet op of er iets kapot kan gaan. Zeker 2- jarigen niet!!

Als leidster kun je ook niet alles voor zijn al let je nog zo goed op. Een ongeluk zit in een klein hoekje. Maar boos worden op de ouder!! Belachelijk.
Neem contact op met de organisatie Kinderstad en vertel je ervaring en leg het uit. Zij moeten een ongevallenverzekering hebben, maar ik weet niet wat die precies dekt. Mogelijk zijn zij hiervoor verzekerd.
En als je er nog geen hebt: sluit een WA-verzekering af, dat is altijd nuttig en verstandig! Zeker met kinderen en huisdieren.