Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (2)

Breast pump.
Ik weet geen webwinkel, maar die moet je nu wel kunnen vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1. 't Wordt zelfs aan elkaar geschreven, zag ik enigszins tot mijn verbazing op de website van Medela: breastpump en breastfeeding.
Op Marktplaats kun je goedkoop aan een (tweedehands) kolfapparaat komen. Het apparaat zelf is niet erg om tweedehands te gebruiken. Ik kan me wel voorstellen dat je het prettig vindt als de borstkolven zelf nieuw zijn; die zijn als setje apart verkrijgbaar. Onder andere bij de thuiszorgwinkel. Maar ook bij de webwinkel Pretty Mum. Linkje voor kolfonderdelen heb ik toegevoegd. Er zijn heel veel soorten kolfapparaten. Weet je welke het beste werkt bij jou? Dan kun je dus op Marktplaats zoeken voor het apparaat. (Zo ben ik er zlef aangekomen en het werkt prima) Anders zou ik je adviseren er eerst één te huren bij de Thuiszorgwinkel; voor de één werkt een elektrische pomp prettiger en voor de ander een handpomp.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk zou je geen tweedehandskolf moeten kopen, behalve een waarvan de motor los staat van de rest zodat er geen bacterien bij kunnen komen. Vervang de flesjes, slangetjes ed altijd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat zeg ik toch ook? Maar als je weinig financiele ruimte hebt, kun je de boel ook uitkoken aldus mijn kraamverzorgster.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, dat van de motor miste ik namelijk. Het gaat mij er om dat je niet iedere tweedehands elektrische handkolf kunt gebruiken. Dus alleen een elektrische waarvan de motor los staat van de rest (en dan dus bijv de Pump in Style van Medela) kun je overnemen. Dus niet de Swing, Mini Electric of de Freestyle, etc. Deze kolven hebben een open vacuümcircuit, waarbij er (ongemerkt) moedermelk in de motor terecht kan komen. En dat heeft te maken met hygiëne. Het blijft trouwens apart dat kraamverzorgsters elkaar tegenspreken; de mijne heeft met heel duidelijke nadruk gezegd dat ik géén handkolf over moest nemen, dan zou je vragen om problemen met spruw e.d.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding