Vanaf welke leeftijd kun je een kind meenemen naar de bioscoop?

Ik wil mijn zoontje van 4 graag meenemen naar de Disney film Cars 2. Maar ik twijfel of hij wel zo lang rustig kan stilzitten. Wat is een geschikte leeftijd om je kind voor het eerst mee te nemen naar de bioscoop?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
24K

Het beste antwoord

Ligt ook aan het kind, maar mijn zoontje ging mee toen hij net 3 was. Mijn broer nam hem een week na zijn 3e verjaardag mee naar Up en hij vond het geweldig. Een paar weken later ben ik met hem naar de Sinterklaas film gegaan en daaruit bleek dat hij niet de hele film stil kon zitten. Ondertussen is hij ook alweer naar de Poeh film geweest ( een maand of 3 geleden ) en hij heeft de hele film, onder het genot van een zakje snoep en een flesje drinken met open mond afgekeken. Ik ga deze week met hem naar Cars2. Ik ga niet naar de 3d film, denk dat hij dat nog te eng zal vinden. Maar hij is nu 4 en kijkt hier thuis ook met gemak een hele Disney-film af. Als jouw zoontje dat thuis ook doet, kun je het altijd proberen, maar zeg hem wel vantevoren wat er gaat gebeuren ( er is een heel groot scherm, het wordt donker, je krijgt een zakje chips/ snoep en drinken en dan zie je Cars op een heeeeele grote tv. )

Vriendinnen van mij hebben hun kids ook al op hun 3e meegenomen, ging ook prima nadat ze verteld hadden wat ging gebeuren.

Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Bij de aangegeven leeftijd is hij welkom, ga er vanuit dat er meer kinderen van zijn leeftijd zijn dus iedereen de zelfde problemen heeft. Gewoon doen en kijken wat er gebeurt.

Toegevoegd na 9 minuten:
Lukt het niet, gewoon weg gaan. Mcdonalds zit meesral om de hoek en heeft een ballenbak om maar wat te noemen als alternatief die dag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hangt ook van het kind af.
Het grote scherm en het geluid is best wel heftig voor de kleintjes.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als je alleen met hem gaat kun je er altijd uitstappen, ik ging ooit met beide kleindochters, Maud van 5 vond het erg eng (was de film Up) en moest toen de oudste alleen laten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt er zelf aan hoe je denkt dat het kind erop zal reageren. Kan het niet al 5 minuten stilzitten, dan is het beter om nog te wachten (ook niet leuk voor de anderen in de zaal natuurlijk).

Ook kan je misschien naar een deel 2 van een film gaan (Cars 2 zoals in de vraag stond). Als je weet dat je zoontje deel 1 leuk vond, kan je er van uitgaan dat hij deel 2 ook leuk vindt. Dat maakt het dan iets minder moeilijk om er naartoe te gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4? nou op de bios staat er van wel maar ik weet het niet hoor.
Als je kind te druk is zoiezo niet meenemen.
Maar toen ik zo oud was werd ik dan helemaal verslaafd en zo en het geluid is erg harde het beeld is erg groot.
Ik zou hem wat ouder maken 6 of zo iets liever dan meenemen naar de bios.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb mijn kleine broertje op z'n 4e meegenomen naar de bios en dat ging prima!
Hij heeft de hele tijd gekeken zonder vervelend te zijn.
Mijn moeder was er niet bij en die was wel verbaasd dat hij zich al zo lang kon concentreren, ze was ook wel bang dat hij nog te jong was.
Meestal kan je zoiets wel een beetje inschatten: als een kind zich al lang kan concentreren op iets, zoals een paar uurtjes TV kijken zonder steeds op te springen, lang alleen zoet spelen zonder steeds aandacht te vragen,zo is het in ieder geval bij mijn broertje.
Ik denk dat het bij heel drukke kinderen lastiger is.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!^_^
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je kind thuis lekker voor de tv een film van Cars o.d. kan kijken, dan moet het in principe ook in de bioscoop kunnen. Let wel op of het niet te spannend is. Als je zoon de film op tv al spannend vindt, dan zal dit in de bioscoop nog meer zijn. Het beeld en geluid kan voor een 4-jarige nog erg indrukwekkend zijn naast de gewone spanning die in zo'n film wordt vertoond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat ligt echt aan het kind. Ik zat afgelopen december (of november waarschijnlijk) met twee kinderen van vijf en drie bij sinterklaas en de pakjesboot en ze vonden het beide geweldig en geen kick gegeven tijdens de film. Maar ik ken zat kinderen die het eng vinden, zo'n groot scherm, of die bij lange na niet kunnen stilzitten/stil zijn. Een beetje praten en op stoel schuiven is natuurlijk geen probleem, het zijn kindervoorstellingen en daarbij is het nou eenmaal niet stil. Bij sommige bioscopen (hier wel) zijn er trouwens speciaal 'kleutervoorstellingen', dan laten ze o.a. het licht wat meer aan, zodat het minder eng is etc. Misschien heeft jou bios dit ook?

Er is maar 1 manier om er achter te komen of je zoontje al naar de bios kan: probeer het! Gaat het echt niet? Dan verlaat je gewoon vroegtijdig de zaal. Zonde van het kaartje, maar je weet wel waar je aan toe bent...trouwens, probeer thuis al eens een keer uit hoe lang hij geboeid naar een film op tv kan kijken. Dit geeft een richtlijn (in bios houdt hij het waarschijnlijk iets langer vol omdat dit 'speciaal' is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij ons in Zutphen is een bioscoop die een speciaal peuter en kleuter programma heeft. Dan kan je kind tegen gereduceerd tarief, 1 ouder gratis mee, het licht blijft iets meer aan, de muziek gaat iets zachter en zo kunnen de kleintjes op hun gemak kennis maken met de bioscoop. Onze oudste vond het de eerste keer (toen was dit programma er nog niet) best heftig en wilde naar buiten toen het licht uit ging.

Je zou bij jou in de buurt kunnen vragen of zoeken of er ook zoiets is.

In ieder geval veel plezier en Cars 2 is heel leuk, misschien nog net iets te ingewikkeld voor een kind van 4 om echt allemaal te volgen. Er is verder genoeg te zien hoor op het scherm, daar kan hij ook al veel lol aan beleven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vanaf 6 à 7 jaar kan je een kind zonder problemen meenemen naar de bioscoop. 4 Jaar vind ik persoonlijk te jong. Het gigantische scherm, de duisternis en het geluid dat soms véél te hard is, zijn vaak beangstigend voor kleuters. Ik denk dat een kindje van 4 veel comfortabeler thuis naar een dvd kan kijken. Zo kan hij rustig rondlopen, eten, drinken en naar het toilet wanneer hij wil.
Natuurlijk zullen er altijd kinderen zijn die het wel aankunnen op die leeftijd. Maar ik zou toch nog even wachten.