wanneer kun je je kind een slaapzakje afwennen

Ons kindje slaapt keurig onder een dekentje, zonder dat hij er ooit onder vandaan komt en het dus koud kan krijgen of er onder komt te liggen. Hij is ruim 1,5jaar oud.

Is het aan te raden om het slaapzak gebruik langzaam af te bouwen, in de nacht nog wel maar in de middag niet meer? En zo ja of nee waarom dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Als hij altijd rustig onder zijn dekentje slaapt, kun je gewoon het slaapzakje opbergen. Dat hoef je niet af te bouwen. Je zou voor de zekerheid een extra dekentje kunnen gebruiken, als je bang bent dat het anders te koud is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je dit wilt doen, wacht dan nog even.
Begin hiermee in de zomerperiode.
Lente kan natuurlijk ook, maar zorg dat hij dan een lekkere warme pyjama aan heeft, voor het geval hij er onderuit komt.
Daarbij zou ik zowel middag als nacht gelijk doen.