ik kan niet echt opmaken of je nu een feestje geeft voor alleen de kids of voor kids en de volwassenen, dus een antwoord op beide:

2 jarigen hebben een concentratie van nul, spelletjes spelen is niet echt een optie.
Ze zitten niet voor niets nog net niet op school.
Als je allemaal leuke spelletjes verzint en het loopt in de soep omdat de ene helft dat echt niet wilt is het voor jou ook zeer frustrerend, dat komt wel als ze ouder zijn.
Leg gewoon speelgoed neer, de kids vermaken zich zelf wel.
Ik was vorige week nog bij mijn nichtje, deze werd 2. Ze had 1 vriendje en verder grote mensen en ze waren toen al erg druk, laat staan als je er een stuk of 6 bij elkaar hebt met de mama's er ook nog bij, weet waar je aan begint, het kind zelf weet echt niet dat het een feestje speciaal voor hem of haar is, en wordt meestal erg druk door alle aandacht.

Op een gewone verjaardag:
gewoon zorgen voor lekkers op een grote schaal waar ze zelf van mogen pakken, altijd goed, kleine soesjes is als gebakje ideaal voor de kleintjes, misschien met gekleurde hagelslag erover om ze extra feestelijk te maken.

Ook de ballonnen en een hoekje om te spelen is nooit weg.
Fel gekleurde servetjes, mutsjes en de roltoetertjes doen het ook altijd goed ( ook bij de grote mensen hoor :-) deze vinden dat nog steeds leuk.
Met mooi weer is buitenspeelgoed ook leuk, stoepkrijt kan wel al, en een zandbak is natuurlijk altijd feest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Gezonde snoeperij. (appel/kaas/etc.)
Leuke spelletjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
FOTO'S maken en slingers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een fotograaf om het feestje vast te leggen.
Leuk voor later!

Toegevoegd na 1 minuut:
En veel vlaggetjes, ballonnen en vrolijke kleuren.

Misschien iemand die de kinderen wil schminken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fotograaf? Het gaat om een peuterverjaardag, ik vind dat een tikje overdreven. Of moet het kind later filmster worden? Je kunt ook gewoon een van de gasten vragen die graag fotografeert om wat leuke foto's te maken.
Kinderen van 2 vinden schminken vaak eng en snappen het nog niet.
Niet te veel drukte, anders heb je 's avonds een stuiterend kind ;)

Rustige gezellige spelletjes, waar ze met z'n allen aan mee kunnen doen. Kinderen van die leeftijd kunnen zich nog niet zo lang concentreren, dus buiten spelen is veel leuker voor ze.

Naar het bos en beetjes zoeken bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuke spelletjes met ze doen. Wat ik een leuk spelletje vindt is: ze zitten met zijn allen rond de tafel met een schaal chips. Ze moeten om beurten gooien met een dobbelsteen. Degene die zes gooit mag chips eten, maar moet wel eerst een muts opzetten, een sjaal omdoen en handschoenen aandoen. Daarna mag hij chips eten tot de volgende zes gooit. Heel hilarisch.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1, wij deden dit altijd met een cadeautje wat in veel papiertjes was ingepakt, altijd een succes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een kind van 2 kan nog niet de dobbelsteen aflezen, verzin dan iets met een kleurendobbelsteen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja die zijn nog iets te klein maar wel een goed idee+
slingers, ballonnen, taart, ranja, gezellige mensen en natuurlijk cadeautjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pannenkoekenfeest! Of zelf cake laten versieren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cakejes versieren is een toppertje, dat wilden ze hier tot hun 12'e verjaardag!
Een taart met 2 kaarsjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vond het vreemd dat nog niemand dat antwoordt had gegeven. Dank voor de plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zonder taart met kaarsjes is het geen feest +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rubro, dank voor de +
Dat het niet te lang duurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat de jarige Jet voldoende aandacht krijgt en 'ruimte' krijgt voor haar cadeautjes! Geen gedring van andere kinderen. Niet te druk!

Voor andere dingen staat er al genoeg aangegeven in de andere antwoorden.

Maak een feestje waarin de jarige Jet(je) veel plezier heeft en beseft dat het om haar gaat!

Plezierige verjaardag!

Toegevoegd na 4 minuten:
In dit seizoen zou ik lekker met ze naar buiten gaan!
Naar een speelplek/tuin, o.i.d.. Kinderen voelen zich het prettigs wanneer ze 'hun' ding kunnen doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een stralend humeur van diegenen die het feest organiseren en begeleiden en met jezelf afspreken nergens boos of ontstemd over te raken.
Verder weinig aandacht voor toch aanwezige volwassenen die blijven plakken (dit komt veel voor, dat de gastvrouw/gastheer zich in beslag laat nemen door ouders van aanwezige kinderen) en veel aandacht voor de kinderen zelf.
Gezelligheid is veel belangrijker dan de prijs van de cadeaus.
Spelletjes zijn veel leuker dan een film/dvd draaien.
De jarige wel in het middelpunt van de belangstelling houden, sommige andere kinderen kunnen veel aandacht wegkapen.
Voor de rest sluit ik me aan bij de andere antwoorden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oud hollands koekhappen van pijnenburg:D volgesn de reclame kunnen ze gelijk zwemmen als ze erachteraan moeten gaan :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bellen blazen vinden ze prachtig op die leeftijd. Zorg wel dat je de inhoud van het zeeppotje ergens anders in doet, want groot is de paniek als het hele potje over de grond gaat en tweejarigen zijn nog niet zo handig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat vindt mijn uk ook helemaal geweldig, maar dat doen we een paar keer per week dus dat zou de mijne niet zo bijzonder vinden.
Helemaal niets.
Niets is een absolute must.

Wat een onzin, al dat gedoe rond een verjaardag voor een 2-jarig kind. Daar maak je dat kind niet blij mee.

Hou het rustig.
Laat wat lieve, vertrouwde mensen op bezoek komen met wat simpele kadootjes.
Zeker geen huis vol volk!

Een kroon en een slagroomtaart doen het erg goed voor de foto.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het helemaal met je eens.
Mijn dochter is pas 2 geworden, maar een kinderfeestje vind ik haar nog veel te jong voor.
Bij mijn oudste heb ik het eerste feestje gegeven toen zij 5 was en op school zat.
Zulke jonge kinderen beseffen het toch niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk vind een kind het al leuk om in de belangstelling te staan en cadeautjes uit te pakken. Echt beseffen doen ze het volgens mij nog niet.
Maar leuke dingen zijn natuurlijk op nr 1 de slingers!
leuke taart waar ze ook lekker in kunnen grijpen ;) (levert echt leuke plaatjes op).

Fijne verjaardag :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helaas zijn veel ouders nog al eens geneigd voorbij te gaan in de wensen van hun kroost.
Je kent, neem ik aan de jarige al een tijdje (in elk geval langer dan de doorsnee vraag beantwoorder)Overdenk wat en hoe hij de dingen in zijn dagelijkse leven als prettig ervaart en borduur hier op door. Gezien de leeftijd zal het wel gepaard gaan me een hoog suiker en knufel gehalte. Als je vanaf de basis ( 2 jaari s nog vroeg)leuk met die dingen aan de gang gaat zal dat op latere leeftijd een vader of ouder worden die ook weer met veel plezier aan het geluk van hun kroost werken. Intussen staat je niets in de weg om leuke foto`s te maken of films zodat de kinderen zelf er later nog met een geod gevoel op terug kunnen denken. Geniet met volle teugen van d genietende kinderen en het is feest voor iedereen.
Wissel drukte op tijd af met war rust en ranja en iets lekkers. Met muziek kun je (zeker bij die kleintjes)bepalen in welke richting je het feetje wil hebben. K3 is natuurlijk veel wilder dan een pling plong uit een muziekdoosje waarin een oude componist de nodige rust kan brengen.
Als je aan het eind aan het feestje afsluit met wat rustigs, zullen de moppies tevreden van al het lekkers en de aandacht en moe van alle nieuwe indrukken die ze hebben opgedaan, heerlijk kunnen slapen en alles verwerken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb voor mijn beide kinderen tot hun 4e verjaardag een taart laten maken met hun naam en leeftijd erop, en ze vervolgens de taart voor gezet. Geweldig om te zien hoe ze met hun handjes in de taart gingen slaan, de oudste kwam er opeens achter hoe leuk het is om "grote mensen"met taart te gooien :)
Wel zorgen voor een groot stuk plastic voor onder de kinderstoel en schone kleren;)