Ik werk geen 32 uur, maar mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met twee oma's die vol overgave aan de slag zijn elk 1 dag per week en verder 2 dagen kinderopvang. Mijn vriendin werkt 32 uur en past 1 dag op en ik werk full time. een keer per twee weken neem ik een vakantiedag op om 1 dag van een oma over te nemen. Maar dat kan ik me permitteren omdat ik erg veel vakantiedagen heb.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je hebt niemand waar je het kind kan onderbrengen, of je wilt het niet.

Je kunt je gewoon inschrijven voor kinderopvang. Je betaald een bepaald uurbedrag en daarna kun je ongeveer 2/3 terugkrijgen via de belastingdienst.

Hiervoor moet je een formulier invullen, maar je kan het zelfs elke maand laten terugstorten. Als voorbeeld als het in de maand €600,- kost dan krijg je €400,- per maand terug.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Toevallig ben ik vandaag op gesprek geweest voor een functie van 32 uur en ik heb ook nog een kindje. Moeilijk he, om een goede oplossing te vinden.

Voorheen heb ik mijn dochter één dag in de week naar oma gebracht. Ik wil persee niet vaker, omdat het wel leuk moet blijven voor allemaal. En twee dagen naar het kinderdagverblijf. Dat heeft zij altijd heel erg leuk gevonden. Het is ook goed voor de sociale ontwikkeling. Mijn man was toen ook 1 dag in de week thuis.

Nu heb ik een schoolgaand kind en zoek een oplossing voor 32 uur.
De buitenschoolse opvang is erg duur, je moet namelijk per dagdeel betalen, enkele uren kan niet. Dus dat betekent voor mij dat op een doordeweekse dag mijn dochter twee uur naar de bso gaat en we vervolgens een rekening krijgen voor een dagdeel (staat hier gelijk aan 5 uur!). Natuurlijk krijg je hiervan een gedeelte van de belastingdienst terug, maar dan nog.

Ik ga proberen of ik een lieve gastouder kan vinden die haar van school haalt en thuis opvangt. En 1 dag in de week naar de bso. Dat past bij dit kind. En zo kan jij ook gewoon kijken wat bij jouw kind past. Ze krijgen er niets van hoor, van de kinderopvang. Het is best goed dat ze leren dat ze soms moeten wachten, het speelgoed moeten delen en niet precies kunnen doen waar ze zin in hebben.

Veel succes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb een aantal jaren als gastouder gewerkt.
Dat ging via een gastouderbureau die de gastouders zoekt.Ze bemiddellen tussen vraag en gastouder,en ze regelen de betalingen.
Het is flexibele opvang bij de gastouder thuis,je bepaalt in overleg de uren en wat jij verlangd van de opvang.
Ik heb voornamelijk buitenschoolse opvang gedaan.Ik haalde de kinderen op van school en bracht ze ook weer naar school of evt. een sport o.i.d.
Gastouders moeten voldoen aan de standaard voor kinderopvang en er word gekeken of het in en rond het huis veilig is voor het kind.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn kinderen hebben maar 2 dagen opvang nodig en ik breng mijn jongste naar 't kinderdagverblijf (wat hij helemaal geweldig vindt) en mijn oudste gaat na schooltijd naar de BSO (wat zij ook helemaal geweldig vindt). En ja, je betaald per dagdeel maar ik haal ze wel zo snel mogelijk op (meestal rond 16uur). Je moet op een gegeven moment een keus maken: of je kind op de opvang laten zodat je krijgt waar je recht op hebt óf je kinderen op tijd ophalen zodat je kind krijgt waar hij of zij recht op heeft (en ook de ouders!)
Succes met je zoektocht.