Is het normaal dat mijn ouders heel huiverig zijn naar Call of Duty en dat soort games?

Ik ben 13, en mijn ouders zijn heel erg huiverig als ik over dat soort games begin "dat stompt je hersenen af". nu wil het dat in mijn klas iedereen het speelt, hun ouders staan er dus blijkbaar anders tegenover

Toegevoegd na 30 minuten:
Dank allen voor de tips, ik sluit de vraag straks, zonder beste antwoord, alle antwoorden helpen tot nu toe!

Weet jij het antwoord?

/2500

Toen ik zelf 14 was speelde ik ook regelmatig call of duty (weliswaar United Offensive), dit kan echter wel je leven beinvloeden. Het spel vind ik zelf erg verslavend helemaal de online modus. Doordat ik toen zoveel gespeeld heb, heb ik me brugklas havo/vwo laten schieten en ben ik terug gezet naar VMBO. Het doet opzich niks met je hersens voor zover ik weet, maar ik heb het als zeer verslavend gevonden. Ik ben nu trouwens bijna 20. Hoop dat je hier wat aan hebt, speel met mate en laat je school niet verschieten.

Het ligt er ook aan hoe fanatiek je het speel ik heb het 5maanden lang iedere dag minimaal 6-7 uurtjes gespeeld toen en dat is te gek als ik buiten liep zocht ik nog snipers en clamores. En het gaat er hun ook om hoe jij je tegenstand incasseer, een kennis van mij speel het nog steeds en is echt goed maar als hij 3x achter mekaar doodgaat dan vliegen de dodelijke ziektes en de controller om de oren. Maar het is wel goed voor je behendigheid en reactie. Wij zien het als een soort sport en vermaak om te winnen. Je ouders daarin tegen zien alleen maar doden vallen. Misschien als je je ouders bijvoorbeeld Capture de Flag of iets anders uitleg dan snappen ze het al veel beter. Succes ermee en speel het met mate maat.)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100