Is het normaal dat mijn ouders heel huiverig zijn naar Call of Duty en dat soort games?

Ik ben 13, en mijn ouders zijn heel erg huiverig als ik over dat soort games begin "dat stompt je hersenen af". nu wil het dat in mijn klas iedereen het speelt, hun ouders staan er dus blijkbaar anders tegenover

Toegevoegd na 30 minuten:
Dank allen voor de tips, ik sluit de vraag straks, zonder beste antwoord, alle antwoorden helpen tot nu toe!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

hersenen afstompen? Nou nee, een mens is een kudde dier dus als "iedereen" het speelt en jij speelt met mate zal het wel mee vallen.
Echter alle tijd welke je hier aan besteedt kun je ergens anders niet aan besteden, denk bv aan relaties, sport, vrijwilligerswerk, huiswerk etc. en dit vergroot jouw wereld nu juist significant!!

andere ouders?? Ach, iedereen doet vast zijn of haar best
maar kritische ouders is eerder een zegen dan een last
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Toen ik zelf 14 was speelde ik ook regelmatig call of duty (weliswaar United Offensive), dit kan echter wel je leven beinvloeden. Het spel vind ik zelf erg verslavend helemaal de online modus. Doordat ik toen zoveel gespeeld heb, heb ik me brugklas havo/vwo laten schieten en ben ik terug gezet naar VMBO. Het doet opzich niks met je hersens voor zover ik weet, maar ik heb het als zeer verslavend gevonden. Ik ben nu trouwens bijna 20.
Hoop dat je hier wat aan hebt, speel met mate en laat je school niet verschieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt er ook aan hoe fanatiek je het speel ik heb het 5maanden lang iedere dag minimaal 6-7 uurtjes gespeeld toen en dat is te gek als ik buiten liep zocht ik nog snipers en clamores. En het gaat er hun ook om hoe jij je tegenstand incasseer, een kennis van mij speel het nog steeds en is echt goed maar als hij 3x achter mekaar doodgaat dan vliegen de dodelijke ziektes en de controller om de oren. Maar het is wel goed voor je behendigheid en reactie. Wij zien het als een soort sport en vermaak om te winnen. Je ouders daarin tegen zien alleen maar doden vallen. Misschien als je je ouders bijvoorbeeld Capture de Flag of iets anders uitleg dan snappen ze het al veel beter. Succes ermee en speel het met mate maat.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat vind ik normaal als je 13 jaar bent.
Het is niet voor niets dat dat spel een aanbevolen leeftijd heeft van 18 jaar!!

Ik geloof er dus niets van dat iedereen in jouw klas het speelt.
Al zeggen die jongens dat misschien wel.

Er zijn wetenschappers die menen dat geweld in games niet of nauwelijks effect heeft, omdat het "maar spelletjes" zouden zijn.

Het is echter twijfelachtig of zij gelijk hebben, want ook van simulaties kunnen mensen leren. Bovendien hebben games juist diverse kenmerken die de leereffecten kunnen versterken:

•de speler moet het geweld steeds opnieuw tot in perfectie oefenen om verder te kunnen komen;
•je krijgt punten of nieuwe levels voor het geweld;
•ernstige consequenties van het geweld worden niet getoond.

Uit onderzoek is bekend dat gewelddadige scènes (van het type zoals hierboven beschreven) bij kinderen jonger dan 18 jaar een vertekend beeld op kunnen leveren van de ernst van geweld in de werkelijkheid.

http://mediaopvoeding.nl/vraag/wordt-mijn-zoon-gewelddadig-van-call-of-duty-black-ops-13-jr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eens +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!
Het is heel leuk om te spellen, niet gevaarlijk of zo naar mij mening, maar ik zou niet online gaan spelen, dat is heeeel verslavend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ligt eraan.Als jou vader in een oorlog is geweest dan vinden ze vaak niet erg leuk.Ik hou er ook niet van dat soort spelletjes die moeten ze vebieden of voor oudere kinderen.Jij bent 13 jaar en je hersens moeten dat ook aan kunnen.Vaak worden kinderen daar door ook druk.
Maar als je niet te lang speeld kan het niet ernstig zijn.
Groetjes Riek.