Onze baby weent de hele dag tenzij je haar vasthoudt. Is het wel goed om haar de hele dag bij je op schoot te houden?

Ze is nu 4 en een halve maand en vanaf de middag ongeveer tot 's avonds laat rond een uur of 23 moeten we ze de hele tijd op schoot houden. Zet je ze even in haar stoeltje of leg je haar even in bed dat krijst ze als een bezetene en wordt haar hele hoofd kletsnat van het schreien en ze stopt dus niet meer tot je ze terug opneemt. In hoeverre is zoiets normaal eigenlijk?

Toegevoegd na 8 uur:
Overdag ben ik, de vader, ermee alleen tot een uur of 18. Ze krijgt afgekolfde borstmelk, lichtjes verwarmd. Nu is het wel zo dat ik het als man écht niet goed kan hebben dat iemand zo aanhankelijk is aan mij.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
11.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga er eens over praten met je huisarts, ik kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor voeding krijgt de baby?
Fles of borst?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt het als vader niet goed hebben dat je kindje afhankelijk is? Het klinkt hard,maar dan had je beter niet aan een kindje kunnen beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mee eens maria16
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je menneke.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat zijn we weer hard. als moeder wordt je ook knettergek van een kind dat continue huilt en bij je wil zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@pokemon, Dat weet ik zelf maar al te goed uit het verleden want ik heb ook een huilbaby gehad,maar de opmerking van vraagsteller dat hij er niet tegen dat zijn kind afhankelijk is van hem,klopt toch niet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, afhankelijk voor eten en verzorging, niet afhankelijk in de zin van verslaafd aan vastgehouden te worden. Dat lijkt me toch niet zo gezond.

Het beste antwoord

Of het normaal is of niet, het is in ieder geval hartstikke vermoeiend! Ik zou het in ieder geval aankaarten bij het consultatiebureau. Het kan verschillende oorzaken hebben, reflux, krampjes, of nog iets anders. Of gewoon helemaal niets, gewoon huilen.
Ik kan je verder alleen als advies geven een draagdoek te gebruiken. Ik had helemaal geen huilbaby's, maar ik heb wel alle drie mijn kinderen heel veel in een lange tricot draagdoek gehad. En vooral mijn oudste, die erg klein was toen ze geboren werd, leek daar heel veel behoefte aan te hebben. Het voordeel is dat je je handen vrij hebt, en dat je kind lekker geborgen zit en ook kan slapen.
Heel veel sterkte, want dit kost heel veel energie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik zou wel laten nakijken of er geen medische oorzaak is maar de ene baby is gewoon aanhankelijker dan de andere.

Die van mij hebben MAANDEN in zo'n draagzak gelegen, ze sliepen er beter in dan in hun bed.

en ik sjouwde ze overal mee, ik leek wel zo'n thaise of indiaanse (ah nu snap ik mijn plaatje),

Mensen roepen dat het zo zwaar is maar je hebt ook maanden met een buik van 15 kg gelopen. Ik vond het wel te doen, ging gewoon vaak zitten (wijdbeens ander pastte het niet).

Ik heb nu hele fijne absoluut niet verwende kinderen die WEL heel lekker in hun vel zitten en een TOP relatie hebben met mij.

Je moet vooral doen wat JIJ denkt dat goed is, zie jij rondsjouwen niet zitten, dan NIET doen. Zie je er wel wat in: gewoon doen, wat de rest van de wereld ervan vindt, je voelt zelf wel aan of het goed is
amigo
12 jaar geleden
Het is eigenlijk tegen de natuur om je kind weg te leggen, zeker in het eerste jaar. Ik zeg hiermee niet dat je 24 uur met je kind op de arm moet lopen, maar kinderen zijn net als dieren erg afhankelijk van hun ouders en met name hun moeder.

Zowel voor de binding tussen moeder en kind en troost en liefde is het belangrijk dat het kind veel lichamelijk contact heeft.

Omdat het vermoeiend is, zijn daar allerlei oplossingen voor. Koop een draagdoek en bindt je kind aan je vast en je hebt je handen vrij. Je zult merken dat naarmate ze ouder wordt, je haar steeds langer los kunt laten zonder dat ze huilt.

Een huilend kind mag je nooit negeren, dat is hetzelfde als iemand negeren die tegen je praat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je het er al met het consultatiebureau of huisarts gehad want dit is echt heel erg lang.

Misschien heeft je baby wel iets want ook mijn dochter had een hele erge huilbaby en bij nader onderzoek bleek hij reflux te hebben en wat ook mede geholpen heeft tegen het huilen was het inbakeren,hij kwam hier enorm van tot rust.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn eerste was ook zo'n huilbaby.
Moest ik na 3 maanden stoppen met borstvoeding en de fles gaan geven.
Wist ik veel.
Toen waren ze nog niet zo voor borstvoeding op het consultatiebureau. Die wisten ook niet veel.
En het hielp niet veel.

Bij de tweede dacht ik: ik doe het lekker op mijn eigen manier.
Borstvoeding gegeven op aanvraag.
Soms 4 keer per dag, soms 9 keer per dag. Dat is het voordeel van borstvoeding. Ik nam hem dus ook overal mee naar toe. In zo'n ouderwetse reiswieg.

De tweede is altijd een veel vrolijker en zorgelozer kind en man gebleven dan de eerste...

Als ik nu kleintjes had, zou ik inderdaad zo'n draagdoek kopen/maken.
http://www.ikbenmama.nl/draagdoeken-alles-zien-c-130_198_712.html?gclid=CLybvsaIrawCFYJH3goduQ1-IQ
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt. bij borstvoeding krijgt de kleine 'smorgens genoeg, maar in de loop van de dag komt er minder uit en moet je hem vaker voeden.
in dit geval geeft deze meneer afgekolfde melk, dus krijgt de baby gewoon een volle lading
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Fijn dat je baby graag bij je op schoot zit. Dat betekent dat ze zich veilig voelt bij jou. Voor jou is het misschien wel lastig, maar laat dit niet blijken aan je baby. Klets met haar en vertel wat je gaat doen. Als je haar even wilt weg leggen dan helpt het als je oogcontact met haar houdt en tegen haar praat. Als je haar in een wipstoel of wandelwagen legt zet die dan vlakbij jezelf. Ga rustig zitten en klets met haar. Dan zal ze zich veilig voelen. Zing een liedje voor haar. Ze hoort graag je stem. Probeer je vooral te ontspannen. Misschien kijkt ze graag naar een mobiel met een muziekje? Inbakeren kan ook helpen. Kinderen worden daar vaak heel rustig van. Vraag wel eerst na hoe je dat moet doen.

Als ze gaat huilen reageer dan ook rustig. Het is voor haar een manier van praten. Mogelijk valt ze ook makkelijker in slaap als je haar in een wandelwagen legt en even met haar wandelt of in ieder geval in het zicht blijft. Slaapt ze? Dan kan je de wagen even weg zetten in een rustige ruimte. Mogelijk kan ze in de tuin voor het raam verder slapen? Baby's slapen buiten vaak veel rustiger.

Bedenk goed dat het gedrag van een baby best snel kan veranderen. Nu kan ze zelf nog niet zo veel. Vanaf ca. 6 mnd. zal ze een speeltje vast kunnen houden. Dan kan ze zichzelf veel beter vermaken. Biedt haar nu vooral veel veiligheid. Dan zal ze steeds meer op ontdekkingstocht gaan. Emotionele veiligheid is naast het eten de tweede basisbehoefte voor een baby.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wel koud buiten nu in november
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat is juist lekker. Nu kan je ze dik inpakken. Dat vinden kinderen fijn. Dan voelen ze zich veilig. Zelfs als het vriest kunnen kinderen buiten slapen. Je gaat nu toch ook gewoon een wandeling maken met je baby? Daar kan je het mee vergelijken.
In Zweden (en/of Noorwegen) slapen de kinderen bij de kinderdagverblijven altijd buiten. Daar is het veel kouder dan bij ons.
het zouden ook tandjes kunnen zijn, dat had onze kleine ook.
ze zeggen altijd wel dat die rond de 6 mnd komen maar die van ons had dit ook en snachts was het ook een ramp, bleek idd dat er 2 tandjes zaten te broeden enne...ze was nog" laat" want ik ben zelf met tandjes geboren....

de osteopaat zoals hierboven genoemd . heb ik veel positiefs over gehoord van een vriendin van mij. die kreeg het ook vergoed van haar verzekering en baat het niet.......dan schaadt het niet, toch?

hoe lang heeft ze dit nu al?
anders zou ik even op zijn minst de dokter bellen of ie vindt dat je even langs moet komen.

veel sterkte, ik weet uit ervaring hoe lastig het voelt (pas wel op, de kleine pikt alles op en reageert ook hierop, mijn vriend kon er beter tegen en bij hem werd ze ook sneller rustig) en ook voor haar, we weet voor voor last en pijntjes ze heeft, een ding is zeker, ze doet het niet voor haar lol.

ps: bedenk ook nog ; al begonnen met een beetje bijvoeden of meer melk in het flesje te doen, het kan ook honger zijn (ook weer uit ervaring:)

toi toi
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vraag eens aan de huisarts of een verpleegkundige of inbakeren kan helpen? En vraag ook hoe dat precies moet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had een huilbaby. Veroorzaakt door het Kiss syndroom. Een werveltje in haar nek stond niet goed door een te vlugge behandeling. Oplossing:

Behandeling bij een specialist in Kiss syndroom
Een bakerdoek
En rust, rein en regelmaat.

Mijn kindje had heel erg behoefte aan regelmaat. En ook haar liet ik AF EN TOE huilen.

Maar alleen als ik haar naar bed TOE bracht. Zodat zij de indrukken van de dag kon verwerken (zo is het mij verteld).

Ik bracht haar op gezette tijden naar bed en gaf haar eten. Iedere dag PRECIES hetzelfde ritme.

Zij vaart daar nog steeds wel bij!

Ik liet haar overigens niet langer dan 30 minuten huilen. Maar het is een zware tol op je leven zo een huilbaby. Ik wens het niemand toe.

Maar let wel: mijn dochter had het Kiss syndroom. Ik weet niet of jouw dochter dat heeft.
Laat het even onderzoeken en vraag op het consultatiebureau naar het boekje Rust Rein en Regelmaat (heel dun boekje met hele goede tips).

Ik hoop dat het overgaat!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt je baby niet teveel verwennen! Ik dacht dat eerst ook, maar toen ik dit stukje las ging er een wereld voor me open. Wellicht heb je er nog wat aan

https://www.vonvavoom.nl/nl/blogs/draagdoek-informatie-draagzak-von-va-voom/verwen-ik-mijn-baby-niet-met-al-dat-dragen/