Onze baby heeft z'n eerste bovenvoortandje gekregen maar hij staat schuin. Wat nu?

Zijn bovenvoortandje staat schuin en ik vraag me af of dat normaal is dat dan kan gebeuren. Word zijn volwassen tand wel normaal? En kunnen we er nou iets tegen doen? Hij is verder nooit op z'n gezicht gevallen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

lieve ouder... het is een heeeeel vers tandje nog.
het kindje is niet gevallen dus het is niet gebroken.

het groeit nog verder en dan komt het melkgebit. andere tandjes kunnen het juist recht'drukken' of misschien zelfs scheef drukken. nog steeds zegt het niets over het uiteindelijke vaste gebit.

geen reden om alvast een orthodontist te zoeken hoor ;-)
het kan nog alle kanten op. (letterlijk en figuurlijk)

mijn oudste kreeg haar eerste tandje en ik schrok me een hoedje. dat was geen tandje meer maar een heuse 'vreetsteen' zo enorm.
nu staat ook niet alles recht, maar ze moet nog een hoop wisselen.

écht, dat ene eigenwijze tandje zegt totaal niets over het vaste gebit dus zou me er niet druk om maken. ;-))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

wat nu...helemaal niets.
Sommige tanden staan recht, sommige schuin. Soms heb je een keurig melkgebit maar een schots en scheef volwassen gebit.

Rustig de volgende tandjes afwachten, voor hetzelfde geldt duwen die alles weer recht. HIero mijn dochter had na een gigaspleet tussen haar boventanden en toen de tanden ernaast doorkwamen duwde die het weer dicht ( jammer, want was net een klein "madonnaatje" )
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vaak staan de eerste tandjes bij een baby wat scheef. Dat komt allemaal goed als de andere tandjes er ook door komen. Ze zullen dan netjes op een rijtje staan! Dus geen zorgen maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1