Kan een baby nachtmerries hebben?

Een baby heeft nog niet zoveel besef als een ouder kind of volwassene. Kunnen ze dan toch nachtmerries hebben?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.9K

Het beste antwoord

Dat is, denk ik, nog niet echt wetenschappelijk vast te stellen.
Zelf denk ik van wel, als ik terugdenk aan toen mijn zoon een baby was. Maar dat zullen niet de nachtmerries zijn van kinderen of volwassenen, misschien meer een naar gevoel.

Dit heb ik erover gevonden voor je:

"Kan je baby dromen? Tja, kon hij het maar vertellen! De meeste ouders denken trouwens van wel: hoe vaak niet wordt een baby verdrietig wakker of ‘praat’ hij in zijn slaap. En volgens sommige deskundigen zitten baby’s inderdaad een groot deel van de nacht in de REM-slaap, de fase waarin je droomt. Maar áls baby’s dromen, dan zijn dat waarschijnlijk geen afgeronde verhalen, maar flarden over basisbehoeften als warmte, drinken en knuffelen."

http://baby.jongegezinnen.nl/Gezondheid-Verzorging/Slapen/Dromen-nachtmerries.htm
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plussss :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dannnnnnnnnnnnnnnnnk ;-)

Andere antwoorden (2)

Jazeker kan een baby nachtmerries hebben.
De bevalling is voor babies vaak vooral traumatisch, waar het voor de ouders na het "echte werk" vooral een opluchting is en heel veel blijdschap met de komst, heeft het kind er niet om gevraagd geboren te worden. Het zat waarschijnlijk verschrikkelijk lekker waar het zat. Behalve dan dat het steeds krapper werd. En vervolgens begonnen opeens die warme wanden te drukken zodat de baby bijna fijn geknepen werd. Toen werd het kind door een veel te nauwe gang heen gedrukt en het kon er niets tegen doen.. Om tenslotte in fel licht en een ijskoude omgeving terecht te komen, maar ook nog iemand je op je rug gaat slaan als het mee zit ..

Daar kun je een thriller van maken waar zelfs een volwassene nog nachtmerries van krijgt.

Naar mijn mening.
En als ik zie hoe wanhopig jonge babies soms kunnen krijsen en huilen, dan denk ik wel eens dat er met de bevalling dingen gebeurd zijn die niet zo goed gevallen zijn.
Wat dacht je van de bevalling

Toegevoegd na 2 minuten:
Die laatste 6 woorden vervallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
IEIEIEKKKSSS. hahahaha +!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een mooi geboorteverhaal!!! Alleen daarom al een dikke plus!+
Ja, ik denk het wel. Soms worden baby's huilend en angstig wakker en zijn ze moeilijk te troosten. Of ze dan echt een nachtmerrie hebben gehad is natuurlijk moeilijk vast te stellen omdat het kind niet zelf kan aangeven gedroomd te hebben.

Maar veel ouders zullen aangeven toch wel aanwijzingen (zoals verdriet of paniek bij het wakker worden) te zien dat hun kind droomt. Sommige deskundigen zijn van mening dat baby's wel dromen, maar niet in de vorm van symbolische verhalen, maar meer in de vorm van basisbehoeften.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Plusssssssssss retour!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanks :))