Mijn zus heeft een zoontje van 1 jaar en is elke dag rond de kwart over 7 wakker, help?

Ze is er echt uitgeput van.
Hebben jullie ideeën zodat hij langer slaapt?
Alvast bedank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe laat gaat hij naar bed? Hoe lang slaapt hij overdag? Overigens vind ik kwart over 7 niet zo'n hele rare tijd voor een kind van die leeftijd. Ik (moeder van een zoon van 6 maanden en een dochter van 2) sta al ongeveer 6 maanden lang elke dag rond half 7 naast mijn bed (en dan is één van ons er 's nachts ook al altijd een keer uit geweest om zijn speen terug te doen). Ik zie uit naar de tijd dat het kwart over 7 wordt... Gaat je zus zelf niet te laat naar bed? Op zich zou 8 uur slaap per nacht voldoende moeten zijn, en daar moet je toch aan kunnen komen als je pas om kwart over zeven op hoeft. Half elf/elf uur is niet zo'n gekke bedtijd, toch?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is zelfs zeer normaal ik heb een zus van bijna 3 en die word ook vrij vroeg wakker.
Kimath
12 jaar geleden
kwart over 7 is nog best laat voor jonge kinderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wees blij dat het niet snachts is. Dit is een normale tijd. Dit hoort erbij als je moeder wordt. Dit zijn de minder leuke dingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zijn kinderen dat anders dan een baby born pop?????
#shock# dáárom roepen ze misschien ook wel dat je leven veranderd als je kinderen hebt (man zeg, wat is het probleem nu eigenlijk, sorry hoor......)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
laat je zus anders mijn verhaal lezen onder mijn vraag, en kijken of ze nog een keer kan zeggen dat ze uitgeput is. mensen die werk hebben en zo vroeg eruit moeten klagen ook niet dat ze uitgeput zijn overigens. jeugd wat naar school moet ook niet. je ritme aanpassen is de oplossing voor dit zogenaamde probleem. hoe simpel kan een oplossing zijn???

Antwoorden (10)

Dat is normaal voor die leeftijd. Misschien proberen om hem iets eerder naar bed te doen. Veel succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf eerder naar bed gaan en nieut zeuren.. De meeste kleine kinderen zijn rond die tijd wel wakker, de mijne zelfs een fase al om 05.00 uur.. Dat hoort er nou eenmaal bij. Als ze echt moe is kan ze met die kleine mee een tukkie doen in de middag.. Ze kan proberen of hij met een slokje drinken nog even gaat slapen, of dat hij nog even lekker baby tv kijkt bij haar in bed. Veel anders zit er niet op..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tja, het leven van een moeder gaat niet over rozen he?

heb zelf een slaapstoornis en had een huilbaby dus eigenlijk vind ik dat ouders snel drammen als ze zeggen dat ze zogenaamd uitgeput zijn.

ze kan met de kleine op stok, dan staat ze fris en fruitig op.
ze kan gelijk met de kleine een middagdutje doen dan tankt ze bij.

en ze kan de kleine later is in bed doen zodat hij na een paar dagen misschien wat langer door slaapt.

het hoort erbij zoals er al gezegd werd. trekt ze het echt niet meer, gaat ze tegen de vlakte kan ie misschien een dagje ergens logeren zodat ze de heeeeele dag kan slapen.

ook dit hoort bij moeder zijn. uitslapen is er gewoon niet meer bij, en 7 uur is een hele normale tijd voor een kind. die van mij zijn nu 7 en 9 en slapen echt niet veel langer hoor.

je leven erop aanpassen heet dat, niets mis mee hoor!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herinner me dit nog als de dag van gisteren, maar er komt een eind aan en dan slapen ze langer dan jou.
Maar dat duurt nog heel wat jaartjes en dan denk je weer:
Was of waren ze nog maar klein.
Zo heeft iedere leeftijd van je kind leuke en minder leuke kanten.
Goed antwoord eucalypje, jammer dat ik nog geen + kan geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
die oudste van mij KISS syndroom sliep per 24 uur maar 4 uurtjes! (kind gilde altijd van de pijn maar geen een kinderarts kon wat vinden)
die 4 uurtjes verdeelde ze over de dag (tot ze ff genoeg energie had om zich weer te verzeten van de pijn, en daarop echt weer letterlijk en figuurlijk stil viel en daarmee ook weer wegviel in slaap van uitputting) ik heb het zelfs nooit erg gevonden (ook al viel ik op de wc of aan tafel bij het eten in slaap) want als ouder ben je er voor je kind. of het nu in de middag is, midden in de nacht, of bijna 24/7. bij mij en mijn dochter is deze ellende gestart 2 weken naar haar geboorte en heeft 6 maanden geduurd. ook DAT is ouderschap ! :))
lang leve de chiropractor die ons heeft verlost van dit drama, van deze hell, want dat was het echt... niet zo zeer voor mij (ik hoefde er enkel te zijn ook al was ik écht uitgeput) maar in het bijzonder voor mijn arme meiske dat dag én nacht gilde van de pijn terwijl ik niets kon doen om het weg te nemen. de aangeboden opname in het ziekenhuis zodat ik tot rust kon komen sloeg ik af. ik kon het niet, als moeder wil en MOET ik er zijn voor mijn kind. alle onderzoeken wezen toch niets uit, dus maakte het ziekhuisbed geen verschil als een ander mijn kleintje moest troosten dan ikzelf. (de gedachte dat ze haar zouden laten huilen alleen al!!!) en ach, er komt ECHT wel een tijd dat ik ze hun bed uit moet plukken, dat weet ik zeker, maar zover is het nog niet :)
als ze nu vroeg wakker zijn kruipen ze lekker bij me. slapen doen we dan niet meer, maar kletsen tot het overgaat in donderjagen en elkaar wat plagen. heerlijk!!!
en dat het vroeg is? mooi toch! zo hebben we nog een HELE dat voor ons. het is maar net hoe zwaar je het wil zien natuurlijk. en ook ik ben weleens eerder wakker dan hun (of sla regelmatig een hele nacht gewoon over) dan kijk ik hoe ze liggen te slapen. denk ik dat ik dat altijd blijf doen, al zijn ze nu alweer 7 en 9 jaar :) als ouder groei je erin mee, en je kan het jezelf ook moeilijker maken dan nodig is natuurlijk.
ik moet vaak moeite doen om niet sarcastisch te gaan lachen als een moeder zegt dat ze zo doodmoe is.... (erg he!) je bent gewoon ouder, ook als er minderen leuke kanten aan zitten en als je op je tandvlees loopt ; ) of het nu bij pubers zo is of bij ukkies
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Euca, ik heb eens opgezocht wat het KISS-syndroom is, had er nog nooit van gehoord. Wel heftig hoor en wat erg voor zo'n kleintje! is het nu helemaal genezen?
+ voor je verhaal en (als het kon) een + voor je antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je Bessy,
het is zeker heftig voor een kleintje maar lastig vast te stellen. sommigen hebben er een beetje last van, en sommigen heel erg veel. bij mijn hummel sloeg het op haar spijsverteringsgestel. door je nekwervels lopen alle zenuwen dus in principe kan elke zenuw beklemd raken (grote mensen zullen weten hoe dit voelt en is het al ondragelijk, laat staan voor een ukkie) ze heeft een waarnemingsstoornis, maar men heeft het bestempeld als faalangst. het lezen wil voor geen meter dus dat heet dyslexie. of het nu door de ADD komt (ze spaart labels net als wij allemaal hier) of door het KISS is dus niet bekend. het feilloos oppikken van emoties van anderen hetzelfde verhaal, net als het overgevoelig zijn voor alle prikkels (geen diagnose HSP want dat bestaat niet officieel, maar ook volgens de psych is ze duidelijk een hoog gevoelig persoon)
de verstoorde gevoeligheid in haar mond was ook een probleem (ze durfde niet te slikken/eten iets wat je ook vaak ziek bij kinderen die sondevoeding hebben gehad) maar ook dit gaat na jaren nog steeds de goede kant op.
zand aan de handen was eng, spelen in sneeuw was eng, kruimels op tafel kon ze niet zien dus die moesten weg (ze was toen bijna 1) vieze handen waren onacceptabel/reden tot sterk onbehagen etc, etc. als ik je vraag wil beantwoorden moet ik eerst weten wat van deze ding door het KISS-syndroom komt, en wat is 'iets' anders. (HSP, ADD) de wetenschap kan me er geen antwoord op geven. het eerste half jaar kunnen genieten heb ik gewoon gemist, maar ik heb dat 'ingehaald' net als de dame (nu 9) met haar achterstand in ontwikkeling in die 6 maanden heeft gedaan. dus genezen.... uhm, tja...ik zou het je niet kunnen vertellen.
we werken intensief aan de dingen die moeizaam gaan, de pijn is #gelukkig# van de baan, en we maken nog steeds vorderingen!
het is een kind met een zeer gezond IQ, vrolijk, gezond, en zeker een bijzonder gemotiveerd doorzettertje : )
Mijn zoon is inmiddels 2,5 jaar. En hij wordt nog steeds rond 06.30 uur wakker. Soms zelfs wel eerder.

Ik zelf heb "mijn slaaprooster" opdat van mijn kinderen aangepast. Ook ik heb mijn slaap hard nodig.

Ik ga meestal rond 22.00 uur naar bed. En als ik het niet meer trek, dan doe ik overdag een dutje. Samen met mijn zoon van 2,5 jaar.
Die per dag ongeveer 1 uur slaapt.
Ik slaap dan ook een uurtje.

Mijns inziens, moet je zus het gewoon wat rustiger aandoen.
Haar kindje langer laten slapen, zit er (denk ik) niet in.

7.15 uur, is mijns inziens een schappelijke tijd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwart over 7 is een heel fatsoenlijke tijd voor kinderen! Ik wou dat mijn kinderen 'uitsliepen' tot kwart over 7!
Die van mij waren altijd rond 6 uur al wakker.

Tip: zelf eerder naar bed gaan! Het hebben van kinderen vraagt nou eenmaal energie en een aanpassing van je eigen leven. Dat weet je van te voren!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd! +1
Helaas, ik heb ook geen beter antwoord.
Het moet wennen om mama te zijn.
Tuurlijk zijn er altijd mensen die het erger hebben maar daar kan je zus niks aan doen!
Ik moest ook wennen in het begin...
Nu zijn mijn kids 4 en 6 jaar en slapen ze nog met moeite tot 7 uur.
Maar nu ben ik er aan gewend... en ga ik ook niet meer zo laat op bed. Gemiddeld lig ik om 22.00 uur al plat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kwart over zeven, prima tijd toch! Er is al gezegd over zelf vroeger gaan slapen, en 's middags een dutje doen.En daar sluit ik me helemaal bij aan.
Als ze het toch te vroeg vindt kan ze hem een in bed nemen en proberen samen met hem nog even verder te tukken.
En anders rustig opstaan, ontbijten, kindje in bad doen en zelf douchen en aankleden en het is zo 9 uur.
Een fijn en ontspannen begin van de dag.

Maar als ze zelf een slechte slaper is, de halve nacht ligt te malen en vervolgens pas tegen de ochtend in slaap valt, dan is half zeven wel vroeg ja. Dan kun je je inderdaad gebroken voelen. Als dat het geval is kan ze naar de huisarts gaan om te vragen of ze af en toe iets mag nemen om te slapen, om bij te tanken.

Bedenk, dit is nu eenmaal het ritme dat bij kinderen hoort. Als hij straks naar school gaat moet ze ook rond om deze tijd opstaan. Jarenlang!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
yep, vooral de laatste zin!!! +1
Kwart over 7 is een normale tijd om wakker te worden voor kinderen van die leeftijd. Ze slapen rond de 11/12 uren en dat is ook meer dan genoeg. Er zijn kinderen die al om 5 of 6 uur wakker zijn, dus wees blij. Rond die tijd sta je als volwassene toch zelf ook meestal op? Ik wel tenminste. Mijn zoontje van 4 word al jaren rond kwart over 7 wakker en daar is niets mis mee, vooral omdat hij nu naar school gaat. Als je moeder word is uitslapen er meestal niet meer bij maar daar krijg je een mooi kindje voor terug!

Je zus kan ook zelf even gaan liggen als haar zoontje een ochtend/middag dutje doet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zoals alle andere zeggen: Kwart over 7 is een hele mooie en normale tijd. Eerder naar bed gaan en rust nemen als de kleine ook even slaapt kan wonderen doen. Mocht het haar echt even zwaar vallen kan misschien iemand (grootouders) de kleine een weekendje hebben? Dit hebben wij ook wel eens gedaan. Onze kleine voor een weekendje naar opa en oma zodat wij ook wat tijd voor onszelf en elkaar hadden!
Slaapt de kleine wel de hele nacht door? Want een vriendin van mij heeft ook een kleine en die werd steeds wakker. Deze zit nu aan speciaal eten voor hongerige baby;s en nu slaapt ze wel door! Maar dan nog, een kind wordt altijd vroeg wakker. Met kwart over 7 mag je eigenlijk niet klagen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toevallig kreeg ik vandaag deze mail, zie bron