Mijn zus heeft een zoontje van 1 jaar en is elke dag rond de kwart over 7 wakker, help?

Ze is er echt uitgeput van.
Hebben jullie ideeën zodat hij langer slaapt?
Alvast bedank!

Weet jij het antwoord?

/2500

Dat is normaal voor die leeftijd. Misschien proberen om hem iets eerder naar bed te doen. Veel succes!

Zelf eerder naar bed gaan en nieut zeuren.. De meeste kleine kinderen zijn rond die tijd wel wakker, de mijne zelfs een fase al om 05.00 uur.. Dat hoort er nou eenmaal bij. Als ze echt moe is kan ze met die kleine mee een tukkie doen in de middag.. Ze kan proberen of hij met een slokje drinken nog even gaat slapen, of dat hij nog even lekker baby tv kijkt bij haar in bed. Veel anders zit er niet op..

tja, het leven van een moeder gaat niet over rozen he? heb zelf een slaapstoornis en had een huilbaby dus eigenlijk vind ik dat ouders snel drammen als ze zeggen dat ze zogenaamd uitgeput zijn. ze kan met de kleine op stok, dan staat ze fris en fruitig op. ze kan gelijk met de kleine een middagdutje doen dan tankt ze bij. en ze kan de kleine later is in bed doen zodat hij na een paar dagen misschien wat langer door slaapt. het hoort erbij zoals er al gezegd werd. trekt ze het echt niet meer, gaat ze tegen de vlakte kan ie misschien een dagje ergens logeren zodat ze de heeeeele dag kan slapen. ook dit hoort bij moeder zijn. uitslapen is er gewoon niet meer bij, en 7 uur is een hele normale tijd voor een kind. die van mij zijn nu 7 en 9 en slapen echt niet veel langer hoor. je leven erop aanpassen heet dat, niets mis mee hoor!

Mijn zoon is inmiddels 2,5 jaar. En hij wordt nog steeds rond 06.30 uur wakker. Soms zelfs wel eerder. Ik zelf heb "mijn slaaprooster" opdat van mijn kinderen aangepast. Ook ik heb mijn slaap hard nodig. Ik ga meestal rond 22.00 uur naar bed. En als ik het niet meer trek, dan doe ik overdag een dutje. Samen met mijn zoon van 2,5 jaar. Die per dag ongeveer 1 uur slaapt. Ik slaap dan ook een uurtje. Mijns inziens, moet je zus het gewoon wat rustiger aandoen. Haar kindje langer laten slapen, zit er (denk ik) niet in. 7.15 uur, is mijns inziens een schappelijke tijd.

Kwart over 7 is een heel fatsoenlijke tijd voor kinderen! Ik wou dat mijn kinderen 'uitsliepen' tot kwart over 7! Die van mij waren altijd rond 6 uur al wakker. Tip: zelf eerder naar bed gaan! Het hebben van kinderen vraagt nou eenmaal energie en een aanpassing van je eigen leven. Dat weet je van te voren!

Helaas, ik heb ook geen beter antwoord. Het moet wennen om mama te zijn. Tuurlijk zijn er altijd mensen die het erger hebben maar daar kan je zus niks aan doen! Ik moest ook wennen in het begin... Nu zijn mijn kids 4 en 6 jaar en slapen ze nog met moeite tot 7 uur. Maar nu ben ik er aan gewend... en ga ik ook niet meer zo laat op bed. Gemiddeld lig ik om 22.00 uur al plat...

Kwart over zeven, prima tijd toch! Er is al gezegd over zelf vroeger gaan slapen, en 's middags een dutje doen.En daar sluit ik me helemaal bij aan. Als ze het toch te vroeg vindt kan ze hem een in bed nemen en proberen samen met hem nog even verder te tukken. En anders rustig opstaan, ontbijten, kindje in bad doen en zelf douchen en aankleden en het is zo 9 uur. Een fijn en ontspannen begin van de dag. Maar als ze zelf een slechte slaper is, de halve nacht ligt te malen en vervolgens pas tegen de ochtend in slaap valt, dan is half zeven wel vroeg ja. Dan kun je je inderdaad gebroken voelen. Als dat het geval is kan ze naar de huisarts gaan om te vragen of ze af en toe iets mag nemen om te slapen, om bij te tanken. Bedenk, dit is nu eenmaal het ritme dat bij kinderen hoort. Als hij straks naar school gaat moet ze ook rond om deze tijd opstaan. Jarenlang!

Kwart over 7 is een normale tijd om wakker te worden voor kinderen van die leeftijd. Ze slapen rond de 11/12 uren en dat is ook meer dan genoeg. Er zijn kinderen die al om 5 of 6 uur wakker zijn, dus wees blij. Rond die tijd sta je als volwassene toch zelf ook meestal op? Ik wel tenminste. Mijn zoontje van 4 word al jaren rond kwart over 7 wakker en daar is niets mis mee, vooral omdat hij nu naar school gaat. Als je moeder word is uitslapen er meestal niet meer bij maar daar krijg je een mooi kindje voor terug! Je zus kan ook zelf even gaan liggen als haar zoontje een ochtend/middag dutje doet.

Zoals alle andere zeggen: Kwart over 7 is een hele mooie en normale tijd. Eerder naar bed gaan en rust nemen als de kleine ook even slaapt kan wonderen doen. Mocht het haar echt even zwaar vallen kan misschien iemand (grootouders) de kleine een weekendje hebben? Dit hebben wij ook wel eens gedaan. Onze kleine voor een weekendje naar opa en oma zodat wij ook wat tijd voor onszelf en elkaar hadden! Slaapt de kleine wel de hele nacht door? Want een vriendin van mij heeft ook een kleine en die werd steeds wakker. Deze zit nu aan speciaal eten voor hongerige baby;s en nu slaapt ze wel door! Maar dan nog, een kind wordt altijd vroeg wakker. Met kwart over 7 mag je eigenlijk niet klagen!

toevallig kreeg ik vandaag deze mail, zie bron

Bronnen:
http://www.pampers.nl/nl_NL/parenting-arti...

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100