Waarom 'ruilen' kinderen altijd van gedrag? Als de een klaar is met treiteren of huilen begint de ander en vice versa

En ik bedoel echt als de een weer lief is begint de ander ermee...eindeloos.
En hoe voorkom je dit of ga je ermee om, want ik wordt er op dit moment heeel moe van.

Toegevoegd na 4 uur:
Ze zijn zes en vijf.

Toegevoegd na 4 uur:
p.s. Het is geen verveling, want het gebeurt juist als ze iets aan het doen zijn.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat denk je waar het woord MOEder vandaan omt =
Is gewoon de extreem overtreffende trap van moe. Moe / meer moe / meest moe / moeder.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
(de enige manier waarop je het ECHT voorkomt is trouwens : geen kinderen krijgen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het zijn dat ze zich vervelen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Afleiding van het storende gedrag is bijna altijd DE oplossing, het ombuigen van het gedrag zonder dus meteen te straffen of te waarschuwen. Dat is stap 2, waarschuwen en straffen stap 3. Maar veel mensen vergeten stap 1 nog weleens......joepie, het is vakantie!!! Nog 5 en half week te gaan hier!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Herkenbaar: als ik er hier eentje van de 3 tussenuit haal en een gezellig taakje geef omdat ik anders gek word van het gekibbel, neemt de andere meteen de rol over. Zelfs bij pubers ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@wiccalife ook leuk als antwoord dan levert het je ook nog punten op.XD
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@ stippel..hier idd hetzelfde..je wordt er soms stapeldol van. Jammer dat het nooit stopt zo te lezen.
@wiccalife..hier ook nog vijf en een half week..pfff...weet niet voor wie het langer is...ach het zijn ook wel schatten op hun tijd, maar vindt het toch het fijnst als ze samen schattig zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Schattige gezinnetjes bestaan alleen in reclamefilmpjes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat is waar, alleen zijn de mannen in de reclame wereld niet uit te staan.

Het beste antwoord

Ik herken je probleem.Ik had precies hetzelfde.Wat ik hieraan gedaan heb is het volgende...:het kind wat zo treiterde heb ik compleet genegeerd.Is moeilijk,dat zeker weten,maar doorzetten.Ik focusde al mijn aandacht op het kind wat op dat moment "lief" was om het zomaar te zeggen.Ik weet dat vele zullen zeggen dat je niemand mag voortrekken,en dat klopt ook wel,maar dit is niet voortrekken,vind ik.Zo heb ik mijn kinderen geleerd dat "abnormaal" gedrag niet wordt geaccepteerd.
Maar je moet wel niet vergeten dat het kinderen zijn,en kinderen gaan nu éénmaal ver om hun aandacht te krijgen,want dat kan het ook zijn...een schreeuw om aandacht.Enige wat ik eigenlijk kan zeggen is...Sterkte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankje...ik vind het geen gek plan, aangezien ik dat ook al weleens toepas, maar waneer is aandacht vragen verkeerd. Als ik ergens mee zit owrdt ik ook vervelend en dan is negeren niet de oplossing, hoe ga jij ermee om als het gedrag niet tolereerbaar is, maar wel herleidbaar tot een minder leuke gebeurtenis?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het geluk dat ik mijn verstand op nul kan zetten.Heb ik mezelf uit zelfprotectie aangeleerd.Als 1 van de 2 onhandelbaar was liet ik hem gewoon zijn gang gaan en door hem totaal geen aandacht te geven zag hij op een gegeven moment in dat zijn gedrag nergens naar toe leidde.Mijn kinderen zijn nu 16 en 13,en als ik het met hun over "vroeger" had,dus over hun gedrag van jaren geleden,weten ze nog hoe ze toen waren.De oudste geeft nu zelf toe dat het een vorm van aandacht vragen was,en door deze aandacht absoluut niet te geven zag ze in dat ze iets "verkeerds" deed.Maar nogmaals...ik had het geluk dat ik op een gegeven moment mijn verstand op nul kon zetten.Niet iedereen kan dat...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen bedankt voor de antwoorden en voor het begrip, dat was ook erg fijn.

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet hoe oud je kinderen zijn, maar soms vinden kinderen het leuk om op die manier de verveling tegen te gaan. Laat ze een ruzie eens zelf oplossen. Je merkt vaak dat ze er vlugger mee stoppen en het conflict ook zelf oplossen. En mama kiest geen partij.

Wat je op dit moment kan doen is dit gedrag doorbreken door de kinderen af te leiden. Trek hun jas aan en ga eens wandelen. Laat ze eens goed lopen of fietsen. Als je terug thuiskomt zet je de TV aan om zelf ook even uit te kunnen blazen. Als het getreiter weer begint, spreek je af dat er een (gezelschap) spelletje gespeeld wordt als ze even zoet zijn (wekkertje opzetten) anders niet.

Nog eens, het hangt er vanaf hoe oud je kinderen zijn. Er zijn trouwens ook niet altijd pasklare oplossingen bij het opvoeden en bezighouden van kinderen tijdens regenachtige vakantiedagen. Soms wordt het wel eens te veel voor een moeder, dat kan iedereen overkomen. Schakel dan de hulp in van vrienden of familie om er even tussenuit te trekken, om de batterijen even op te laden :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sommige mensen hebben last van Echolalie. Dit houdt in dat ze elkaar gaan na praten. Bij echolalie wordt soms niet alleen zinnen nagebootst, maar soms ook bewegingen van een ander, dit wordt echopraxie genoemd.

Kinderen hebben dit in een lichte vorm. Door na te apen, merkt het kind dat ze een reactie uitlokken bij anderen, waardoor het kind aandacht krijgt.