Is het een bezwaar om ongebruikte luiers in de douche te bewaren?

Ivm de luchtvochtigheid na het douchen.

Toegevoegd na 17 uur:
Nog even een aanvulling: de luiers liggen buiten de verpakking. De reden dat ik het vraag is omdat mijn dochtertje een paar keer door haar luier is gelekt en ik mij afvroeg of dit met de manier van bewaren te maken kan hebben!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (6)

Nee dat heeft geen invloed, ze zitten nog in de verpakking, en of nog helemaal dichtgevouwd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor, Dat kan rustig. Zowel de wegwerpluiers als de katoenen luiers. Ik had de ikea commode in de douche staan met daaronder alle katoenen luiers en andere verzorgings spulletjes en pyjamaatjes. Ging prima, nog nooit iets klam gehad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ligt eraan hoe groot je douche is.
Mijn douche was heel erg klein zodat ik niet eens mijn armen kon uitstrekken (opzij).
Daar bleef niet eens een handdoek droog.

Maar voor de rest lijkt het mij geen probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zolang de verpakking nog dicht is kan het geen kwaad. Je spreekt over ongebruikte luiers, dus kan het ook zijn dat er wel een open verpakking ligt.
Als je een beetje ruime douche hebt met voldoende ventilatiemogelijkheden, dan kan dat prima.
Bij een kleine douche (inpandig) met slechte ventilatie, kan het anders liggen. Maar, mits je de verpakking goed dichtvouwt, lukt ook dat vast wel.
Maar: probeer het gewoon!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het ligt inderdaad voornamelijk aan hoe groot je badkamer is want hoe kleiner ie is, hoe meer luchtvochtigheid/condens er is en dus kan het zijn dat de luiers die niet in de verpakking zitten minder goed werken

en anders kun je ze ook even een paar weken ergens anders bewaren om te kijken of het een ander effect heeft, dan heb je ook antwoord op je vraag :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan geen kwaad. Als je de luiers in een plastic bak doet en die goed afsluit kan er geen vocht bij komen.
Het doorlekken kan komen doordat de luier niet is uitgeklopt. Ik vouw de luier altijd goed uit voor gebruik en en wapper hem even snel goed uit. Zo neemt de luier beter vocht op.